fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רציתם פארק בקישון? קבלו מחסני מכולות

מאז הגיע לכאן ראש הממשלה לפני חמש שנים להניח אבן פינה לפארק נחל הקישון, זרמו הרבה מים בנחל, ומה שתוכנן הוא לא מה שיהיה
הקישון (צילו:ם גיל גוטמן)
ריאה ירוקה בנוף אורבני צפוף. הקישון (צילום: גיל גוטמן)

השטח המיועד לפארק הקישון שוב קוצץ, ועל השטח שנגרע יוקמו מחסני מכולות. תזכורת: לפני כחמש שנים הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לטקס הרשמי להנחת אבן הפינה לפארק נחל הקישון. התוכנית, שנקבעה בהחלטת ממשלה עוד לפני כ~15 שנים, כללה, בין השאר את שיקום נחל הקישון, ובהמשך _ הקמת שטחים ירוקים, רשת מסלולי הליכה ורכיבת אופניים ושטחי חקלאות, שיתפרשו על כ~600 דונמים ויקושרו אל הפארק המטרופוליני. אלא שמספר חודשים לאחר הטקס, נמנעה חברת נמלי ישראל מלחתום על ההסכם לתכנון משותף עם רשות הנחל, בשל משא ומתן על שטחים לפיתוח הנמל אל מול רשות מקרקעי ישראל.

התוכנית המקורית הייתה הקמת פארק בשטח של 1200 דונם. בלחץ חברת נמלי ישראל, קוצץ השטח בחצי ל~586 דונמים, כשבמרכז המחלוקת הם השטחים במורד הנחל, בהם חברת הנמל תכננה להציב מכולות.

עתה מתברר, כי המשרד להגנת הסביבה תומך בתכנית להקמת פארק על שטח של כ~160 דונמים בלבד, כשעל השטח שנגרע יוקמו מחסני מכולות.

הקישון (צילו:ם גיל גוטמן)
ריאה ירוקה בנוף אורבני צפוף. הקישון (צילום: גיל גוטמן)

לאחרונה שלחה עמותת צלול מכתב למשרד להגנת הסביבה, בו היא מוחה על עמדתו בנושא. לטענת העמותה, הוויתורים המופלגים שהמשרד להגנת הסביבה מוכן לעשות לטובת חברת נמלי ישראל ועיריית חיפה, יאפשרו את קיצוץ שטחו של הפארק המיועד לכ~7.5 אחוזים משטחו המקורי, כדי לפנות מקום למחסני מכולות.

"פארק זה חוצץ בין מפעלי התעשייה המזהמים לבין המרחב העירוני של מטרופולין חיפה, משמש ריאה ירוקה באזור אורבני צפוף ומשמר נופים ואתרי טבע שנעלמו מנוף הארץ, ובראשם נוף המלחה הנחשב לערך טבע ייחודי ונדיר ביותר. הקמת משטחי אחסנה לטובת הנמל תגזול שטחים יקרים אלה, תגרום להרס בתי גידול, לפגיעה קשה בערכי טבע ונוף ולפגיעה בהנאת הציבור ממשאביו", צוין במכתב העמותה למשרד להגנת הסביבה.

מנכ"לית עמותת צלול מאיה יעקבס מציינת, כי המשרד להגנת הסביבה היה זה שהקים את רשויות נחל הקישון, מתוך הבנת חשיבות תפקידן לשמירה על הטבע ולרווחת הציבור. "טוב יעשה המשרד אם יתמוך באינטרסים של הנחלים, הסביבה, החי והצומח במקום לדאוג לאינטרסים של גופים כלכליים", אמרה.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: "המשרד פועל בימים אלה לגיבוש הסכמות לגבי פארק מורד הקישון. ההסכם טרם גובש במלואו אבל אנחנו קרובים לכך ופועלים להקמתו של פארק גדול, בשונה מהשנים האחרונות בהן התוכניות נשארו על הנייר. בנוסף, במסגרת ההסכם המתגבש אנו דורשים גם אופציות להגדלת הפארק".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות