fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תכנית אבטחה יישובית חדשה החלה לפעול השבוע בזכרון יעקב

רכב סיירת ביטחון של תוכנית האבטחה (צילום: מועצה מקומית זכרון יעקב)
רכב סיירת ביטחון של תוכנית האבטחה (צילום: מועצה מקומית זכרון יעקב)

הבוקר (רביעי) התקיים טקס גזירת סרט בחנוכת תוכנית האבטחה, במעמד ראש המועצה, זיו דשא, ומפקד תחנת זכרון יעקב, סנ"צ ערן לוי. לאחר הטקס החלו הצוותים בביצוע עבודות האבטחה ברחבי המושבה.

בחודשים האחרונים עמלה מחלקת הביטחון של המועצה המקומית, בראשות קב"ט המועצה, אלי עטיה, על הכנה והוצאה לפועל של תוכנית אבטחה יישובית שמטרתה לתת מענה לצרכי המושבה. התוכנית כוללת חלוקה גיאוגרפית של המושבה, אפיון הכשרת המאבטחים ורכבי הסיור ואבזורם, הקמת מוקד שליטה ופיקוח לניידות וגיוס מתנדבים ועובדים לפרויקט. על פי התוכנית, המושבה חולקה לשלושה רובעים (פוליגונים) לכל רובע יהיה צוות ייעודי הכולל ניידת וכ-3 מאבטחים שיחלקו בניהם את המשמרות, יסתובבו במקומות הרגישים בכל רובע, בריכוזי אוכלוסייה ובמוקדי בילוי ושהייה של בני נוער.

הצוותים הונחו לבצע חסימות ובידוק על פי הנדרש וכל זה בתיאום עם משטרת ישראל. הצוותים יסיירו על פי מסלול משתנה באותו הרובע ויתנו מענה לקריאות תושבים שהגיעו למוקד. ככל שתתקדם התוכנית, לתושבים יהיה מספר של הניידת הייעודית לרובע שלהם וכך יהיה להם קשר ישיר עם גורמי האבטחה באזורם. גם כניסות המושבה יאובטחו על ידי הניידות שיבצעו, בהתאם לצורך, חסימות בשעות הלילה ובידוק לרכבים הנכנסים למושבה. המאבטחים הם בוגרי שירות צבאי מלא ביחידה קרבית עם הכשרה ובהמשך תפעל המועצה לגיוסם כמתנדבים במשטרת ישראל על מנת להרחיב את סמכויותיהם.

רכב סיירת ביטחון של תוכנית האבטחה (צילום: מועצה מקומית זכרון יעקב)
רכב סיירת ביטחון של תוכנית האבטחה (צילום: מועצה מקומית זכרון יעקב)

זיו דשא: "זמן רב מדי המועצה המקומית לא השתמשה בזכותה לקיים במושבה מערך אבטחה שיגביר את תחושת הביטחון לתושבים ויפעל על מנת להגביר את הביטחון ותחושות הבטחון של התושבים. התוכנית תסייע גם כהרתעה לצורך הפחתת עבירות רכוש ופריצות".

אלי עטיה: "בשנים האחרונות ידעה זכרון יעקב מקרים רבים של פריצות לבתים, גנבות והתפרצויות שונות. עבודת המטה שביצענו צפויה לתת מענה ראוי לתושבים ולמושבה, כמובן שאנו נבדוק את התהליך ויישום התוכנית לאורך כל הדרך ונבצע התאמות ושינויים במידת הצורך".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות