fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ראש מועצת בנימינה על חשבונות המים הגבוהים: "במונים החדשים כל טיפה נספרת"

פינקי זוארץ. צילום: דוברות מועצת בנימינה גבעת עדה
פינקי זוארץ. צילום: דוברות מועצת בנימינה גבעת עדה

 

בעקבות תלונות תושבים, בתחילת השבוע הוציא פינקי זוארץ הודעה לתושבים שמסבירה את פשר ההתייקרות במאות אחוזים. בינתיים הוגשה בקשה לתובענה ייצוגית בנושא

ראש מועצת בנימינה~גבעת עדה, פינקי זוארץ, הוציא בתחילת השבוע הודעה מפורטת לתושבים בעקבות התלונות על חשבונות מים מנופחים במאות אחוזים על חודשי הקיץ.
בהודעה מנמק זוארץ את טיפול המועצה בתלונות: "החל מינואר 2016 הועלו מחירי המים לצרכן והושוו לתעריפי תאגידי המים. בנוסף חשבון המים שונה וכולל בתוכו את אגרת הביוב… עם התקנת המונים החדשים, כל טיפה נספרת. עד כה החלפנו במושבות כמעט מחצית משעוני המים, במטרה להקטין את פחת המים במושבות, שב~2015 עלה קרוב לכ~2 מיליון שקלים… אנו מחויבים להחליף את שעוני המים כל מספר שנים על פי החוק, דבר שלא נעשה שנים רבות.

פינקי זוארץ דוברות מועצת בנימינה גבעת עדה
פינקי זוארץ דוברות מועצת בנימינה גבעת עדה

המדים החדשים נרכשים מחברה המאושרת על ידי רשות המים ועומדים בכל התקנים… בתקופת החיוב האחרונה נשלחו לכ-600 צרכנים הודעות על חשש לצריכה חריגה, מהם בכ~100 מדים נמצאו צריכות מעל 200 אחוז. בחלק גדול מהמקרים התגלתה נזילה סמויה בין מד המים לבית הצרכן. במקרים ספורים התגלתה טעות הקלדה או טעות בקריאה שתוקנה מיד על ידי מחלקת המים. עבור שאר המדים עם הקריאות החריגות, ביצענו בדיקה מדגמית של כ-15 אחוז. עד היום פנו למועצה קרוב ל-180 תושבים לבדיקה ובירור של החיוב. במקרים בהם מגלה הצרכן נזילה, אנו מחייבים אותו בתעריף מופחת. בתקופת החיוב האחרונה היו קרוב ל-111 מקרים כאלה.

בכ-45 פניות בדיקת החשבון נמצאה תקינה, כ~8 מדי מים נמצאים בהליכי בדיקת תקינות לפי בקשת הפונה… לאחר גמר תהליך הבדיקה, כל המקרים שיישארו עם בעיות יגיעו לפתרון על שולחני. המעבר למונים חדשים ורגישים עוזר לנו לגלות בשלב מוקדם מאוד נזילות סמויות בבתי התושבים, להתריע על כך ולחסוך לתושבים אלפי שקלים… אנחנו נמצאים באמצעו של מיזם לשדרוג התשתית שלנו. אני שואף להגיע לאפס תקלות במערכת. כתושב אני מבין ומזדהה עם התרעומת, כראש המועצה אני מחויב לעשות צדק ולפעול לפי החוק למען הכלל… אני מזמין כל מי שמרגיש שנעשתה לו טעות בחיוב לפנות באופן מסודר ומנומק, כל טענה נבדקת ותיבדק בכל הרצינות".
עו"ד נועם יהל, תושב בנימינה, שהגיש ב-20 בספטמבר בבית המשפט המחוזי בחיפה בקשה לאישור תובענה ייצוגית כנגד המועצה בנושא, מטעם משרדו של עו"ד יצחק מיוחס, אמר השבוע: "אני שמח שבמועצה התחילו לבדוק את הנושא ברצינות, אך מוטב היה אילו עושים זאת לפני שחייבו אנשים במאות ואלפי אחוזים".
הדיון בבקשה להגשת תובענה ייצוגית יתקיים בפברואר הקרוב.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות