fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אמהות חד הוריות הקימו מאהל מחאה מול משרד השיכון בחיפה

שרונה גואריהן ודינה רביב מחדרה הקימו את פורום קיפוד למען הדיור הציבורי. הסיבה למחאה: סירובו של משרד השיכון להכיר בהן כזכאיות לדיור ציבורי
מחאה של פורום קיפוד
רביב, גואריהן ורווה (צילום: איילת קדם)

ביום שלישי השבוע, בשעה אחת עשרה בצהריים, ארזו שרונה גואריהן ודינה רביב, שתיהן אימהות חד הוריות בנות 40 פלוס החברות ב'פורום קיפוד' לקידום פתרונות דיור בחדרה שקי שינה ומצרכי מזון בסיסיים ונסעו לשדרות פל-ים בחיפה. שם, מול משרד השיכון, מתכוונות הנשים להקים מאהל מחאה למשך שבוע. הסיבה: סירובו של משרד השיכון להכיר בהן כזכאיות לדיור ציבורי. רביב: "נעזוב את המאהל רק כשהדרישה הלגיטימית שלנו לדיור ציבורי תתקבל. אין לנו הכנסות ואנחנו לא יכולות יותר להשכיר דירות, אין לנו כסף לזה. חשבנו לפלוש לדירות של עמידר בחדרה, אבל אין לנו אומץ".

גואריהן הייתה זו שיזמה את הקמת פורום קיפוד, בו חברים כ-250 מתושבי השכונות, עשרה מהם חברי הגרעין המרכזי הפעילים בשטח, להשגת דיור ציבורי והפחתת יוקר המחיה. רביב הצטרפה אליה בהמשך וכן גם רווה, המכהן כיושב ראש הפורום ומסייע לשתיים בהקמת מאהל המחאה. בימים אלה מחפשים חברי הפורום חסויות להפצת עיתון משל עצמם וכן עושים מהלכים כדי להפוך את הפורום לעמותה, על מנת שיוכלו לגייס משאבים לצורך המשך פעילותם.

"הפעילות החברתית שלי החלה בקיץ 2011, בזמן המחאה החברתית", מספרת גואריהן, 44. "אז הקמתי אוהל מחאה בכיכר הפיאצה, ביחד עם זוהר אזולאי, היום יושב ראש סניף מפלגת 'יש עתיד' בעיר. אני עובדת כסייעת ועובדת שעתית, ברבע משרה. יותר מזה איני יכולה לעבוד, כי יורידו לי את דמי המזונות. בחודשים יולי-אוגוסט אני יוצאת לחופשה כפויה ללא תשלום בלי מכתב פיטורין ובספטמבר חוזרת לעבודה. כך שאיני מקבלת אפילו דמי אבטלה. אבל אני לא אדם שבוכה על מר גורלו, אני אדם של עשייה".

בתחילת העשייה שלה ניסתה לעשות למען עצמה ולקבל דירת עמידר. היא קבלה דירה בטבריה ועברה לשם ביחד עם שני ילדיה, 15 ו-13. הילדים לא התאקלמו והיא חזרה איתם לחדרה וכשבקשה שוב דירת עמידר נתקלה בסירוב ונאלצה לשכור לה ולילדיה דירת שלושה חדרים קטנה בנאות ספורט בבית אליעזר.

על חייה הפרטיים היא ממעטת לדבר אבי ילדיה, היא אומרת, אינו בתמונה ואת המזונות היא מקבלת מהביטוח הלאומי. הכנסותיה מסתכמות ב-1170 שקלים שהיא מקבלת כסיוע בשכר הדירה, משכורת חודשית בסך 1400 שקלים בקירוב ודמי מזונות בסך 2200 שקלים. בסך הכל כ-4600 שקלים.

תגובת עמידר: "החלטות באשר לזכאות לדיור ציבורי הינן בסמכותו הבלעדית של משרד הבינוי והשיכון. חברת עמידר הינה זרוע ביצועית הפועלת בהתאם להנחיותיו של משרד הבינוי והשיכון וכך תעשה גם במקרים הנ"ל".

הכתבה המורחבת תפורסם ביום שישי בעיתון "חדשות חדרה"

מחאה של פורום קיפוד
רביב, גואריהן ורווה (צילום: איילת קדם)

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות