fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מספר ותורם את השיער להכנת פאות עבור חולי סרטן

הספר אדם בן הרוש מאור עקיבא, מספר את לקוחותיו ושולח את שיערם לעמותה עבור הכנת פאות לחולי סרטן. "הבנתי מה ייעודי בחיים ובחרתי לאמץ דרך של תרומות שיער לנזקקים" הוא אומר
אדם בן הרוש (צילום: שלומי גבאי)

אדם בן הרוש, ספר בן 28 מאור עקיבא, ניסה לפני כשנתיים למצוא דרך בה יוכל לסייע לזולת. כשנכנסה אליו למספרה אישה ממוצא סיני תושבת קיסריה בעלת שיער שחור ארוך וגולש שביקשה לגלח את ראשה, הייתה לו הארה והוא הבין לאיזו דרך הוא צריך לפנות. הוא בחר לתרום את שיערותיה של האישה לייצור פאה שתתאים לחולה סרטן שאיבד את שיער ראשו במהלך מחלתו הקשה.

בן הרוש מספר: "ברגע הראשון שהאישה ביקשה ממני לגלח את שיערותיה הייתי בהלם משום שהיה לה שיער פשוט מושלם. אך כשהבנתי שזהו באמת רצונה ושהיא נחושה בדעתה, החלטתי שיהיה זה בזבוז לזרוק את השיער שהרי יש בארץ כל כך הרבה אנשים שזקוקים לפאות והחלטתי לתרום את השיער שאגזור מראשה. ביקשתי ממנה רשות לעשות כן וכשהיא הסכימה, חיפשתי למי לתרום את השיער הגזור. לא ידעתי לאן לשלוח את השיער אז פתחתי גוגל ורשמתי את צירוף המילים תרומות שיער. יצאו לי שם כמה תוצאות אך התוצאה שמשכה ביותר את עיני הייתה עמותת זיכרון מנחם".

"אפילו לא צלצלתי אליהם פשוט העתקתי מגוגל את כתובת העמותה, כתבתי מכתב עם הפרטים המזהים שלי והכנסתי אותו יחד עם שיער האישה למעטפה ושלחתי אליהם הכול. לאחר מספר ימים צלצלו אלי מהמוקד הטלפוני של זיכרון מנחם וביקשו לאמת מולי את כל הפרטים ששלחתי להם".

"זו הייתה הפעם הראשונה בה תרמתי שיער של לקוחה שהגיעה להסתפר במספרה שלי, אך ברגע זה ממש הבנתי מה ייעודי בחיים ובחרתי לאמץ דרך של תרומות שיער לנזקקים ולמעלה משנתיים שאני מחפש נשים, ילדות וילדים בעלי שיער ארוך שחפצים לתרום את שיערותיהם למטרה טובה ומרגשת זו".

"במקביל לפרסום בפייסבוק שם קראתי שם לכל מי שחפץ לתרום שיער להגיע אליי למספרה ולזכות בתספורת חינם, ללא עלות, המשכתי לשלוח לעמותת זיכרון מנחם שיער בכל פעם שהגיעו אלי לקוחות עם שיער מתאים לייצור פאה, דבר שנמשך כבר למעלה משנתיים וממש לפני זמן קצר קיבלתי במפתיע תעודת הוקרה על פועלי מזיכרון מנחם. התרגשתי מאד מקבלתה של התעודה ומתוכנה", מספר בן הרוש בהתרגשות ובגאווה.

הפרסום בפייסבוק הועיל, ולכיוון מספרתו של בן הרוש השוכנת ברחוב רוטשילד בעיר החלו להגיע לקוחות שמעוניינים לתרום את שיערותיהם לחולי סרטן. השמועה על פועלו המיוחד של אדם התפשטה בעיר ולקוחות פוטנציאליים מגיעים דרך שמועה שעוברת מפה לאוזן.

"מהיום שבחרתי לאתר תורמי שיער אני מרגיש שזה ממלא אותי. אני מסתובב בתחושה של כיף. אני חש שאני עושה עם עצמי משהו משום שעד אותו יום בו התחלתי לחפש תורמים הייתה שגרת יומי מאד קבועה ומשעממת: מהעבודה הביתה יום ועוד יום וכעת אני חש שאני עושה משהו למען מישהו אחר וזה מאד מספק".

בן הרוש מבקש להדגיש כי תדירות תרומות השיער אינה גבוהה כלל וכי הוא היה שמח להעלות עוד ועוד את המודעות לתרומת שיער למען חולי סרטן בקרב הציבור.

"אני אשמח מאד אם יגיעו אליי כמה שיותר נשים, ילדות וילדים שהגיעו לגיל שלוש וטרם הסתפרו על מנת לתרום את שיערותיהם לטובת הכנת פאות לאנשים חולי סרטן. הציבור צריך לדעת שיש בארץ מקומות בהם ניתן לתרום שיער וכי אני אחד ממקומות אלה. אני מאד רוצה לנצל הזדמנות זו על מנת לקרוא לכל מי ששיערו באורך שלושים סנטימטרים ויותר ומעוניין לתרום אותו לחולי סרטן, להגיע אליי למספרה ולזכות בתספורת בחינם".

כתבה: ליאת אהוד.

"מהיום שבחרתי לאתר תורמי שיער אני מרגיש שזה ממלא אותי" אדם בן הרוש (צילום: שלומי גבאי)
"מהיום שבחרתי לאתר תורמי שיער אני מרגיש שזה ממלא אותי" אדם בן הרוש (צילום: שלומי גבאי)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות