fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הורים בזכרון יעקב: "חייבים שינוי במערכת החינוך במושבה"

ביום שישי מתוכננת הפגנה להצלת החינוך ברחבת הסופר פארם
בית ספר נילי בזכרון יעקב
בית ספר נילי בזכרון יעקב (צילום: סער צוק)
בית ספר נילי בזכרון יעקב
בית ספר נילי בזכרון יעקב (צילום: סער צוק)

הורים בזכרון יעקב דורשים שינוי בתחום החינוך במושבה.  ביום שישי (20.6) הם מתכננים הפגנה ברחבת הסופר פארם. בדף הפייסבוק כתבו: "כל מי שחרד לחינוך ולעתיד ילדיו חייב להצביע ברגליים ולהתייצב להפגנה על מנת שמערכת החינוך בזכרון תראה אחרת".

אתמול (שני)  התקיימה בביתו של ראש המועצה אלי אבוטבול ישיבה יחד עם  ההורים המעוניינים להנחיל שינוי בתחום החינוך במושבה. לפגישה זו קדמו מספר מהלכים של הורים שאינם מרוצים ממערכת החינוך שביישוב.

לפני כחודש התפטר ועד ההורים המרכזי של בית ספר ניל"י שטען שאחת מהסיבות להתפטרותו הינה חוסר שיתוף פעולה מצד מנהלת בית הספר עם פעילות הועד. בסמוך להתפטרות ועד ההורים המרכזי של בית ספר ניל"י, הגישה את התפטרותה גם מנהלת בית הספר, יהודית סיני.

בהמשך לאירועים  פתחו ניסים אזולאי וקרן אור דובינסקי, הורים לילדים הלומדים בבית ספר ניל"י, עמוד פייסבוק שנקרא "חינוך כדרך ארץ" כשמטרתם לשתף ולשקף לכלל ההורים את המתרחש בכותלי בית הספר.

קרן אור דובינסקי:  "הדברים הם ברומו של עולם. השנה יש לי ילד אחד שלומד בבית ספר ניל"י ובשנה הבאה גם בתי תעלה לכיתה א' בבית ספר זה ואני מודאגת מחוסר היציבות. אני חושבת שהגיע הזמן לשלום, חינוך ושמחה".

דרור פרידמן, אב לשני ילדים בבית ספר ניל"י ולילדה בבית ספר תיכון המושבה אומר: " לאור האירועים שקרו בשנה האחרונה בבית ספר ניל"י התעוררנו והחלטנו ליצור שינוי, הן בבית ספר ניל"י והן במערכת החינוך בזכרון יעקב בכלל, כולל תיכון המושבה וגני הטרום חובה ובחובה הפועלים תחת מחלקת החינוך של המועצה. אנחנו נחושים להוביל לשינוי ולהשיג את המטרות".

ממועצת זכרון יעקב נמסר בתגובה: "לאחר כ-17 שנות ניהול של הגברת ענת מורג בבית הספר נילי היא פרשה לפנסיה ובמקומה נבחרה הגברת יהודית סיני. מאחר ומדובר בשנת ניסיון הוחלט במשרד החינוך על סמך תצפיות וישיבות עבודה שנערכו עם המנהלת כי היא לא תמשיך לנהל את בית הספר בשנה הבאה. זו החלטה לגיטימית של אנשי מקצוע וזו חובתם לשקף למנהל בשנת הניהול הראשונה שלו את עמדתם וההחלטה הייתה הדדית. ישנם מספר הורים שלא אהבו החלטת משרד החינוך והדרך הקלה היא לפנות לעיתונות ולהפנות אצבע מאשימה למקום הלא נכון וחבל. המועצה תמיד תפעל אך ורק בהתאם להחלטות והמלצות אנשי מקצוע כי אנו עוסקים בחינוך ולא בפוליטיקה פנימית.

"לגבי התחלופה בתיכון שהייתה עד לפני שנתיים שכן ישנה מנהלת מצוינת שהביאה את בית הספר למקום הראשון במחוז חיפה ובין המובילים בארץ בהישגים ובמניעת נשירה ודי בעובדה זו להמחיש מדוע התחלופה הייתה מתבקשת ולטובה. לשמחת המושבה כולה אנו מועמדים של מחוז חיפה לפרס החינוך הארצי לשנת 2014 ואנו מאמינים שאף נזכה בו בפעם הראשונה בתולדות המושבה. לגבי הפגישה בבית ראש המועצה, היא התקיימה לפי בקשת מספר הורים שנמנים על אותם הורים המעוניינים בהישארות מנהלת בית הספר נילי. הייתה פגישה מאוד טובה ואווירה של פתיחות ושקיפות. אין בפגישה כל דבר חריג. ראש המועצה נפגש כמעט כל יום שישי עם תושבים וועדי הורים בביתו ובפגישות הללו דנים בקידום החינוך במושבתנו".

הכתבה המורחבת תפורסם ביום שישי ב"כל זכרון"

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות