fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"ההתנדבות מקלה על הלבד שלי"

בשנת 2006 נפטר בעלה של ברכה דנוס-שפירא לאחר מחלה קשה. את החלל שנפער בחייה היא בחרה למלא בהתנדבות, ובשש השנים האחרונות מכהנת כיו"ר סניף ויצ"ו בזכרון יעקב. "כל השנים המושבה שימשה לי אכסניה בלבד. לאחר פטירת בעלי פתחתי מעגל חיים חדש וחזרתי לשורשים שלי"
ברכה דנוס-שפירא
ברכה דנוס-שפירא (צילום: שלומי גבאי)

מספר חודשים לאחר שבעלה נפטר, הציעו לה חברות להצטרף לפעילות התנדבותית כדי להקל על הכאב שבאובדן. ברכה דנוס- שפירא קיבלה את הצעתן והחלה לשמש בהתנדבות רכזת התרבות של מוזיאון העלייה הראשונה בזכרון יעקב. מאז עברו עליה שמונה שנים עמוסות בפעילויות למען האחר, כשבשש שנים האחרונות היא מכהנת כיו"ר סניף ויצ"ו במושבה.

"התנדבות היא ערך עליון עבורי, אני מאמינה באמונה שלמה שכל נתינה היא קבלה כפולה". עיסוק חדש בחיים דנוס-שפירא, 72, אם לשלושה וסבתא לעשרה, דור שלישי למייסדי זכרון יעקב, עבדה כיועצת של הסתדרות המורים, וכמנחת מורים בלתי מוסמכים ארצית באוניברסיטת תל אביב.

בשנת 2006 נפטר בעלה, ד"ר עזרא דנוס, מייסד ומנהל בית הספר דנצינגר בקרית שמונה ששימש יועץ של יגאל אלון בתפקידו כשר החינוך ויו"ר ועד המנהלים העל יסודיים בארץ. החלל שנפער בחייה האישיים גרם לה לחפש עיסוק חדש בחיים. "בעלי נפטר ממחלה קשה ומאחר שמותו היה די פתאומי ומהיר זה היה עבורי טריגר להתחיל לעשות משהו חדש, מעניין ומרתק כדי למלא את החלל שנוצר בליבי".

בסוף שנת 2009 נבחרה דנוס- שפירא לשמש יו"רית ויצ"ו זכרון יעקב, ובשנה שעברה גם נבחרה ליקירת המושבה על הפעילות הענפה והמבורכת שלה למען הקהילה הנצרכת ביישוב. "אני עובדת בהתנדבות חמישה ימים בשבוע, לפעמים שישה, משעות הבוקר המוקדמות ועד שעות הצהריים, זה דבר מובן מאליו במשפחה שלי. הם מאוד מעריכים את זה, אבל לא פעם אני שומעת מהם: 'חיכינו שתצאי לפנסיה ותהיי סבתא לילדים שלנו, אך תמיד יש לך תירוץ שהעבודה מחכה לך'".

בסניף ויצ"ו בזכרון יעקב פועל בית חם לנערות במשך שלושה ימים בשבוע ובמסגרתו נהנות הנערות מארוחה חמה, סיוע בהכנת שיעורי בית וחוגים.פעילות נוספת שמתקיימת במועדון היא מסורת בר/בת מצווה לילדים ממשפחות מעוטות יכולת, "בשנה הקרובה גם נפתח מועדון נערות נוסף שמטרתו להעצים אותן בכל תחומי החיים".

כמי שעשתה כל כך למען העצמת נשים, מה את חושבת על מעמד האשה בארץ?

"יש מקום לקדם ולמנות יותר נשים לתפקידים בכירים וניהוליים. לנו, הנשים, יש את כל הנתונים הנדרשים לנהל ברגישות, במקצועיות ובאהבה, לא פחות מגברים ואפילו יותר. תקוותי היא שיום יבוא ותעמוד בראשות המועצה שלנו אשה".

הסיפור המלא יתפרסם ביום שישי הקרוב ב:"כל זכרון".

ברכה דנוס-שפירא
ברכה דנוס-שפירא (צילום: שלומי גבאי)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות