fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אלימות קשה בטקס כפרות בחדרה

תקרית אלימה בצורה יוצאת דופן התרחשה בחמישי האחרון, ערב יום כיפורים, במתחם חניה שליד חנות ירקות בשכונת גבעת אולגה שבחדרה. בעת שהתבצע במקום טקס כפרות המסורתי המקדים את יום כיפור (אשר היה פרטי) , הגיעו ללא תיאום כמאה פעילים של 'החזית לשחרור בעלי חיים', מכל הארץ במחאתם על הטקס האכזרי לתחושתם. לטענתם, עשרות ממשתתפי הטקס החלו לתקוף אותם על ידי זריקת אבנים, בלטות, חפצי ברזל וגם ניסו להכות אותם. שלושה חשודים במעורבות באירוע התקיפה עוכבו על ידי המשטרה שעדיין מחפשת מעורבים נוספים.

פעיל בחזית לשחרור בעלי חיים, נשמע השבוע כה מפוחד עד שהוא מסרב ששמו יזוהה באיזשהיא צורה. הוא מאמין כי הטקס קוים על ידי 'משפחת פשע עם אינטרס כלכלי', כלשונו.
"הגענו לחדרה כי אנחנו מנסים להגיע לכל מיני מקומות בארץ שבהם נעשית השחיטה (הטקס) בצורה אכזרית", הוא מספר, “ באנו לעשות מחאה עם שלטים ומגפונים, לא נקטנו בשום אלימות, שום מגע, רק רצינו למחות ומה שקרה שם זה שפשוט זרקו עלינו מכל הבא ליד: בלטות, מכות ברזל, זה היה נוראי, ניסו לפגוע בנו גם במחיר של להרוג אותנו. לא סתם זרקו עלינו ירקות אלא לבנים וסלעים ענקיים שאני רואה פתאום מתעופפים מעלי. מזל שאף אחד לא נפגע בצורה של נכות".

שבעה אנשים נפצעו באורח קל ופונו לבית החולים, יצוין כי המשטרה הגיעה לאחר שהתחילה הקטטה. הפעיל בטוח שמארגני הטקס האלימים משויכים למשפחת פשע בחדרה. “אנשים שמתנהגים באלימות כלפי בעלי חיים, אין להם בעיה גם להיות אלימים לבני אדם. לא דמייניתי שזה יהיה כך, חשבתי שיהיו אולי קצת דחיפות, שאחד או שניים יהיו ממש אלימים כלפינו, לא עשרות. הם טענו שחדרנו לשטח פרטי וזו בסך הכל חניה של חנות ירקות, אמרו לנו לצאת אז התרחקנו לעבר גבעה ואמרנו שעכשיו אנחנו בשטח ציבורי והם המשיכו לזרוק עלינו בלטות ומוטות. ממש פחדנו שירצחו אותו עד כדי שביקשנו מהמשטרה ליווי לרכבים. אגב, המשפחה הזו שארגנה את הטקס היא לא דתית או חרדית, לדעתי זה פשוט עסק כלכלי עבורם. פעילים אמרו לי שזו משפחת פשע הכי מפורסמת בחדרה. היה נראה לי שאפילו המשטרה מפחדת מהם".

הפעיל אומר כי הוא וחבריו מודעים לקיום הטקס המסורתי ,אבל מציין את החוקים שיש לו כביכול. "לפי החוקים צריך לתפוס את החיה מהכנפיים ולסובב אותה, שזה מספיק נורא אבל מה שנחשב להכי פחות מתעלל. בחדרה קיבלנו מידע 'מודיעיני' שהטקס יכלול שחיטה. רוב הטקסים לא עושים שחיטה כי זה בלגן ורוב העם מסכים ששחיטה זה מנהג פגאני מיותר וגם בין שומרי המסורת יש מי שיוצאים נגדו. באירוע שקרה ראיתי את החיים שלי עוברים לי מול העיניים אבל אנחנו נמשיך לפעול ולהגיע לכל מקום ולמחות נגד התעללות בבעלי חיים".
דובר המשטרה רפ"ק חיים פונימונסקי מסר בתגובה: "המשטרה הגיעה למקום 16 דקות לאחר תחילת האירוע, לאחר שהחלו המכות, וחצצה בין הקבוצות. ההפגנה נעשתה ללא רישיון או אישור. ביקשנו מהמפגינים שיגיעו לתחנה להגיש תלונה והם עשו כך רק בסביבות 2:00 בלילה, בצורה מאוד כללית, בלי לציין שמות ובזה נגמר הסיפור. המשטרה פתחה בחקירה, בינתיים עוכבו שלושה חשודים מעורבים באירוע וצפויים עיכובים של עוד חשודים. אם מדובר במשפחת פשע? טקסים כאלה נערכים בהרבה מאוד מקומות במדינת ישראל מימים ימימה וכשאני גרתי בקרית ים גם כן היו כאלו טקסים. לא יודע למה הם מתכוונים כשהם אומרים משפחת פשע, הם פשוט היו צריכים לעדכן אותנו כדי שנוכל להיות במקום בזמן אם הם באים להפגין אבל הם לא עשו זאת וחבל".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות