fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מסיבת תחפושות

אילנה ארצי, מורה לשעבר שתופרת תחפושות כבר 38 שנים בחנות הצבעונית שבחצר ביתה, מתעקשת לא לתפור תחפושות בדמותם של גיבורי התרבות לרגע, ומסבירה למה הילדים כבר לא רוצים להיות דון קישוט
אילנה ארצי (צילום: אושרי כהן)

חנות התחפושות של אילנה ואורי ארצי ברחוב הרב קוק שבקרית מוצקין, הפכה במשך השנים למוסד. משהו יוקרתי, אחר, עם יותר מ~4000 תחפושות שנחשפות כשארצי מרימה את התריס החשמלי של החנות ברחבת ביתה.

השבוע של פורים הוא השיא בחנות של משפחת ארצי. בשבוע הזה הימים הופכים ארוכים יותר, רק בשעות הערב המאוחרות הם מתפנים, אחרי יום עבודה עמוס ומפרך, בחברת ילדים ומבוגרים שתרים אחרי התחפושת שתהפוך אותם למיוחדים, אחרים, אולי מקוריים.

אילנה, מורה לשעבר, תופרת ויוצרת תחפושות כבר 38 שנים. היא מכירה היטב ומקרוב הקהל, בטח את השינויים בהתנהגות ובתפיסה, בסוף עידן התמימות שעתיר במסחריות ופרסום.

אילנה ארצי (צילום: אושרי כהן)


תחפושת של גורילה מבית המעצבת אילנה ארצי (צילום: אושרי כהן)

הו, דון קישוט

כמעט ארבעה עשורים פועל המחסן, באותו המקום, באותו הרחוב. חנות שהחלה כתחביב של אילנה. את פורים היא תמיד אהבה, ובזמן שעבדה כמורה לאופנה בתיכון בחיפה, תמיד הקפידה להיות זו שיוצרת ותופרת את התחפושות של ארבעת ילדיה. אט אט הפכו התחפושות הביתיות לאוסף מרשים שהפך לשם דבר בסביבתה הקרובה של אילנה.

השכנים התלהבו, החברים הקרובים, הילדים בבית הספר. פתאום לא מעט אנשים החלו לפנות אליה ולבקש תחפושת מקורית וייחודית. אילנה החלה לתפור תחפושות, אך במקביל המשיכה את עבודה בהוראה.

לפני 12 שנה פרשה לגמלאות ומאז היא מקדישה את כל כולה בחנות. במשך הזמן נוספו לתחפושות פורים גם מיצגים לחברות, להצגות ילדים, לגני ילדים, לליצנים ולמפעילים ולפסטיבלים שונים. בשנים האחרונות מדי שנה היא, מוציאה תחת ידיה 500 תחפושות שונות. "מבחינתי זו אמנות", אומרת אילנה, "אני עדיין נוסעת מדי שבוע לנחלת בנימין ורוכשת את מיטב הבדים לתחפושות ייחודיות. זה לא הסינתטי המוכר, אני רואה את הטקסטורות של הבד וחושבת על התחפושות".

החנות של משפחת ארצי צבעונית במיוחד. אין פינה אחת שלא מקושטת. קולבים עם בגדי נסיכות, אבירים, מלכות, חיפושיות, דובים, סוסים ועשרות אלבומים וקטלוגים. בני הזוג ארצי מעודכנים ומתעדכנים, למדו להכיר את העולם החדש והפכו את החנות למקוונת כדי שניתן יהיה להזמין תחפושות באתר הבית. "מי חשב לפני 40 שנה שיום אחד אמכור תחפושות באינטרנט?", אומרת אילנה, "תחפושות זה עולם ומלואו וצריך להקדיש מחשבה, יצירה וזמן. אין תחפושת שדומה לאחרת".

הכתבה המורחבת תפורסם מחר (שישי) בעיתון "הד הקריות"

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות