fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפקת חייו

לפני כחודש, בזמן שעבד על הפקת הענק "אלדורדו", נפל הבמאי מנחם גולן ונחבל בראשו. למרות מצבו הרפואי ואשפוזו בבית חולים, שני דברים עמדו לנגד עיניו: האחד, המשך העבודה על המחזמר "אלדורדו", שהיה להיט קולנועי אותו ביים בשנות ה-60, והשני, להתייצב בפרמיירה הארצית שהתקיימה בהיכל התיאטרון בקרית מוצקין. בני המשפחה, השחקנים, המנכ"ל ודובר מד"א ומ"מ מנכ"לית היכל התיאטרון התגייסו וביום שישי הובא גולן באמבולנס וסיפק את אחד הרגעים המרגשים בתיאטרון
מנחם גולן ומני פאר (צילום: מיקה יערי)
מנחם גולן ומני פאר (צילום: מיקה יערי)

קצת לפני שהפקת הענק "אלדורדו" היתה אמורה לעלות על הבמה, מנחם גולן, חתן פרס ישראל ובמאי ההצגה, התמוטט. בכל זאת, למרות מצבו הבריאותי, בהפקה לא פחות מרשימה מזו שהיתה על הבמה, הובא גולן, בן ה-84, ביום שישי שעבר לפרמיירה בבכורה ארצית בהיכל התיאטרון בקרית מוצקין לעיני 800 צופים נלהבים. וזה קרה אחרי שהמשפחה שלו כבר חשבה על הנורא מכל, ובזמן שרבים הספידו אותו. גולן שחי את הבמה וביים מאות סרטים וניחן באופטימיות וברוח לחימה, התייצב בהיכל וכנראה עדיין לא אמר את המילה האחרונה.

ההצגה חייבת להימשך
בקיץ האחרון חגג גולן יובל לאחד הסרטים המצליחים שלו משנות ה-60, "אלדורדו". סיפור על עבריין צעיר מיפו שמנסה להשתקם ולהתנתק מסביבתו, אבל נתקל בקשיים, בדעות קדומות ואפליה. גולן החליט לביים אותו בשנית, הפעם כמחזמר. הוא הצטייד במיטב השחקנים, ובהם מירי אלוני ומני פאר בתפקידים הראשיים.

לעיתון "הד הקריות" מספר פאר שהיה לו קשה לסרב להצעתו של גולן. "הוא אמר לי: 'תמיד אתה משחק את הילד הטוב, בוא תשחק בתפקיד שאף פעם לא נתנו לך, תגלם את הילד הרע'", מספר פאר ומוסיף שההצעה עבורו היתה מפתה, שכן אחת לכמה שנים הוא "חייב לעשות גיחה תיאטרלית כדי לא להתייבש בתפקיד המנחה ולשמור על איזשהי בריאות נפשית". זה גם היה מאתגר עבור פאר, שכן מדובר במחזמר ונדרשו ממנו יכולות שירה וריקוד. גולן מצא את הפתרון עבור פאר שמספר: "הוא אמר שכשכולם ישירו, אני אדבר בדיוק כמו בראפ, רק שאני יהיה הראפר הלבן הראשון".

וכך הצטרף פאר ואחרי זמן רב סגר מעגל עם גולן. "כשהייתי ילד ניסיתי להתקבל לתיאטרון הילדים של מנחם גולן, 'תילון תליל', ושם אמרו לי שמנחם זה לא שם טוב לשחקן, כך זכיתי בשם מני", מספר פאר.

לאחר בחירת הקאסט וכשהחזרות היו בעיצומן, נותר רק לחפש את הבמה שעליה תועלה ההפקה. לפני כחודשיים התקשר גולן למ"מ מנכ"ל היכל התיאטרון בקרית מוצקין דפנה צורי, וביקש לקיים את הפרימיירה הארצית בהיכל "כמובן שנענתי בשמחה", מספרת צורי, "קבענו תאריך, וההכנות לקראת ההצגה היו בעיצומן".

לפני כחודש, ביום הבחירות המקומיות, גולן נפל ונחבל בראשו ופונה לבית חולים. "באותו היום שבו מנחם גולן אושפז, נכדו יונתן צלצל אלי ואמר שהם לא יודעים מה לעשות וכנראה ייאלצו לבטל את ההצגה", מספרת צורי ומוסיפה שלרגע לא העזה להעלות בדעתה את האפשרות שההצגה תבוטל, והצליחה לשכנע את בני משפחת גולן להמשיך במתכונת הרגילה. "כל אותה העת האמנתי שהמצב ישתפר ובכל מקרה 'ההצגה חייבת להימשך'", מספרת צורי.

» לסיפור המלא, עברו למהדורה הדיגיטלית של עיתון "הד הקריות"

מנחם גולן ומני פאר (צילום: מיקה יערי)
מנחם גולן ומני פאר (צילום: מיקה יערי)

כתבה: עינב אלקיים

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות