fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זכרון יעקב: עוברים לחמישה ימי לימודים בתיכון המושבה

דרך חדשה להולכי רגל מרחוב השופטים עד לבית הספר החיטה, תחנת שאיבה חדשה בנווה שרת ומענק לנשים שהביאו כבוד לזכרון יעקב בתחום הספורט. מישיבת מועצת זכרון יעקב השבוע
תלמידים. (צילום אילוסטרציה)
לעודד מוטיבציה. תלמידים (צילום אילוסטרציה)

בישיבת מועצת זכרון יעקב שנערכה אתמול (שלישי), עדכן ראש המועצה אלי אבוטבול, את המשתתפים בנוגע לתוכנית המעבר של תיכון המושבה בזכרון יעקב לחמישה ימי לימוד בשבוע.
אבוטבול: "בית הספר עבר תהליך איכותי ונכון מול ועד ההורים. ועד ההורים הצביע פה אחד בעד ההחלטה לעבור לחמישה ימי לימוד בשבוע נעשה גם תהליך מול משרד החינוך, והתקבלה המסקנה שהמעבר לחמישה ימי לימוד הוא נכון.

תוצאות השאלון שנשלח להורים מאשרות את זה: מתוך 43 אחוז מבין ההורים שהשיבו לשאלון, 90 אחוז השיבו שהם בעד המעבר; מבין התלמידים שנשאלו, קרוב ל-100 אחוז היו בעד. זאת אחרי שהובהרו להם השלכות המעבר: יום הלימודים יתארך עד לשעה 16:00, ולתלמידי מדעים גם עד 17:00-18:00; ביום שישי בית הספר יהיה פתוח, ויום זה ישמש לתגבורים, גיוסים, הכנות לבגרות וכדומה". אבוטבול אמר כי לא תהיה למעבר השפעה על מספר השעות שיעבדו המורים.

בנוסף סיפר אבוטבול כי הוחלט לדחות בשלושה שבועות את חנוכת פארק זכרון יעקב, שתוכננה לתאריך 30 ליוני, משום שהתאריך נפל בתקופת "בין המצרים" והסתבר כי יש בכך בעיה עבור שומרי מסורת. "חלק מהאמנים שקבענו איתם יופיעו ביום העצמאות הבא במקום זה, ונאתר אמנים אחרים שיופיעו בחנוכת הפארק בתאריך החדש", אמר אבוטבול, וסיפר כי הכסף לחנוכת הפארק בא מתרומה.

במועצה התקיים דיון בנוגע לתכניות בנייה, שיפור ושיפוץ במושבה: אבוטבול עדכן את הנוכחים בנוגע לתוכנית לסלול דרך להולכי רגל מרחוב השופטים ישירות עד לבית הספר "החיטה", במטרה להקל על התלמידים ההולכים לבית הספר מדי יום. הוא סיפר: "כיום בי"ס 'החיטה' ממוקם כך שכל מי שגר בנווה הברון עליו ותחתון צריך לעלות דרך הכובשים ודרך אהרון כדי להגיע לביה"ס. אנחנו רוצים לייצר שביל הליכה מסותת שיעבור דרך בית התותחן עד לביה"ס. זה יקל גם על הולכי רגל שצריכים להגיע למקומות אחרים. בשלב הזה הדרך תהיה ללא תאורה. מכיוון שהתלמידים עושים את דרכם לביה"ס בשעות היום, התאורה היא פחות דחופה".

ראש המועצה ביקש את אישור החברים בנוגע להקמת תחנת שאיבה חדשה בנוה שרת. הוא סיפר: "היום יש בנוה שרת תחנת שאיבה ששודרגה, אך תוכניות חדשות – כמו פארק היין ובית גיל הזהב – מחייבות תחנת שאיבה נוספת. העלות תהיה כ-110 מיליון ₪, כולל הקמת קווי הולכה את מחלף זכרון יעקב ובט"ש." אבוטבול סיפר כי בסוף החודש ייפגש עם מנהל מקרקעי ישראל בנוגע למימון תחנת השאיבה.

עוד בנושא נדל"ן, אבוטבול סיפר כי הוועדה לתכנון ובנייה והוועדה המחוזית אישרו את תוכנית הבנייה לזוגות צעירים בזכרון יעקב. בנוגע לשאטלים לרכבת, העניינים עדיין מדשדשים: "משרד התחבורה לא מאשר שטאלים בנימוק שהדבר יפגע בזכיין התחבורה הציבורית. מכיוון שבינתיים התבצע ערעור בנוגע לזהות הזכיין, חברת 'קווים', ברגע שאדע מי זכה בסופו של דבר, אפנה אליו ואבקש ממנו קו ישיר לרכבת", סיפר אבוטבול.

חברי המועצה אישרו תוכניות לבנות סניף גדול יותר עבור תנועת "מכבי" ובניית קומה נוספת למבנה המשמש את תנועת הנוער העובד והלומד, קומה שתשמש גם לשתי כיתות לימוד עבור ביה"ס הדתי.

במועצה דובר גם על סיוע לענייני ספורט. כאן היו העניינים משמחים: משלחת טאי-קוון-דו יוצאת לאליפות עולם באנגליה, ומזכיר המועצה, דני ביתן, הסביר כי המועצה נוהגת להשתתף בכאלף שקלים עבור כל משתתף היוצא לשם. גם הצעה לתת מענק של 15 אלף לקבוצת כדורסל הנשים "בנות הפועל זכרון יעקב", בנוסף לתמיכה הקיימת, אושרה. אבוטבול אמר: "הקבוצה זכתה לפני שלושה שבועות בגביע המדינה, וגכן זכתה לאחרונה גם באליפות ברעננה. זה הישג נדיר וכבוד גדול".

כתבה: נירית שפאץ

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות