fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סוף שבוע גדול לקבוצת הכדוריד של מכבי קרית מוצקין

ביום שישי הביסה הקבוצה באולם גושן את הפועל אשדוד 23:32 ונעזרה במכבי ת"א והפועל ראשון לציון כדי לסיים את הסיבוב הראשון במקום הרביעי. בשבת היא קיבלה הגרלה יוצאת מהכלל שתסלול את דרכה למשחק חצי גמר גביע המדינה
המאמן ידע איזו סחורה הוא מביא למוצקין. וליקו מילוסביץ' ונדצ'קו מאטיץ' (צילום: איסר רביץ)
המאמן ידע איזו סחורה הוא מביא למוצקין. וליקו מילוסביץ' ונדצ'קו מאטיץ' (צילום: איסר רביץ)

לפני שבוע סיפרנו לכם על התוכניות של יו"ר מכבי מוצקין כדוריד, פיני לייבוביץ'. למי ששכח נזכיר, לייבוביץ' הציב מטרה לקבוצתו – לסיים את הסיבוב הראשון במקום הרביעי בטבלה, כדי לעלות אוטומטית לשלב רבע גמר גביע המדינה, ולקוות להגרלה טובה ברבע הגמר. נראה כי לייבוביץ' בעצמו לא יכול היה לצפות לסוף שבוע כל כך מושלם.

כדי לעמוד במשימה במחזור האחרון של הסיבוב הראשון, שהתקיים בשישי שעבר, מוצקין הייתה חייבת לנצח בבית את הפועל אשדוד, משימה סבירה ומכבי מוצקין עמדה בה בגדול – ניצחון 23:32. כדי להשלים את המשימה מוצקין הייתה זקוקה לעזרה של שתי קבוצות אחרות, ניצחון של מוליכת הטבלה מכבי תל אביב על נס ציונה, משימה קלה שהושגה – ת"א ניצחה 30:37.

הקבוצה השנייה שמוצקין נזקקה לשרותיה הייתה האלופה הפועל ראשון לציון, ששיחקה בחוץ נגד בני הרצליה. משחק בהחלט לא קל, אבל אפשר היה לצפות שהאלופה תנצח, גם תיקו היה מספיק מבחינתה של מוצקין. כאן כמעט היה פספוס, כשהמשחק הסתיים בתיקו 24, ובדקת הסיום הייתה להרצליה הזדמנות לנצח. סוף טוב הכול טוב, מוצקין סיימה את הסיבוב הראשון במקום הרביעי.

 פיני לייבוביץ' רוצה גביע (צילום: נחום סגל)
פיני לייבוביץ' רוצה גביע (צילום: נחום סגל)

המשחק נגד אשדוד לא היה קל כפי שהתוצאה הסופית מראה. מוצקין אומנם הובילה רוב המשחק וירדה להפסקה ביתרון 11:15, אך אחרי כעשר דקות במחצית השנייה לוח התוצאות הראה יתרון של שני שערים לאורחים מאשדוד. מפלס הלחץ במוצקין עלה ואולם לא לזמן רב. וליקו מילוסביץ', הזר הסרבי המצוין של מוצקין, העביר הילוך וסחף את חבריו, ששטפו את המשטח וסיימו את המשחק בהפרש של תשעה שערים.

מילוסביץ' עצמו נתן הצגה כמותה לא נראתה בארץ זמן רב, היה לו ממול יריב שנתן לו פייט, מיודענו, דושאן בוזוליאק, הזר של אשדוד, ששיחק בעונה שעברה במוצקין. בוזוליאק, שגם הוא סרבי, ניהל מאבק סמוי מול מילוסביץ'. שניהם אומנם משחקים בעמדות שונות, מילוסביץ' כפיבוט ובוזליאק כמקשר, ובמאבק בין שניהם מילוסביץ' ניצח, הוא גם כבש יותר – 11 שערים (יותר משליש של כל הקבוצה) מול 8 שערים של בוזוליאק.

הבשורה המשמחת הייתה שובם של כל הפצועים של מוצקין, למעט השוער הראשון אורן מאירוביץ,' שעדיין סובל מכאבים בקרסול. הקפטן ולדי קופמן, הקיצונים מור קמחי וברק עמר, המקשר טונדיי עבדול ראשיד וגם השוער השני מור עמית, שחזר אחרי חודשיים ושיחק דקות ספורות, היו על הפרקט. בשער של מוצקין שיחק השוער הצעיר רן גוטרמן שעשה את עבודתו בצורה סבירה.

אם ביום שישי סימנו במוצקין וי גדול, במוצאי שבת סימנו בקבוצה וי ענק, בעקבות כמה הפתעות מצוינות בהגרלת גביע המדינה. תחילה התקיימה הגרלת הסיבוב הראשון – שמינית הגמר, ארבע הקבוצות הראשונות בליגת העל לא השתתפו בהגרלה, כיוון שעלו אוטומטית לשלב רבע הגמר.

בשלב רבע הגמר תפגוש מוצקין בביתה את המנצחת במשחק שמינית הגמר הפועל אשדוד, או הפועל קרית אונו. בהחלט משימה שאפשר לעמוד בה, אם כי לייבוביץ' מזכיר שבעונה שעברה מוצקין עפה מהגביע במשחק ביתי על ידי סביון, שירדה בתום העונה לליגה השנייה.

בכל מקרה אי אפשר היה לצפות להגרלה טובה יותר. הזכות לארח בבית תחסוך למוצקין אלפי שקלים, היריבה, עשויה להיות נוחה, להזכירכם, אשדוד וקרית אונו נוצחו במוצקין בשבועות האחרונים. בנוסף, מוצקין תהנה היום מפגרה, כאשר יתקיימו משחקי שמינית הגמר, ותחזור לשחק ביום שישי הבא ברבע הגמר.

עד אז יש לקוות כי כל הפצועים יחלימו לחלוטין, כולל מאירוביץ', ובמידה ולא יחלימו לחלוטין תהיה להם הזדמנות להתאושש בהמשך, שכן הליגה תצא לפגרה ארוכה בשל משימות הנבחרת. מי  שואל את עצמו מה מצפה למוצקין אם תעלה לחצי הגמר? עד כאן המזל שיחק לה, כי במידה והקבוצות הפייבוריטיות ינצחו מוצקין תתמודד נגד מכבי ת"א. זו כבר אופרה אחרת.

המאמן ידע איזו סחורה הוא מביא למוצקין. וליקו מילוסביץ' ונדצ'קו מאטיץ' (צילום: איסר רביץ)
המאמן ידע איזו סחורה הוא מביא למוצקין. וליקו מילוסביץ' ונדצ'קו מאטיץ' (צילום: איסר רביץ)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות