fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית מוצקין: עבודות הבנייה של במת טקס יום הזיכרון נמשכו גם בשבת

בציבור הדתי כועסים. הרב דרוקמן: "המדינה דחתה את יום הזיכרון מיום ראשון ליום שני, כדי שהשבת לא תחולל". העירייה: "קבלן חיצוני עשה זאת ללא תיאום ואישור"
"ובכל זאת השבת חוללה". הרב דרוקמן (צילום: רותם כבסה)

כעס רב בקרב הציבור הדתי בקרית מוצקין. העבודות להקמת הבמה ליום הזיכרון לחללי צה"ל בוצעו לאחר כניסת השבת בסמוך לשלושה בתי כנסת שנמצאים בשדרות משה גושן.

לקראת יום הזיכרון לחללי צה"ל, הזמינה עיריית קריית מוצקין קבלן חיצוני לבניית במה עליה התקיים הטקס. "צעדתי לעבר בית הכנסת", מספר דורון גרינברג, גבאי בבית הכנסת המרכזי בעיר, "ושמעתי רעש חזק של עבודות. ראיתי לפחות שני פועלים שעומדים על הבמה ועובדים ומחברים ברזלים. גם אחרי תפילת מנחה הבחינו באי בתי הכנסת שהעבודות על הבמה נמשכות".

"אנחנו לא בני ברק ולא רוצים להיות בני ברק", אומר גרינברג, "אבל לא צריך להיכנס למצבים כאלה. כשמדובר במשהו עירוני, לא יכול להיות שיחללו שבת, אין צורך. זו זילות השבת, ובמיוחד כשזה נעשה במרחק כל כך קצר מבתי כנסת. זה חוסר רגישות מוחלט".

"ובכל זאת השבת חוללה". הרב דרוקמן (צילום: רותם כבסה)
"ובכל זאת השבת חוללה". הרב דרוקמן (צילום: רותם כבסה)

העבודות על הקמת הבמה הופסקו לאחר שהרב הראשי האשכנזי של העיר, הרב דוד דרוקמן, יצא אל הפועלים והעיר להם שאסור לעבוד בשבת. "המדינה דחתה את יום הזיכרון מיום ראשון ליום שני, כדי שהשבת לא תחולל", אומר דרוקמן, "ובכל זאת השבת חוללה".

חבר מועצת העיר, נחום מזוז, פנה למנכ"ל העירייה, יריב גסר, ודרש ממנו לבדוק כיצד אירע חילול השבת. "זה חמור מאוד", מסר מזוז, "שבת לא מחללים. פניתי לגורמים הרלוונטיים בעירייה כדי לברר את העניין הזה ולדאוג שזה לא יקרה שוב".

מעיריית קרית מוצקין נמסר: "קבלן חיצוני שעסק בהתקנת מסך לדים לטקס יום הזיכרון המשיך לעבוד על דעת עצמו עד השעה 20:00, ללא תיאום ואישור העירייה. הקבלן ננזף באופן חמור על ידי הרשות, שגילתה את שאירע בעקבות פניות תושבים במוצאי שבת. למרות הסבריו, כי במקום עבדו רק גויים של שבת, העירייה רואה זאת בחומרה ותישקל הפסקת העבודה מול קבלן זה בהמשך. העירייה מביעה צער, אם תושבים השומרים שבת נפגעו מהאירוע".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות