fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האלוף נפטר בגיל 86

האלוף במיל' אברהם (ברן) אדן, נפטר היום (שישי) בביתו ברמת השרון. הוא נלחם במחלה קשה והותיר אחריו 3 ילדים, 11 נכדים ושישה נינים
אברהם אדן (ברן)
מפקד מוערך. אברהם אדן (ברן) (התמונה באדיבות דו"צ)

האלוף במיל', אברהם (ברן) אדן, נפטר היום (שישי) בביתו ברמת השרון בגיל 86. אדן שימש בתפקידו האחרון כנספח צה"ל בוושינגטון והיה מגדולי מפקדי השדה של צה"ל. הוא נלחם במחלה קשה והותיר אחריו 3 ילדים, 11 נכדים ו6 נינים.

מדובר צה"ל מסרו כי הרמטכ"ל בני גנץ, פורום המטה הכללי של צה"ל, מפקדי צה"ל וחייליו בסדיר ובמילואים מצדיעים לזכרו ומשתתפים בצער המשפחה. "צה"ל מצדיע לאלוף (מיל') אברהם (ברן) אדן, על פועלו, מורשתו ותרומתו רבת השנים לביטחון מדינת ישראל".

אדן נולד בכפר גלעדי, התגייס לפלמ"ח ב-1943 במסגרת הכשרה של השומר הצעיר ושימש כמדריך ספורט. היה ממייסדי הקיבוצים גבולות ונירים. במלחמת העצמאות היה מ"פ בגדוד השביעי, חטיבה 12 (חטיבת הנגב של הפלמ"ח). השתתף במבצע עין ובמבצע עובדה. בסיום מבצע עובדה הגיעה הפלוגה בפיקודו ראשונה לאום רשרש והוא הניף את דגל הדיו. אחרי המלחמה עבר לחיל השריון.

אברהם אדן (ברן)
מפקד מוערך. אברהם אדן (ברן) (התמונה באדיבות דו"צ)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות