fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אני חייבת להספיק לקחת את בובה שלי לפני שיהרסו את המקום"

בעלי חיות מחמד שקברו את בעלי החיים שלהם ב"גן המלאכים" בעין איילה, גילו כי בית הקברות ייסגר בסוף ספטמבר לאחר שהשטח נמכר לאדם פרטי. מפעילי המקום: "לא מצאנו שטח חלופי"
לא יהיה היכן לקבור את החיות. סגירת בית הקברות בעין איילה (צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה)
לא יהיה היכן לקבור את החיות. סגירת בית הקברות בעין איילה (צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה)

בחודש ספטמבר ייסגר בית הקברות לבעלי חיים, "גן המלאכים" בעין איילה, לאחר שהמשק שבשטחו נמצא בית הקברות נמכר לאדם פרטי. בעלי חיות מחמד מכל הארץ, שקברו את החיות שלהם במקום, מספרים כי קיבלו הודעה כי מסוף ספטמבר לא תתאפשר גישה לשטח וכי לא נמצא פתרון חלופי לבעלי החיים שלהם הקבורים במקום.

בית הקברות הוקם על ידי תמי ואילני עמיחי, בשנת 2006, בשטח של המשק בו הם גרים. המשק שייך לסבו של עמיחי, שלאחרונה מכר אותו לאדם פרטי. כיום קבורים במקום יותר מ-300 בעלי חיים, ובימים אלה השטח נראה מוזנח מאוד. עמיחי מספר: "הכל התחיל כשמתו לנו תוכי, דגים וחתול וקברנו אותם בחצר האחורית. מישהו אמר לנו שאנשים מחפשים מקום לקבור את בעלי החיים שלהם ופניתי למועצה וקיבלתי מהם מסמך שאישר שאין צורך ברשיון עסק".

לא יהיה היכן לקבור את החיות. סגירת בית הקברות בעין איילה (צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה)
לא יהיה היכן לקבור את החיות. סגירת בית הקברות בעין איילה (צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה)

עמיחי טוען כי ברגע שידע כי המשק עומד להימכר, הוא הפסיק למכור שטחי קבורה ותלה במקום שלט שהודיע על הפסקת הפעילות. "תלינו שלט בשטח שהמקום מפסיק לפעול ושאנחנו מחפשים מקום חלופי, לא פירטנו על מצב המשק. לפני כחודש, כשהגענו למסקנה שאין לנו מקום חלופי, הודענו לכל מי שהשאיר לנו מספר טלפון שלא מצאנו מקום ושיפנה אלינו כדי למצוא פתרון עד 30.9".

בין בעלי חיות המחמד כאלה הטוענים כי נדרשו לשלם על הקבורה 1000-1500 שקלים וכי הובטח להם כי המקום יישאר לנצח. שונית ביניאט מטבריה קברה במקום את החתול שלה, ג'ייד. "שילמנו 1000 שקלים, עשינו מצבה וכל הזמן באנו לבקר את החתול. לפני כחצי שנה ראינו שהשטח אינו מטופח כבעבר. שאלנו את תמי והיא אמרה שהמשק נמכר, שבית הקברות עומד להיסגר ושהם מחפשים מקום להעביר את כל בעלי החיים שקבורים שם".

לדברי ביניאט, ב-21 ביולי היא קיבלה מעמיחי הודעת טקסט בה נכתב כי לא נמצא שטח חלופי והיא מוזמנת לקבל סיוע בהוצאת המצבה ועצמות החתול. "אילני אמר שהוא יסייע לי להוציא את החתול וייתן לי החזר כספי בתנאי שאחתום על מסמך עם תנאים שלא נראו לי הוגנים. כשאמרתי לו שאני לא מעוניינת לחתום וביקשתי לשנות את התוכן שלו הוא ענה לי: 'אם אינך מעוניינת בהתנהלות הזו אז את מוזמנת לקחת את החתול לבד ללא עזרתי וללא החזר כספי'".

אלכסנדרה יוסילביץ קברה במקום לפני שנתיים את הכלבה בובה. "את סיפור הסגירה של המקום גיליתי במקרה דרך סטאטוס בפייסבוק שעלה לפני כחודש וחצי. מאז ששמעתי על העניין אני כל הזמן בקשר עם הבעלים של 'גן המלאכים' כדי להספיק לקחת את בובה שלי לפני שיהרסו את המקום".

בתגובה לטענות מסר עמיחי: "אנשים שפנו אלינו קיבלו פתרון הולם. זו סיטואציה שנתקלנו בה ולא יזמנו אותה. כשמכרנו שטחי קבורה לא הבטחנו לאף אחד שהקבורה תהיה לנצח. אמרנו שכל עוד אנחנו גרים פה, לא יוציאו אף בעל חיים מהאדמה והמקום יישאר".

מהמועצה המקומית חוף הכרמל נמסר: "בית קברות לבעלי חיים פטור מרישיון עסק. הייתה פנייה למועצה וזאת התשובה שקיבלו".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות