fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מסע של הלב: באו ללמוד רפואה בישראל והתאהבו

מרינה ופבל ברמב"ם. צילום: פיוטר פליטר.
מרינה ופבל ברמב"ם. צילום: פיוטר פליטר.

מרינה ראינס, בת 26 מלטביה, הגיעה לישראל לפני כשנתיים, כדי ללמוד רפואה במסגרת פרויקט "מסע" מטעם הממשלה והסוכנות היהודית. אז, בגיל 24, הצעירה חדורת המוטיבציה, הציבה ברשימת המטרות שלה את התואר הנכסף "דוקטור", והתמקדה בקריירה. לקופידון, היתה תוכנית אחרת לגמרי, וכך יצא שדווקא בישראל, מרינה מצאה את אהבת חייה.

הפרויקט שבו מרינה לקחה חלק, כלל תוכנית לימודים לרופאים עולים ממדינות ברה"מ לשעבר. מטרת התוכנית היא להנגיש את מערכת הבריאות הישראלית לאותם סטודנטים לרפואה, כמו גם הכנה לבחינות הסמכה, בתקווה שלאחר סיום הסטאז' בבתי החולים בישראל, הם ישתלבו במערכת הבריאות הישראלית, ויעשו "עלייה".

למרינה היה ברור שאת השנים הבאות היא מקדישה לקריירה. וכך היא עזבה את משפחתה וחבריה בלטביה, ונסעה לישראל כדי להפוך לקרדיולוגית. כאן, בקורס שהתקיים ברמב"ם, היא פגשה סטודנטים נוספים, המגיעים ממדינות ברה"מ לשעבר, וחולקים את האהבה למקצוע הרפואה. בקצה החדר בו מתקיימים השיעורים, עמד בחור בשם פבל זולוטורבסקי, בן 24 מאוקראינה שעמד לשנות את חייה.

"הוא בעצם התאהב בי במבט ראשון", מספרת ראינס בביישנות, "לקח לי קצת זמן עד שהבחנתי בו, כי הייתי מאוד ממוקדת מטרה כשהגעתי לארץ. אני באתי ללמוד ולא חשבתי לרגע על זוגיות או נישואים".

כשהגורל מתערב, אין הרבה מה לעשות בנידון. חודש וחצי לאחר שהשניים נפגשו, הם התחילו לצאת, וכעבור שנה פבל הציע למרינה נישואין. "זאת היתה הפתעה גמורה", משחזרת מרינה, "לא ידעתי שזה מגיע וזה היה מאוד מרגש. פבל תרגם את הצעת הנישואים ללטבית, והראה לי את הכיתוב שהכיל הרבה שגיאות תרגום. אחרי שהפסקנו לצחוק, אמרתי כן!".

 

 מרינה ופבל ברמב"ם. צילום: פיוטר פליטר.
מרינה ופבל ברמב"ם. צילום: פיוטר פליטר.

השניים אמורים להתחתן ביולי הקרוב, בלטביה, שם יפגשו המשפחות שלהם לראשונה את בני הזוג. "ההורים היו בשוק", מספרת מרינה, "זה לא היה בתוכנית של אף אחד, אבל בסוף כולם שמחים מהתוצאה. במיוחד סבתא שלי, שמאוד רצתה שאמצא חתן יהודי נחמד ופחדה שזה כבר לא יקרה בלטביה".

 

לאחר החתונה צפויים השניים לשוב להמשך לימודיהם ברמב"ם, כסטאז'רים, ולאחר מכן להתמחויות שלהם. היא לקרדיולוגיה והוא, אחרי הפוגה קצרה לצורך גיוס לצה"ל, יתמחה, ככל הנראה, בגינקולוגיה.

 

פרויקט "מסע", הינו פרויקט של הממשלה והסוכנות היהודית, המחזק את הקשר של צעירי התפוצות עם ישראל, באמצעות הבאתם לחוויה ישראלית בת כחצי שנה עד שנה בכ- 250 מסלולי לימוד, התנדבות או התמחות מקצועית.

 

עד היום הגיעו לישראל במסגרת פרויקט מסע כ-86,000 צעירים יהודים מ- 60 מדינות. בתום התכנית, חלק מבוגרי מסע מחליטים לעלות לישראל. אלה ששבים לארצותיהם, הופכים לשגרירים נאמנים של ישראל בחו"ל ולפעילים בקהילות היהודיות.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות