fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתוק לו, מתוק לו

ג'סטין פיין, רק בן 24, שעלה לארץ ביולי שעבר, החליט להתיישב בזכרון ולהביא למושבה את בשורת השוקולד שאותו הוא רוקח לעיני הלקוחות
ג'סטין פיין
ג'סטין פיין (צילום: נירית שפאץ)
ג'סטין פיין
ג'סטין פיין (צילום: נירית שפאץ)

ג'סטין פיין עשה עלייה לארץ ומיד פתח עסק עצמאי במדרחוב זכרון יעקב, בתחום אהוב ושמח: ייצור שוקולד. פיין, בן 24, תושב זכרון, עלה לארץ מניו יורק ביולי שעבר. היום הוא כבר מדבר עברית לא רעה, ובבעלותו עסק עצמאי. חנות שבה הוא מייצר ומוכר שוקולד איכותי הממוקמת במדרחוב של זכרון יעקב. לחנות יש מרפסת גדולה הפונה למדרחוב, והיא פתוחה לסדנאות שוקולד.

פיין מסביר למה בחר בזכרון יעקב כמקום מגורים: "רציתי ללמוד בטכניון בחיפה, ואשתי עובדת כמורה בבית הספר הימי בהרצליה. זכרון יעקב נמצאת במרחק סביר משני המקומות, היא קרובה יחסית לתחנת רכבת, והיא גם מקום מאוד יפה".

אהבת ילדות
בשוקולד התאהב מילדותו, בבית הספר, ולפני שבא לארץ הספיק ללמוד בבית הספר לבישול בניו יורק איך להכין שוקולד. הוא גם עבד ב"מטבח-שוקולד" בניו יורק. בזכרון קרא לחנות "שוקולטל". ויש לו הסבר היסטורי: "כך קראו למשקה השוקולד של האצטקים, שהיו חובבים גדולים של פולי קקאו ודרכם התגלה לעולם המערבי השוקולד. המשקה היה עשוי מפולי קקאו טחונים ומומסים בתוספת תבלין חריף", הוא אומר.

פיין מוסיף כי את הרעיון להוסיף לקקאו סוכר ולכוון את טעמו למתוק המציאו למעשה האירופאים. הם גם אלו שהמציאו במאה ה-19 את תהליך גיבוש השוקולד הנוזלי למוצר מוצק, השוקולד של ימינו, והם שהחלו להוסיף לו גם חלב כדי לייצר שוקולד חלב בנוסף לשוקולד המריר. כרגע פיין מפעיל לבדו את החנות. לעיתים אשתו טרייסי עוזרת לו. קהל הלקוחות של החנות כולל יותר ישראלים מתיירים מחו"ל, ולדברי פיין, אוכלוסיית הקונים מגוונת. הוא שואף גם לעשות משלוחים בעתיד, ולמכור ממוצריו לחנויות.

פיין מייצר את השוקולד בעצמו על כל שלבי תהליך הייצור. הפולים מיובאים מפרו ומהרפובליקה הדומיניקנית. "יש הבדל בין הטעמים של שני סוגי הפולים", הוא מסביר, "לפולים מהרפובליקה הדומיניקנית יש טעם קלאסי של שוקולד, ואילו לפולים מפרו יש טעם מיוחד של פירות. כשאני טוחן את הפולים מהרפובליקה הדומיניקנית מתפשט בחנות ריח מוכר של שוקולד, וכשאני טוחן את הפולים מפרו מתפשט ריח של תותים ובננות".

רוצים לדעת איך מכינים שוקולד? הכתבה המורחבת תפורסם ביום שישי ב"כל זכרון"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות