fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מאות התנגדויות לתוכנית הבנייה סמוך לבית העלמין

השטח המיועד לבנייה. צילום: פרטי
השטח המיועד לבנייה. צילום: פרטי

מאות תושבי גבעת עדה חתמו בשבועות האחרונים על התנגדויות לתוכנית הבנייה למגורים ליד בית העלמין של גבעת עדה. התוכנית מיועדת להתבצע על קרקע המוגדרת כיום כקרקע חקלאית ונדרש שינוי ייעוד למגורים.

העמותה לעצמאות גבעת עדה חשפה את התוכנית לציבור לפני כחודש וההתנגדות עלתה על רקע הטענות כי חלקת האדמה משמשת כיום את בית העלמין לצורכי חנייה. התושבים טוענים כי הקרקע נרכשה על ידי מועצת גבעת עדה לפני האיחוד עם בנימינהלצורכי בית העלמין הקטן של היישוב, והם חוששים כי השטח לא יוכל להכיל בעתיד את קבורות היישוב. התוכנית אושרה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה וניתן להגיש לה התנגדויות עוד כחודש.

בתצהיר ההתנגדות שעליו חתמו התושבים מפורטים הנימוקים להתנגדות לתוכנית הבנייה: "העשרת הקופה הציבורית אינה מטרה בפני עצמה, אלא אמצעי לצורך מימוש מטרתה המרכזית של הרשות המקומית – מתן שירותים ציבוריים נאותים לתושביה, כיום ובעתיד. העשרת הקופה הציבורית באופן הפוגע ומסכל את מימוש מטרתה זו הינו לא ראוי".

"לא אושר לחנייה באופן חוקי" שטח החנייה (צילום: פרטי)
"לא אושר לחנייה באופן חוקי" שטח החנייה (צילום: פרטי)

תצהיר ההתנגדות אף מסתמך על תצהיר שעליו חתם עמי ארגוב, ראש מועצת גבעת עדה בשנים 2003-1989 שבתקופתו רכשה מועצת גבעת עדה את החלקה. בתצהיר מתאר ארגוב את רכישת החלקה מבעלים פרטיים לפני קרוב ל-20 שנה, מצהיר כי הרכישה נעשתה למטרות "שטח חנייה לבית העלמין", ומוסיף: "לפי תפיסת עולמי, למועצה אסור למכור נכס השייך לציבור, ולכן שינוי הייעוד למגורים כדי להכניס כסף לקופת המועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה הינו מעשה פסול בעיניי".

מועצת בנימינה גבעת עדה מסרה בתגובה: "המועצה פועלת כתמיד לטובת כלל תושביה. על פי נתוני המועצה הדתית, בנימינה-גבעת עדה האחראית על נושא הקבורה במושבות, לבית העלמין בגבעת עדה עתודות קרקע זמינות המאפשרות קבורה ל-30 שנה הקרובות. השטח הסמוך לבית העלמין הוא שטח חקלאי שלא נרכש למטרות קבורה ואף לא אושר לחנייה באופן חוקי. כחלק מיעדי המועצה להשביח נכסים קיימים ולהגדיל את מקורות הכנסה למושבות, קיבלה מליאת המועצה ברוב קולות החלטה לשנות את ייעוד הקרקע למגורים. מדובר בניסיון בלתי ראוי של קומץ תושבים הפועלים ממניעים בלתי ראויים לפגוע במאמצי המועצה להגדיל את מקורות ההכנסה לקופה הציבורית על מנת להמשיך ולספק לתושבי בנימינה ולתושבי גבעת עדה את השירות הטוב ביותר שניתן. נמשיך לפעול למען מועצה בעלת איתנות כלכלית ששומרת וממנפת את משאביה תוך אחריות גם לדורות הבאים".

וי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות