fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"זו אחת ההצעות הביזיוניות שראיתי במועצת זכרון יעקב"

כך אמר זיו דשא בסיום הישיבה הקולנית בה אושר מתן סיוע משפטי לעובדי מועצה ובכירים אם ייתבעו אישית על ידי חושפי השחיתויות
מרכיב קואליציה בתנאים לא פשוטים. זיו דשא | צילום: יורם רשף
מרכיב קואליציה בתנאים לא פשוטים. זיו דשא | צילום: יורם רשף

לפני יותר משבועיים זימנו חברי האופוזיציה בזכרון יעקב ישיבת מליאה בה היו אמורות לעלות הצעותיהם להחתים את עובדי המועצה שקיבלו צו הגנה לחושפי שחיתויות, על מסמך העדר תביעות (כתב ויתור וסילוק), ולהבטיח מתן הגנה משפטית לעובדי מועצה ונבחריה אם ייתבעו על ידי העובדים באופן אישי. ראש המועצה, זיו דשא, ביטל את הישיבה ברגע האחרון, ונימק זאת בכך שלפי חוות דעת בלתי תלויה שקיבל, למועצה אין סמכות לדון בכך. חברי האופוזיציה פנו באותו יום לממונה על המחוז בעניין, וזה חייב את דשא לקיים ישיבת מליאה בנושא. בשבוע שעבר התקיימה הישיבה באווירה טעונה ומתוחה במיוחד, תוך צעקות רבות וקריאות ביניים.

 זיו דשא. צילום: יורם רשף
זיו דשא. צילום: יורם רשף

בישיבה נכחו שמונה חברי מועצה בלבד, מחציתם (כולל דשא) מהקואליציה ומחציתם מהאופוזיציה. מצב זה אפשר לאופוזיציה להשיג רוב בהצבעה להצעה השנייה, לתת סיוע משפטי לעובדי מועצה ובכירים במידה שייתבעו אישית. דשא, מאיר ואנונו ואריה פולק מהקואליציה הצביעו נגדה, אפרים צוק מהקואליציה נמנע, ואילו ארבעת חברי הקואליציה שנכחו _ מישה בלומנפלד, צילה רשף, צחי ברוך ויפעת יהל – הצביעו בעדה. ההצעה עברה, ודשא סיים את הישיבה באמירה: "אחת ההצעות הביזיוניות שראיתי במועצת זכרון יעקב".

עם זאת, ההצעה להחתים את מקבלי צו ההגנה על כתב ויתור וסילוק לא הועלתה להצבעה. רשף מסבירה: "הורדנו אותה מסדר היום בעקבות המלצת היועץ המשפטי למועצה. נטען כי אי אפשר להחתים אותם כעת על מסמך כזה בדיעבד. ראש המועצה הביא חוות דעת משפטית של משרד מבקר המדינה, שלדבריו הביאה אותו להחלטה לא להחתים אותם על כתב ויתור וסילוק. היא מחודש מאי ומתייחסת לפעימה השנייה של עוד רבע מיליון שקלים שדרשו המוגנים. אבל כתב הוויתור והסילוק היה צריך להיחתם כבר לפני שמונה חודשים, כשנמשך הבג"ץ נגד גובה סכום הפיצויים למקבלי צו ההגנה".

את חוות הדעת ממאי פרסם דשא ברשת, ומצוין בה בסיכום הדברים: "על המועצה לשלם את הסכומים שהורה הנציב ללא עיכובים, מגבלות ותנאים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות