fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הטרנד החדש: לצאת לבלות בתחנת דלק

יותר ויותר רשתות בוטיק מתמקמות לאחרונה בתחנות דלק והופכות את המתחם למקום שלא רק מתדלקים בו. השכירות זולה בהרבה ממחירה בקניונים
מתחם פז במוצקין (צילום: רותם כבסה)
קונדיטוריה, פיצרייה וחומוסייה. מתחם פז במוצקין (צילום: רותם כבסה)

מגמה התופסת תאוצה גם בקריות: רשתות בוטיק קטנות נכנסות אל מתחמי דלק ברחבי הארץ, ומעתה לא רק חנות נוחות אחת המציעה סיגריות וקפה אלא מתחם של חנויות שמאפשר בילוי לצרכנים והופך את תחנת הדלק למקום חווייתי.

בעוד הקניונים ומתחמי הקניות הגדולים מעוניינים ברשתות הארציות והעולמיות כעוגן מרכזי למשיכה של קהל, תחנות דלק מסתפקות בחנויות בוטיק, לאחר שזיהו את הגישה השיווקית. ההבדל העיקרי הוא בחישוב השכירות למ"ר.

 

מתחם פז במוצקין (צילום: רותם כבסה)
קונדיטוריה, פיצרייה וחומוסייה. מתחם פז במוצקין (צילום: רותם כבסה)

אחת מתחנות הדלק שבנתה תמהיל כזה היא תחנת פז בקרית מוצקין, הסמוכה למרכז הקניות מגה אור. במתחם פז תמצאו קונדיטוריית בן עמי, פיצת אלכסנדר, חומוסייה, חנות נוחות ובקרוב תצטרף גם רשת זול סטוק ששכרה במקום 1400 מ"ר. במתחם מגה אור השכן תמצאו את הסופר פארם, בית הקפה רנה, רשת ויקטורי, רשת בורגרים ועוד. מתחם הדלק פז זיהה את הבנייה המסיבית בשכונות נווה גנים ומשכנות אמנים ולמעשה יצר מעין מרכז שכונתי מעבר לכביש שנגיש וקרוב לבית. כיום נשארו במתחם פז שטחי מסחר של 630 מ"ר להשכרה.

אשת הנדל"ן רותם טפירו מסבירה את המגמה: "רשתות אלו מזהות את הפוטנציאל הגדול בשל הקרבה לשכונות מגורים. אנשים כבר פחות מחפשים ללכת לקניון רק בשביל לשתות קפה ומחפשים בית קפה שכונתי מתחת לבית, וזו אלטרנטיבה מעולה. באשר למחירי השכירות, מתחמי תחנות הדלק זולים יותר ובממוצע עומדים על 100 שקלים למ"ר פלוס דמי ניהול של 10 שקלים למ"ר. מחירים שלא ניתן כיום להשיג בקניונים או במרכזי קניות פתוחים, בהם הניהול עומדים על 28 שקלים למ"ר וממוצע השכירות הוא 150 שקלים למ"ר.

רותם טפירו (צילום: עצמי)
אלטרנטיבה מעולה. רותם טפירו (צילום: עצמי)

תחנות הדלק הפכו את מתחמיהן לאזור נוחות אולטימטיבי לקפה של שישי בבוקר לפגישות עסקיות במקומות שהם פחות הומי אדם".

לדברי טפירו, חנויות אקססוריז וייבוא מגלות עניין במתחמי הדלק, ולדעתה, לא רחוק היום שנראה במתחמים אלה גם רשתות אופנה, אאוטלט כנראה. טפירו: "צריך לבדל את המתחמים של תחנות הדלק מהקניונים. כיום תדלוק הרכב הוא לא העיקר. העיקר הוא שיש הכל במקום אחד".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות