fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושבים בקרית ים נגד אנטנה של פיקוד העורף

תושבים בקרית ים ד', שהופתעו בוקר אחד לגלות ליד בתיהם אנטנה בגובה של 24 מ', יצאו למאבק. פיקוד העורף: מדובר באנטנה שאינה מסכנת את בריאות התושבים. השימוש בה ייעשה בזמן חירום ובעת תרגול בלבד"
"תורן בלתי פעיל לחלוטין". האנטנה צילום: תמרה אסרף
"תורן בלתי פעיל לחלוטין". האנטנה צילום: תמרה אסרף

עשרות תושבים בקרית ים קיימו השבוע שתי הפגנות במחאה על אנטנה מסועפת, בגובה 24 מ', שהוקמה ביום שני שעבר על גג המרכז הפסיכולוגי בקרית ים ד', היכן שהיה בעבר בית הספר מפלסים. היום, שישי, ייפגשו התושבים וידונו המשך מאבקם.

"אף אחד לא עדכן אותנו על הצבת האנטנה ולא שאל את דעתנו. ביום בהיר אחד פתאום ראינו משאית עם עובדים במקום", סיפרה תושבת העיר, תמרה אסרף. התושב ישראל אוחנה הרחיק עד העירייה, ולבקשתו מנכ"ל העירייה יניב שנקר ניאות להגיע לאתר. לדברי אוחנה, שנקר טען בפניו, כי פיקוד העורף הוא זה שפנה לעירייה בבקשה להתקין את האנטנה כמקלט חירום ובמקרים של תרגילים ובדיקות ושהיא תקינה ובטוחה. אוחנה לא התרצה והגיע עד ראש העירייה דוד אבן צור.

אוחנה: "הוא התייחס רק להיבט הבריאותי. שאלתי אותו מה בנוגע לאסתטיקה ולנראות של האנטנה ולמה לא יידעו אותנו על הקמתה, ועל כך הוא לא הגיב. צריך גם לציין שמדובר במקום פרוץ וכל ילד יכול לטפס על האנטנה". מפיקוד העורף נמסר: "תפקיד העירייה להודיע לתושבים על הקמת האנטנה. הצבת האנטנה בוצעה לאחר קבלת אישור מהרשות המקומית ומשרד הבריאות. מדובר באנטנה שאינה סלולרית ואינה מסכנת את בריאות התושבים באזור. כמו כן, השימוש בה ייעשה בזמן חירום ובעת תרגול בלבד".

מהעירייה נמסר: "מדובר באנטנה שעל התקנתה החליט משרד הביטחון. כל תושב בעיר יודע כי העירייה מעולם לא הייתה מאפשרת ביצוע של פרויקט כלשהו, שיש בו כדי לסכן אפילו שערה משערות ראשו של אחד התושבים. התורן שבו מדובר הוא תורן בלתי פעיל לחלוטין, שאם יופעל, יהיה זה רק בעיתות חירום ועל פי החלטת הממשלה. זהו חלק מפרויקט עליו החליט משרד הביטחון להקמת מוצב החירום של נפת קריות בפיקוד העורף בקרית ים. כחלק מהשקיפות העירונית אף ניתן לעיין במסמכים אלה באופן חופשי באתר העירייה".

ממשרד הביטחון נמסר: "האנטנה הוקמה על פי היתר שהוצא על ידי הוועדה המקומית הרלוונטית לנושא. האנטנה מיועדת לפעולה בעיתות חירום".

כתבה: נטע פלג

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות