fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורסל ליגה ארצית: השעון לא התעורר

משחק הדרבי של הליגה הארצית בכדורסל, שהתקיים ביום ראשון באולם אבישי, החל באיחור של שעה, בגלל תקלה בשעון המשחק. בסוף מוצקין ניצחה 60:66. דקה לסיום ביאליק צמצמה פיגור 19 נקודות עד שתיים בלבד
גדי בן איבגי
גם גדי בן איבגי לא פתר את הבעיה (צילום: איסר רביץ)

כולם הגיעו בזמן לדרבי הקריות של הליגה הארצית בכדורסל, שנערך ביום ראשון בקרית מוצקין. הקבוצה המארחת -מכבי קרית מוצקין, הקבוצה האורחת – מכבי קרית ביאליק ושני השופטים, עומרי ממן, שהגיע מרעננה, וגיל גורדון, שמתגורר באזור. רק שעון המשחק, שנמצא כל הזמן באולם אבישי בקרית מוצקין, לא ממש הגיע למשחק.

גדי בן איבגי
גם גדי בן איבגי לא פתר את הבעיה (צילום: איסר רביץ)

בזמן ששחקני שתי הקבוצות היו עסוקים בחימום למשחק, ניסו עובדי האולם לחבר את שעון המשחק, פעולה שגרתית שנעשית באולם כל יום. אלא שמיד התברר כי יש תקלה ושני שעוני הזמן -שעון הלוח הכללי, ושעון 24 שניות, לא פועלים במקביל, כפי שצריך להיות. עובדי האולם עשו את כל הניסיונות לתקן את התקלה. בשעה 19:00, המועד המתוכנן לפתיחת המשחק, התקלה עדיין לא תוקנה. השופטים התחשבו בנסיבות והפגינו המון סבלנות. כולם קיוו שהתקלה תתוקן בהקדם. בינתיים השחקנים המשיכו להתחמם. זה היה חימום ארוך מהרגיל, כל כך ארוך, שמישהו אמר: "בסוף מרוב חימום השחקנים "יישרפו".

אבי נניקשוילי, שחקן ותיק עם רקורד עשיר בכדורסל, שמשחק העונה במכבי מוצקין, הבין מהר שהתקלה עלולה להימשך זמן רב, אז הוא פרש לספסל. לאט לאט הצטרפו אליו שאר השחקנים. גם במחנה הצהובים מביאליק התייאשו מהעניין, וגם אלה הפסיקו להתחמם והחלו להתגודד בקבוצות קטנות.

המושיע: גדי בן איבגי
יו"ר מכבי מוצקין ללו עמר נראה מוטרד, אך עודד את עצמו: "זה קורה. לא יהיה הפסד טכני. המדיניות של האיגוד היא לקיים משחק חוזר, ננסה לעבור לאולם "בגין, במידה ולא נצליח לתקן את התקלה". בשעה 19:40 הגיע לאולם מנהל היכל גושן, גדי בן איבגי, מצויד בלוח שעונים אחר, שהביא מהאולם הסמוך, זאת אחרי סבב טלפונים שעשה סגן ראש עיריית קרית מוצקין יוסי מרקוביץ', האוהד מספר אחת של מכבי מוצקין. "המושיע הגיע", חשבו כולם. מאמני הקבוצות, אריאל ירון ממוצקין ומיקי גורקה מביאליק, הורו לשחקנים  לחזור להתחמם, מחשש שאלה "יתפסו חרופ" במשחק עצמו. החימום החל מחדש, בינתיים בן איבגי החליף את השעונים, אבל עד מהרה התברר כי הבעיה נותרה כפי שהייתה גם עם השעון החדש. שוב נעשו ניסיונות שונים להחליף כבלים, שום דבר לא עזר. בינתיים התברר כי אין אפשרות לעבור לאולם בגין, כיוון ששם התקיים משחק ליגה לנערים. האופציה לעבור להיכל גושן אפילו לא עלתה, כיוון ששם התקיים אימון של קבוצת מכבי מוצקין כדוריד. לא ברור מי בדיוק התאמן שם, כי כל הקבוצה פצועה (ראו כתבה בנפרד), אבל זה כבר סיפור אחר.

המשחק החל באיחור של שעה
אחראי שעה של המתנה וניסיונות לתקן את התקלה החליטו השופטים לקיים את המשחק עם לוח השעונים המרכזי, ובמקום שעון 24 השניות, אחד מיושבי המזכירות הפעיל שעון סטופר. בשעה שמונה יצא סוף סוף דרבי הקריות לדרך, ואז התברר כי מכבי מוצקין נרדמה בהפסקה הגדולה. אריאל ירון וללו עמר ניסו לתרץ את היכולת החלשה של הקבוצה בפתיחה בתקלה החשמלית. הם בטח לא יכלו להאשים את ביאליק בעניין, מה עוד שגם שחקני ביאליק היו באותה סיטואציה ממש.

אם בכל זאת, בגלל השעון, זכו מעט האוהדים שהגיעו לאולם במשחק מותח, בעיקר בדקות הסיום, אז אפשר לומר – טוב שהייתה תקלה. זה בהחלט לא היה צפוי לאור יחסי הכוחות, ולאור תוצאת הדרבי הראשון, שנערך בקרית ביאליק והסתיים בהפרש של 34 נקודות למוצקין. הפעם המשחק הסתיים בתוצאה 60:66 למוצקין, שהובילה בתום המחצית הראשונה בתוצאה 23:35, והגיעה ברבע השלישי ליתרון שיא של 19 נקודות. כשזה נראה גמור חזרו לפתע חניכיו של מיקי גורקה למשחק ודקה לסיום מוצקין הובילה רק שתיים הפרש. בסוף הניסיון הכריע ומוצקין ניצחה.

המשחק התנהל באווירה ספורטיבית, אבל בכל זאת הייתה תקרית אחת שבאה להזכיר כי מדובר במשחק דרבי, כאשר גרגורי סגל מביאליק ומאור עמר ממוצקין התעמתו והחליפו כמה מילים, אבל לפני שהגיעו להרמות ידיים השחקנים, המאמנים והשופטים עצרו אותם, והתקרית הסתיימה בשלום. אריאל ירון סיכם את המשחק: הם גררו אותנו למשחק שלהם וכמעט הצליחו. עברנו את זה אנחנו מסתכלים קדימה". מיקי גורקה: "זה היה הרבע הרביעי הכי טוב שלנו העונה, סגרנו פער גדול וצמצמנו עד שתי נקודות. חבל".

קלעו למוצקין: ליעד פורמן 16, טל פרסלני 15, עמית וייס 14, מאור עמר 8, אסף רוטנשטיין 5, גיא בר שלום 4, רון לוינזון ואבי נניקשוילי 2 כ"א. בלטו בביאליק: אורן יוסיפוביץ', יונתן קסטן, אדגך יפת, נועם לוי וטל שבת. אליעז וקנין לא שיחק הרבה כיוון שהחמיץ אימונים בגלל מחלה. ביום ראשון תצא מוצקין למשחק חוץ נגד האקדמיה בוינגייט וביאליק תארח באולם אפק את הפועל רמת גן.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות