fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"לא נסכים שמה שהברון רוטשילד נתן, יצחק תשובה ייקח"

תושבים מיישובי בקעת הנדיב הפגינו נגד מה שהם מכנים הרס מתוכנן של האזור בעקבות הקמת תחנות דלק וסלילת כבישים
ההפגנה (צילום: שקד שיינס)
ההפגנה (צילום: שקד שיינס)

מאות מתושבי אזור בקעת הנדיב צעדו והפגינו ביום שני בערב במחאה על מה שהם מתארים כהרס מתוכנן של האזור. המפגינים צעדו מתחנת הרכבת בנימינה אל צומת עדה, שם ערכו עצרת בקריאה לראש מועצת בנימינה-גבעת עדה, פינקי זוארץ, להצטרף למאבק במטרה למנוע מהלכים שיפגעו, לדבריהם, בבקעת הנדיב ובאיכות חייהם.

בבקעת הנדיב מתוכננת סלילת כבישים מהירים שלטענת התושבים יפרו את השקט ויהרסו את הירוק. בנוסף מתוכננות תחנות דלק חדשות שלדברי התושבים יזהמו את הסביבה. איתן דוידוביץ', מראשי ועד הפעולה של התושבים: "בכוחות מאוחדים נצליח לגרום לטייקונים להדיר את עסקיהם מאזורנו".

"אנו מבקשים מנבחרי הציבור ומפינקי זוארץ: הצטרפו אלינו ועשו ככל שביכולתכם כדי למנוע את הפגיעה החמורה באחת משכיות החמדה האחרונות בארץ", הוסיף ברוך אורן, גם הוא מראשי ועד הפעולה. "אנחנו מצפים לאחדות נגד אלה שלא סופרים אותנו. לא נסכים ולא נאפשר שמה שהברון רוטשילד נתן, יצחק תשובה ייקח".

 

בית המשפט העליון קבע. ההפגנה (צילום: שקד שיינס)
בית המשפט העליון קבע. ההפגנה (צילום: שקד שיינס)

 

ממועצת בנימינה-גבעת עדה נמסר בתגובה: "הקמת התחנה בכביש 653 היא עובדה מוגמרת על פי פסיקת בית המשפט העליון מ-28.12.2003. המועצה בחנה את צעדיה במכלול ההיבטים והגיעה למסקנה שאין לה כיום את היכולת להשפיע משפטית או קניינית האם תקום התחנה או לא".

לגבי הפיתוח התחבורתי בכביש 654 (דרך יפו), נמסר מהמועצה: "משרדי התחבורה והשיכון רואה צורך וכדאיות בסלילת הציר הצפוני של כביש 654 ואף הקצה למיזם 6.5 מיליון שקלים. חמישה ראשי הרשויות בעוטף בקעת הנדיב תומכים בסלילת קטע הציר. גם אנשי רמת הנדיב תומכים בעניין, בדגש על הסדרת המסדרון האקולוגי, המעברים לבעלי החיים לאורך הציר ושמירה על אופייה הכפרי-חקלאי של הדרך, דבר שמקובל ומוסכם על ראשי הרשויות. גם החקלאים רואים חשיבות בפיתוח זה. על פי המתווה יכלול הציר 2 נתיבים ברוחב של 3.5 מטרים כל אחד. זאת, אל מול הרס של כ-8 ק"מ של שטחים חקלאיים ומאות דונמים של חקלאות על פי החלופה הנגדית".

 

מההפגנה (צילום: שקד שיינס)
מההפגנה (צילום: שקד שיינס)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות