fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דירה ללא כוונת רווח

עו"ד עידן קורנברג הקים עמותה ללא כוונת רווח יחד עם 22 אנשים נוספים. המטרה: רכישת קרקע במשכנות אומנים ובניית בניין בן 22 דירות במחירים מוזלים
עו"ד עידן קורנברג צילום: עצמי
עו"ד עידן קורנברג (צילום: עצמי)

בימים אלו שבהן עולות לא מעט שאלות וחוסר בהירות סביב סוגיות שונות בנושא הנדל"ן מתעוררות גם הזדמנויות שמפיחות אופטימיות: עו"ד עידן קורנברג ממשרד עורכי הדין קורנברג-חזות החליט להקים עמותה ללא כוונות רווח, שתכלול 22 חברים, אשר ישתתפו במכרז לרכישת קרקע בשכונת משכנות אמנים בקרית מוצקין במסגרת מכרז של רשות מקרקעי ישראל, המפשירה 26 מגרשים. אם יזכו במגרש, יבנו עליו בניין בן 22 דירות במחירים מוזלים באופן משמעותי ממחירי הדירות בשכונה.

עו"ד עידן קורנברג צילום: עצמי
עו"ד עידן קורנברג (צילום: עצמי)

עו"ד קורנברג, שינהל את העמותה ויעמוד בראש הפרויקט, מאגד את קבוצת הדיירים העתידיים. קבוצה זו תתמודד, במסגרת העמותה שתוקם, על הזכאות על הקרקע. העמותה תוקם באמצעות רישום מסודר ברשם העמותות ותירשם כעמותה ללא כוונת רווח.

עו"ד קורנברג מסביר כי המטרה העיקרית של העמותה תהיה לחסוך את הרווח הקבלני, שעומד היום, להערכתו, על כ-20 אחוזים מערך הדירה. הדבר יוזיל, לדבריו, את העלויות ויאפשר לדיירים לרכוש דירה במחיר "שפוי" באזור היוקרתי. הבניין יהיה בן שש קומות ויכלול ארבע דירות בכל קומה. התמהיל: דירות 4 ו-5 חדרים וכן דירות פנטהאוז מפוארות. כך, למשל, דירות 4 חדרים יעלו כ-1,070,000 מיליון שקלים ו-5 חדרים – כ- 1,0286,000 מיליון שקלים. כל הדירות יהיו עם שלושה כיווני אוויר ולכל דירה חנייה ומחסן.

התכנון הייחודי של הבניין יאפשר לכל דירה פרטיות מלאה, תכנון ארכיטקטוני ייחודי, עם מפרט עשיר ויוקרתי בסטנדרטים גבוהים וקפדניים. לאחר שלב המכרז, העמותה תצא במכרז לקבלני ביצוע, אשר יתמודדו על בניית הבניין בשיטת "עד המפתח".  תהליך הבנייה יאפשר לחברי הקבוצה גמישות מירבית בתכנון דירתם.

עו"ד קורנברג: "חברי הקבוצה יפעלו בגישה של יזמות קהילתית, מה שמעצים את הקבוצה ואת האינטרסים שלה. זאת, לעומת קבלן, שלעיתים דואג למזער עלויות ולהגדיל רווחים". הפרויקט ילווה על ידי חברת פיקוח, מהמובילות בארץ בתחומה. דיירי השכונה החדשה, הממוקמת במחנה כורדני לשעבר, נהנים מנגישות למתקנים עירוניים רבים, ובהם קאנטרי גלי~גיל, תיאטרון מוצקין והחי פארק. כמו כן, המגדל ישקיף על פארק ויאפשר לדייריו ליהנות מסביבה אורבנית לצד נוף ירוק ואוויר צח.

עו"ד קורנברג מבהיר כי ביצוע הפרויקט יבוצע באופן שקוף והוגן, ללא רווח יזמי או נדל"ני. קורנברג-חזות הינו משרד עורכי דין חיפאי, שמתמחה בתחום האזרחי ובפרט בתחום הנדל"ן, בתחום המשפט המנהלי – מסחרי ובדיני עבודה. במסגרת הפרויקט המשרד יהיה אמון על כל ההיבטים המשפטיים הכרוכים בפרויקט. כמו כן, הפרויקט ייהנה מליווי בנקאי צמוד.

המועד האחרון להגשת ההצעות למכרז הוא 12 בינואר 2015, וכעבור שבועיים אמורה לפרסם הרשות את תוצאות המכרזים. הבנייה צפויה להסתיים בתוך שנתיים וחצי מיום פרסום התוצאות.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות