fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שבת תרבות במוצקין: מנחם בן גנב ליאיר לפיד את ההצגה

900 תושבים הגיעו הבוקר לשמוע את יאיר לפיד בהיכל התיאטרון בקרית מוצקין. הקהל עמד על רגליו והריע ללפיד. אבל הסנסציה הייתה קודם לכן כשאורח הפאנל מנחם בן אמר ללא בושה כי הוא מתעב הומוסקסואליים, מול ח"כ הגאה ניצן הורוביץ. ומהו הקו האדום של לפיד?
יאיר לפיד בשבת תרבות
יאיר לפיד בשבת תרבות (צילום: אושרת שטיינברג)

הטוק שואו של לפיד הגיע היום (שבת) בבוקר גם לקרית מוצקין. התושבים פינו מזמנם והגיעו להיכל התיאטרון כדי לפגוש לראשונה את יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד. לפיד זכה לראיון פרטי, אך קודם לכן הקהל היה עסוק בשערורייה אחרת: הפאנל כלל את פליט האח הגדול והסופר מנחם בן ואת ח"כ ניצן הורוביץ (מרץ).

יאיר לפיד ונדב פרי
בחר באריאל. יאיר לפיד ונדב פרי (באדיבות דוברות עיריית מוצקין)

את ההצגה גנב מנחם בן שהמשיך והצהיר כי הוא מתעב הומוסקסואליות, בעוד ח"כ הורוביץ הוא הומוסקסואל מוצהר. הקהל היה לא נינוח. והורוביץ אמר: "אינך יכול להגיע לכאן ולהטיח דברי הבל כאלה". הורוביץ הציע לו לקחת את דבריו בחזרה.

900 אורחים קיבלו את לפיד במחיאות כפיים סוערות, יש כאלו שאפילו התפשרו וישבו על המדרגות. פרט מעניין התגלה: הקווים האדומים הפכו לפופולריים. בעוד ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הפנה את הקו האדום לאיום האיראני, לפיד לא הזכיר אותו כלל. הקו האדום מתייחס אצלו לחינוך, בריאות ונושאי חברה. לפיד, אגב המשיך את משנתו דרך נציגו איש העסקים יעקב פרי, בתוכנית "פגוש את העיתונות".

 כתב הכנסת נדב פרי, הנחה את הפאנל ולפיד פרש במשך כשעה את משנתו הפוליטית וזכה להתעניינות רבה מצד הקהל, כמו גם מחיאות כפיים סוערות בכל נושא שבו שיתף את דעתו. אחת השאלות הנוקבות שהופנו ללפיד הייתה, "איך לדעתו יוכל לנהל מדינה כשהוא למעשה חסר ניסיון בפוליטיקה?'
"אני נמצא במסגרת פרויקט ניהולי כ-10 חודשים. מדובר באופרציה של 14 אלף אנשים, למעשה זהו אחד המפעלים הגדולים במשק, כשכל אחד יודע מה תפקידו. חשוב להבחין בין מנהיגות לניהול, זה לא אותו דבר, מנהיגות היא היכולת להפיח באנשים תקווה ולגרום להם לעבוד ביחד על מנת שהתקוות יתממשו".

3 שנים אני שומע שאין לנו פרטנר

לפיד התייחס גם לבעיית הסכסוך הישראלי-פלסטיני הסביר כי מדובר בבעיה קיימת שחייבת בפתרון מעשי ומיידי, ואף נתן הסבר לכך: "ברור לכולנו שבסופו של דבר לפלסטינים תהיה מדינה, ירושלים לא תחולק, מעלה אדומים ועוד ישובי התנחלויות רבים יישארו בחזקת ישראל, אבל לא ידוע לנו כמה זמן יעבור עד שזה יקרה וכמה אנשים ימותו בגלל הסכסוך הזה בינתיים. האם זה אחראי למשוך את הזמן ולהעביר את הבעיה לילדנו? זה בדיוק מה שהממשלה עושה, כבר שלוש שנים שאני שומע שאין פרטנר, זו בריחה מהמציאות, אנחנו צריכים לשבת יחד לשולחן הדיונים קודם כל בשבילנו ובשביל המדינה שלנו".

הקהל היום בשבת תרבות
אפס מקום. הקהל היום בשבת תרבות (באדיבות עיריית קרית מוצקין)

השנה אנו נמצאים בנקודת אל חזור, כך לדברי לפיד, ואם לא נתעשת עכשיו, הוא חוזה עתיד קודר למדינת ישראל: "שנת 2012 היא שנה של קו אדום. פחות מ- 50 אחוז מהתלמידים שעלו לכיתות א' השנה עלו לבתי ספר ציבוריים, לעומת זאת למעלה מ- 50 אחוז מהתלמידים עלו לבתי ספר השייכים למגזר הערבי והחרדי, כלומר עוד 12 שנים יותר 50 אחוז מבני ה-18 לא יתגייסו לצבא, ולא יביאו תועלת ממשית למדינה. אין מדינה בעולם שיכולה לספוג דבר כזה, לכן זוהי חובתנו להגדיר את כללי המשחק מחדש".

יאיר לפיד בשבת תרבות
מנהיג או מנהל? יאיר לפיד בשבת תרבות (צילום: אושרת שטיינברג)

ב-30 לנובמבר מתכוון לפיד להציג את המצע הפוליטי-מדיני של מפלגתו ביישוב אריאל. "לא לחינם נבחרה אריאל כמקום בו אציג את מצע המפלגה. אריאל היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל, ולכן בחרנו דווקא בה, למרות כל אלו שחושבים אחרת". סיכם.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות