fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לקח סיכון

שרון ישראל מגבעת עדה הוא הוכחה שאין דבר העומד בפני הרצון. הילד שלא הבין מה רוצים ממנו בכיתה א' ונשר מהלימודים בכיתה י', הפך את הקלפים הרעים שהחיים זימנו לו להצלחה אישית עם אג'נדה. כיום בבעלותו חברת וידיאו-תרפיה המטפלת בילדים ונוער בסיכון
"לכל קבוצה מתאימים את התוכן". שרון ישראל מציג וידאו תרפיה צילום: הילה אייזינגר
"לכל קבוצה מתאימים את התוכן". שרון ישראל מציג וידאו תרפיה צילום: הילה אייזינגר

כבר ביסודי הוגדר שרון ישראל, בן 39, נשוי ואב לשניים, כילד בעייתי. "לא הייתי מהילדים האלימים והחצופים, תמיד אמרו שאני מנומס. אבל כשהמורה הייתה מסתובבת ללוח הייתי בורח החוצה מתחת לשולחנות. הפכתי להיות קצת ליצן הכיתה. ניסיתי להשיג תשומת לב דרך שטויות והפרעתי בשיעורים. רוב הזמן הייתי בחדר של המנהלת".

גם הסביבה שבה גדל, במשפחה ממעמד סוציו-אקונומי נמוך, לא עשתה איתו חסד. "ההורים שלי עלו מרומניה עשר שנים לפני שנולדתי. אבא שלי היה בן אדם לא פשוט שהטעין את הבית באווירה מאוד לא פשוטה. לא הייתה אלימות, אבל כן היה הרבה כעס, זריקת חפצים, ריבים וצעקות".

ישראל מעיד על עצמו שהיה ילד קשה. "ההתנגדויות שלי למערכת היו גדולות וחזקות. הייתי ילד שאי אפשר היה לעבוד איתו ובכיתה ד' העבירו אותי לכיתה טיפולית. זו הייתה כיתה מאוד מוקצה, פיזית היא הייתה ממוקמת ליד הגדר של בית הספר, כמו חלקות המתאבדים בבית הקברות. למדו איתי ילדים עם בעיות התנהגות וליקויי למידה והיה גם ילד אחד על גבול הפיגור. אני בעיקר זוכר את המורה שם מושכת לעצמה בשיער מתוך תסכול".

ישראל המשיך ללמוד בכיתות מיוחדות עד שבכיתה י' נשר מהלימודים. "כבר בכיתה ח' לא הגעתי ללימודים, הייתי מסתובב בשכונה. נחשפתי לכל מה שהיה לשכונה להציע – פשעים קטנים כמו גניבות אופניים ומסחרות של עבריינות נוער זעירה".

מתי הגיע השינוי?

"אני תמיד אומר שאני לא מרגיש שהיה אצלי שינוי דרסטי. זה היה תהליך שאחד השלבים בו היה להבין שיש לי הרבה מאוד יכולות ושאני לא נכשל כמו שחשבתי כל הזמן. איפשהו בגיל 16 הבנתי את זה ונכנסתי לנוער העובד והלומד. זו הייתה מסגרת שעזרה לי לממש את הכוחות והיכולות שלי, את הכריזמטיות ויכולת הביטוי.

"היות שלא למדתי, לתקופה מסוימת התנועה הייתה כל החיים שלי, הייתי בקן כל היום. הייתי מאוד פעיל שם והפכתי מחניך למדריך. זה היה שלב מאוד משמעותי בחיים שלי שקרה דווקא בחינוך הבלתי פורמלי. המשכתי לשנת שנת שירות ושימשתי קומונר ברמת ישי. במקביל פתחתי קן בנשר שאליו הגיעו ילדים משכונות קשות".

הסיפור המלא יפורסם מחר ב: "כל זכרון".

"לכל קבוצה מתאימים את התוכן". שרון ישראל מציג וידאו תרפיה צילום: הילה אייזינגר
"לכל קבוצה מתאימים את התוכן". שרון ישראל מציג וידאו תרפיה.  צילום: הילה אייזינגר

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות