fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זכרון יעקב: ההורים מתכננים הפגנות וצעדת מחאה

ביום שישי הקרוב מתכננים הורי התלמידים צעדה והפגנות כמחאה על חוסר הנוחות, הביטחון ואף הסכנה לטענתם, הגלומים בהסעות הילדים לבתי הספר
ההורים בזכרון יעקב מתכוננים לצעדת ההפגנה (צילום: אורטל לוי)
ההורים בזכרון יעקב מתכוננים לצעדת ההפגנה (צילום: אורטל לוי)

ביום שישי הקרוב,  מתוכננת להתקיים צעדה הפגנתית של הורים מהמושבה, הטוענים שילדיהם מוסעים למוסדות החינוך בהם הם לומדים בהסעות לא בטוחות.  ההורים ינסו גם להוכיח למועצה המקומית, שבאם הילדים בוחרים ללכת רגלית למוסדות החינוך, הדבר לוקח להם זמן ארוך מאד, זאת בניגוד לטענת נציגי המועצה כי ההליכה למוסדות החינוך נמשכת זמן סביר בהחלט. בנוסף, מול בתי הספר ניל"י והחיטה מתוכננות להתקיים הבוקר הפגנות הורים.

לפני כחודש וחצי, נפגשו מספר הורים שילדיהם נוסעים בקווי אגד למוסדות החינוך השונים ברחבי זכרון יעקב במטרה לדון בבעיות שילדיהם העלו בפניהם בנוגע לקווים אלה. פגישה זו התקיימה במשרדה של חברת המועצה, עורכת הדין נעמה צורף, שגם לקחה חלק פעיל בפורום זה.

במהלך הפגישה ההורים גם ציינו כי מעבר לבעיית ההסעות, למרות ששכונת חלומות זכרון, בה הם מתגוררים, נחשבת לאחת השכונות הגדולות במושבה,  אין בה מוסדות חינוך.

נושא נוסף שעלה בפגישה הינו הטענה שהמועצה מחייבת את ילדי 'חלומות זכרון' ללמוד בבית ספר מרוחק משכונה זו, דבר שדורש הסעה שכאמור מתקיימת באמצעות קווי אגד או באמצעות ההורים עצמם.

ההורים בזכרון יעקב מתכוננים לצעדת ההפגנה (צילום: אורטל לוי)
ההורים בזכרון יעקב מתכוננים לצעדת ההפגנה (צילום: אורטל לוי)

ההורים הציפו בעיות קשורות נוספות הקיימות לתחושתם: אלימות בקווים המדוברים, מחסור במבוגר אחראי במוסדות החינוך שיכוון את הילדים לאוטובוסים הנכונים, העדר אדם שיפקח על הילדים באוטובוסים בזמן הנסיעה, העובדה כי נהגי אגד בוחרים לעצור במקרים רבים במקום אחר מזה בו עצרו ביום האתמול , לטענתם, ועל כך שישנם נהגים שלוחצים בפתאומיות על בלם האוטובוס במטרה להשתיק את הילדים.

ההורים מתוכננים להיפגש ב'חלומות זכרון' בשעה 07:20 בבוקר, בפארק גן המשחקים ולצעוד  עם ילדיהם לבית ספר החורש. ההפגנות מתוכננות להתחיל בשעה 07:45.

מהמועצה המקומית נמסר בתגובה: "למועצה הגיעה דרך רשת הפייסבוק ידיעה על כוונה של מספר הורים מחלומות זכרון יעקב לקיים ולעורר הפגנה לא ברור כנגד מי בעניין בטיחות ילדים בהסעות. בידיעה שקיבלנו ההורים הספציפיים מלינים על כך שהאוטובוסים של אגד אינם בטוחים כי הם ישנים, שישנם נהגים שבולמים בפתאומיות, שילדים יורדים מהדלת האחורית ובכלל שהאוטובוסים לא עומדים בתקני הבטיחות של משרד החינוך. הנושאים הללו נבדקו על ידי ראש המועצה, מול דן ארצי, קצין הבטיחות הארצי של אגד שנפגש עימו.

ארצי  טוען שמדובר בהבל הבלים, כל האוטובוסים בטוחים, כולם קיבלו ומקבלים כל שנה אישורי בטיחות ממשרד התחבורה, אין לאגד שום תלונה על שום נהג כזה או אחר המסיע בזכרון יעקב אשר פועל בניגוד לתקנות ובולם בפתאומיות או מוריד ילדים מאחור. אם הייתה תלונה שכזו היא הייתה מטופלת.

"הן לאגד והן למועצה לא ברור מה מניע את ההורים הספציפיים הללו לנסות ולעורר מהומה בעניין שנבדק ונמצא תקין לחלוטין.  יתכן וישנם גורמים אינטרסנטיים שמעוניינים ללבות מתחים מיותרים ועל כך אין לנו שליטה. לגבי מרחק הצעידה מחלומות לבית ספר החורש הנושא לא מובן לחלוטין. מי ביקש מהילדים ללכת ברגל? הרי ישנן הסעות של בין 7 לעשר דקות, אז מה ההורים מנסים להוכיח בעצם ההליכה ברגל?

אזורי הרישום ידועים מזה שנים רבות: ילדי חלומות לומדים בחורש כמו שילדי שכונת נווה שרת לומדים בבית ספר נילי וכך גם שאר הישוב. ייתכן וישנם מספר תושבים חדשים שזה אך הגיעו למושבה שמעוניינים שיקימו ליד ביתם בית ספר אך כאמור מדובר בדרישה הזויה".

מאגד נמסר: "קווי השרות של תלמידי זכרון יעקב הינם קווים ציבוריים רגילים אשר חלים עליהם תקנות תעבורה כמקובל בכל רחבי הארץ, במסגרת זו אין כל חובת חגירת חגורות בטיחות באוטובוסים העירוניים. ככלל, השרות שאגד מעניק בטיחותי ולא נרשמו במהלך השנים האחרונות כל אירועי בטיחות חריגים או חלילה תאונות דרכים הכרוכות בנזקי גוף. אגד בהחלט יתייחס באהדה למבוגר אחראי אשר יסייע לנהג האוטובוס בשמירה על הסדר והבטיחות בקרב התלמידים, מהלך המצוי באחריות משרד החינוך והרשות המקומית."

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: " משרדנו משתתף בתקצוב הסעות לחינוך הרגיל על בסיס תלמיד, קרי השתתפות בכרטיסייה בלבד. לעניין הליווי, על פי חוזר מנכ"ל  "הסעות תלמידים ועובדי הוראה למוסדות חינוך רשמיים", משרדנו משתתף בליווי אך ורק לתלמידי החינוך המיוחד בלקויות המורכבות".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות