fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זכרון יעקב: מ-1 בנובמבר שאטל לרכבת בנימינה

רכבת כרמיאל
צילום אלכס הובר

בסוכות הפתיע ראש מועצת זכרון יעקב, זיו דשא, את תושבי המושבה כשהודיע כי מ-1 בנובמבר יתחילו לפעול שירותי שאטל חינם מזכרון יעקב לרכבת בנימינה. שירות ההיסעים יכלול שתי נסיעות בבוקר מזכרון יעקב לתחנת הרכבת ושתי נסיעות בשעות הערב מהתחנה לזכרון יעקב.

"רכבת ישראל הבינה את הצורך החשוב לתת מענה לתושבים ולשפר את השירות והנגישות לתחנת הרכבת", פירט דשא., "לאחר פגישה עם מנכ"ל רכבת ישראל שחר אילון שהתקיימה לפני מספר שבועות, יצאה הרכבת לדרך. ההפעלה וההתקשרות עם חברות היסעים בוצעו במימון מלא של רכבת ישראל, ללא עלות לקופת המועצה. המודל נבנה על סמך עקרונות סקר אינטרנטי שבוצע בשנים 2014-2013 ותוצאותיו הציגו צרכים, מגמות, שעות פעילות ועוד של צרכני נסיעה ברכבת. 5 אחוזים מהתושבים מעל גיל 18 השיבו עליו. שעות השירות שהוגדרו באות לתת מענה בשעות בהן יש ביקוש לנסיעה, והן סנונית ראשונה. תגבור יישקל בהתאם לביקוש".

דשא הוסיף: " אני רוצה להודות לכל העוסקים בדבר, לענת קראוס, העוזרת האישית שלי, לעופר ליזמי ממחלקת החינוך שסייע בקביעת התחנות ולעמית אסימיני ממחלקת ההנדסה האחראית על תחום התחבורה הציבורית. בתקופה הקרובה נציג עוד שיפורים בתחום התחבורה הציבורית בנוסף לאלה שבוצעו, לאחר שיקבלו תוקף".

תחנת רכבת בזכרון יעקב מתוכננת לקום בעוד מספר שנים, ובוודאי תנגיש את היישוב צפונה ודרומה, אך בינתיים פעלה בחודשים האחרונים המועצה המקומית מול רכבת ישראל על מנת לייצר פתרון תחבורתי לתושבי המושבה המבקשים להגיע לתחנת הרכבת בבנימינה ומשם למטרופולינים השונים.

הקו הראשון של השירות יחל את מסלולו בשעה 08:15 מתחנת הנרקיס/הסביון בשכונת גבעת עדן וימשיך למרכז המושבה, לשמורה ולשכונת נווה שרת, בדרכו לתחנת הרכבת בבנימינה. נסיעות הבוקר לרכבת יצאו מגבעת עדן, ב-08:15 וב-08:45. הנסיעה ב-08:15 מותאמת ליציאת הרכבת לכיוון תל אביב ב-08:56 ולכיוון חיפה ב–09:00. הנסיעה ב-08:45 מותאמת ליציאת הרכבת לכיוון תל אביב ב–09:26 ולכיוון חיפה ב–099:30. האיסוף בחזרה מתחנת הרכבת בבנימינה לזכרון יעקב יחכה לנוסעים ברחוב הבוסתן מול תחנת הרכבת, ליד תחנת האוטובוס, וייצא ב-19:05 וב-19:35. הנסיעה של 19:05 מותאמת להגעת הרכבת מתל אביב ב–18:51 וב–19:00 ולהגעת הרכבת מחיפה ב–18:56, הנסיעה של 19:35 מותאמת להגעת הרכבת מתל אביב ב–19:21 וב–19:30 ולהגעת הרכבת מחיפה ב–19:26.

השירות מהווה הקלה לתושבים הנוסעים לעבודתם בתל אביב ובחיפה, וגם לאלה שרק רוצים לצאת לבלות, עד להקמת תחנת הרכבת של זכרון יעקב. שירות ההיסעים יחסוך עמידה בפקקים, את המסע המייגע של חיפוש חנייה בתחנת בנימינה הידועה בעומס החנייה בה, וגם את העלות הלא זניחה של דלק לתחנת הרכבת או לחילופין של התחבורה הציבורית היומיומית. את רשימת התחנות והזמנים ניתן למצוא באתר המועצה. התחנות הרלוונטיות יהיו מסומנות במדבקה על גבי תמרור התחנה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות