fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שוב הרעלות חתולים באזור המדרחוב של זכרון יעקב

במהלך השבוע הוגשה תלונה נוספת במשטרה על מעשי ההרעלה, על ידי אנשים פרטיים, ובמקביל נתלו במדרחוב מודעות המזהירות את התושבים מפני רעל שפוזר ברחוב
חתולים שהורעלו ברחבת המועצה (צילום: ד"ר ריאד בדראן)
חתולים שהורעלו ברחבת המועצה (צילום: ד"ר ריאד בדראן)

מעשי הרעלת חתולים באזור המדרחוב בזכרון יעקב נמשכו השבוע. הפעם התגלו מקרי הרעלה סמוך למועצת זכרון יעקב, הקרובה למדרחוב. שלושה חתולים שנפגעו ככל הנראה מרעל, נמצאו ברחבת המועצה ביום שישי האחרון.

ד"ר ריאד בדראן, המנכ"ל והרופא הראשי של האיגוד הווטרינרי, טיפל בחתולים והגיש לאחר מכן תלונה במשטרה. הוא מספר: "ביום שישי בערב, בסביבות השעה 22:00, קיבלתי פנייה טלפונית מאורן פרץ, מנהל מחלקת התברואה במועצת זכרון יעקב, שהודיע שהוא רואה שלושה חתולים גוססים ברחבת המועצה. באתי ובדקתי אותם. אחד מהם כבר מת כשהגעתי, והשניים האחרים סבלו מעוויתות שרירים, אישונים מצומצמים והזלת ריר – כל אלה סימנים של הרעלה.

"אין לי ספק שמדובר ברעל, גם בגלל ריכוז המקרים – שלושה חתולים באותו מקום ובאותו זמן. חיפשנו במקום ובמדרחוב אחרי חתולים נוספים או מזון מורעל, ולא מצאנו. הבאתי את שני החתולים שהיו עדיין בחיים לחדר הטיפולים של האיגוד, ועד השעה 1:30 בלילה ניסיתי להצילם. חתול אחד התאושש, ואת החתול השני לא הצלחתי להציל והוא מת בחדר הטיפולים. החתול שהתאושש שוחרר באזור מחייתו. בעקבות המקרה, הגשתי תלונה במשטרה. הרעלת בעלי חיים היא עביר על חוק צער בעלי חיים, ולכן זהו מעשה פלילי. לא ידוע לי על חשודים במעשה ההרעלה."

ד"ר בדראן מצטרף להערכות שמדובר ברעל מסוג זרחן אורגני, שמשתמשים בו בחקלאות ובמוצרים שונים, אך מציין כי הדבר לא אושר בבדיקת מעבדה. "רעל כזה יכול לפגוע גם בבעלי חיים אחרים", הוא מזהיר.

במהלך השבוע הוגשה תלונה נוספת במשטרה על מעשי ההרעלה, על ידי אנשים פרטיים, ובמקביל נתלו במדרחוב מודעות המזהירות את התושבים מפני רעל שפוזר ברחוב.

במשטרה אומרים, כי בתלונות לא צוינו חשודים פוטנציאליים. "במידה ולציבור מידע בנושא היכול להצביע על הגורם המרעיל, הוא מתבקש לפנות למשטרת זכרון יעקב", נמסר מהמשטרה.

חתולים שהורעלו ברחבת המועצה (צילום: ד"ר ריאד בדראן)
חתולים שהורעלו ברחבת המועצה (צילום: ד"ר ריאד בדראן)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות