fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איקי צור נגד חדווה יחזקאלי. סיבוב שני

מנכ"ל העירייה איקי צור הגיש תלונה נגד המתמודדת לראשות העירייה, בעקבות דברים שפורסמו בפייסבוק. בעבר כבר הגיש נגדה תביעה. מנגד יחזקאלי תוהה
חדוה יחזקאלי
חדוה יחזקאלי (צילום: עצמי)
חדוה יחזקאלי
חדוה יחזקאלי (צילום: עצמי)

מדוע צור כעובד עירייה מתערב בנושא הבחירות? בשבוע שעבר הגיש מנכ"ל עיריית חדרה, איקי צור, תלונה במשטרת חדרה נגד חדוה יחזקאלי שמתמודדת לראשות העירייה.

הטענה: יחזקאלי העניקה לכאורה שוחד בחירות בכך שפרסמה באתרי אינטרנט ובדף הפייסבוק שלה הודעות לפיהן מי שיגיע למטה שלה בזמן שנקבה, יקבל מסאז' חינם אין כסף. מנגד טוענת יחזקאלי כי צור הוא עובד עירייה ובמסגרת תפקידו נאסר עליו להתערב בבחירות.

לפני כשבועיים פרסמה יחזקאלי בפייסבוק את ההצעה במסגרת קמפיין הבחירות שהיא מנהלת לראשות עיריית חדרה. לדברי צור, מיד כשראה את המודעה שפורסמה בפייסבוק הוא פנה לוועדת הבחירות המרכזית ושאל האם מדובר בעבירה על חוקי הבחירות. מהתשובה עלה כי אם קיים חשד שכזה עליו לפנות למשטרה וכך עשה.

צור מוסיף כי המעשה שנעשה לכאורה על ידי המתמודדת לראשות העירייה לא אמור היה "להיעשות בכלל ובמיוחד לא על ידי מי שמתהדרת בהגנה על הצדק, היושר וטוהר המידות", כך לדבריו, "אני לא מעורב כלל ועיקר בחיי הפוליטיקה ואין לי זכות להביע עמדה כזו או אחרת על כל הנושא הפוליטי בעיר, אבל יש לי חובה להגיב לכל עבירה שנעשית בכל תחום בעיר, ובתוך זה נכללות גם עבירות בתחום הפוליטיקה".

צור מציין כי בנוסף לתלונה שהגיש ביום רביעי שעבר, לפני כשנה וחצי הוא הגיש תביעה נגד יחזקאלי על הוצאת לשון הרע. "התביעה הוגשה לאחר שחדוה יחזקאלי פרסמה כי התקיים מכרז בעירייה למינוי מנהל מחלקת הביטחון, וציינה את שם הזוכה, דברים שהיו חסרי שחר לגמרי", הוא אומר, "למעט ההתנהלות הציבורית הברוטאלית של יחזקאלי, מעולם לא היה בינינו כל סכסוך קודם ויתרה מזאת, אפילו גדלנו באותה שכונה".

בתגובה מסרה יחזקאלי: "כמי שמשמש בתפקיד של מנכ"ל העירייה וכמי ששימש בעברו קצין במשטרת ישראל והחוק בוודאי נהיר לו, צר לי שהתנהלותו אינה מעוררת כבוד וניסיונותיו לרצות את אדונו אינם עולים בקנה אחד עם דרישות החוק. מי שבחר להגיב בנושא בחירות ושכח את תפקידו הציבורי ולא ידע לעשות הפרדה בין השניים, כמו גם מי שהתערב בצורה בוטה ולא מושכלת בפיטורי עובדים, צריך לזכור כי תפקידו הוא לנהל את מערכות העירייה ולייעל אותן ולא לטפל במערכת הפוליטית משום שהחוק קובע במפורש ואוסר על אדם המשמש במשרה ציבורית להתערב בהתנהלות פוליטית, ולכן עליו להתפטר מיידית בגלל עיסוקו בפוליטיקה".

צור מסר בתגובה: "הניסיון של יחזקאלי להסיט את הדיון מגופו של נושא לגופם של אנשים פסול מיסודו ומעיד על לחץ. מנכ"ל העירייה הינו עובד ציבור בכיר אשר מחובתו לדווח על כל מקרה חריג בכל תחומי החיים. הגשת תלונה למשטרה כנגד מי שפעל בניגוד לחוק אינה נקיטת עמדה פוליטית, והעברתה לרשויות האכיפה הינה פעולה מתבקשת כחובה אזרחית. אם לא הייתי נוהג כך הייתי חוטא לתפקידי.

"עובדתית, משטרת ישראל הקימה צוות חקירה והחליטה לחקור את מעורבותה של יחזקאלי בשוחד בחירות לכאורה, כך שההגדרות שלה כמו תלונת סרק ועזות מצח כלל אינן תואמות את המציאות בשטח.

"לפני כחודש כינסתי את ראשי הסיעות ונציגיהם בכדי לשוחח על טוהר הבחירות. יחזקאלי הייתה היחידה שלא טרחה להגיע או לשלוח נציג מטעמה. אילו הייתה מגיעה לפגישה הייתה עמדת המנכ"ל ברורה לה כרוחה וכלשונה, ואולי גם הייתה נמנעת ממעורבות בפעולה שהיא שוחד בחירות של ממש ובניגוד לכל הוראות חוק הבחירות במדינת ישראל".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בבדיקה ולאחר שנבצע את כל הבדיקות הנדרשות יוחלט אם אכן בוצעה העבירה המצוינת בתלונה שהוגשה".

כתבה: ליאת אהוד

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות