fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מצילים את רועי אבוט שזקוק להשתלת כליה

אנשי חיי הלילה הצליחו לגייס את דוד ד'אור, אושרי כהן, מאיה הרמן, נמרוד הראל, עתליה פירס ואמנים נוספים לאירוע התרמה כדי שרועי אבוט, בן ה-33, יוכל לעבור השתלת כליה
"אני צריך לשים את הבושה בצד ולהתחנן לכסף". רועי אבוט (צילום: עצמי)
"אני צריך לשים את הבושה בצד ולהתחנן לכסף". רועי אבוט (צילום: עצמי)

לפני חמש שנים אובחן רועי אבוט כסובל מתפקוד כליות לקוי ולפני שנתיים קרסו הכליות וכיום הוא זקוק היום להשתלת כליה. מי שהרים את הכפפה היו מתן אבני וקובי שטח מקרית חיים, שהפיקו ערב התרמה שיתקיים ביום שני הקרוב.

אבוט, בן 33 מקרית ים, עבד כל השנים כמאבטח וכקצין אבטחה. לאחר הצבא החל לעבוד כמאבטח ברכבת ואחר כך שימש קצין ביטחון ברשתות פארם. הוא רווק ולפני כשנתיים, לאחר שקרסו הכליות חזר להתגורר בבית הוריו, שמטפלים בו לאחר כל טיפול דיאליזה. אבוט זקוק ל-650 אלף שקלים כדי לטוס לחו"ל ולעבור ניתוח להשתלת כליה. הוא הצליח לגייס 240 אלף שקלים בכוחות עצמו וכעת מתגייסים חבריו לעזור לו.

בגיל 28 החל אבוט לסבול מכאבי ראש חזקים. "באותה התקופה סבלתי מדלקת אוזניים חריפה והגעתי להיבדק במרפאת זבולון", הוא סיפר השבוע, "בדיקת דם פשוטה גילתה שיש בעיה עם תפקוד הכליות. הפנו אותי למעקב, שם גילו שיש ירידה בתפקוד הכליה והתחילו לתת לי טיפול תרופתי שלא החזיק הרבה זמן מעמד. תוך שלוש שנים הכליות שלי קרסו לגמרי".

בשנתיים האחרונות עובר אבוט ארבעה טיפולי דיאליזה בשבוע, בכל פעם חמש שעות. "הסבל הוא קשה ורב. הטיפול לא מרפא את הכליות, הוא נועד כדי להחזיק אותי בחיים. במהלך הטיפול, המכונה שואבת את הדם מהגוף, מנקה ומסננת אותו ומחזירה את הדם לגוף באמצעות צינור אחר. הדקירות של המחטים הן סבל בפני עצמו, כל מחט היא בעובי מסמר. כדי להתחיל את טיפולי הדיאליזה, עוברים לפני כן ניתוח פיסטולה, במהלכו מחברים את העורק הראשי של היד לווריד, כדי שיוכל להתנפח ולספק 300 סמ"ק של דם בדקה".

לפני שנתיים, כשקרסו הכליות, הפסיק אבוט לעבוד והוכר על ידי המוסד לביטוח לאומי כנכה 100 אחוז. "אני חוזר מהטיפולים האלה תשוש וגמור, באפיסת כוחות. בדרך כלל אסור שאהיה לבד, לפעמים אבא שלי מלווה אותי, אבל אני גר עם ההורים בשנתיים האחרונות בגלל הטיפולים ובדרך כלל יש מישהו בבית".

הנפרולוג שמטפל באבוט קבע באחרונה כי טיפולי הדיאליזה כבר לא אפקטיביים עבורו והוא חייב השתלת כליה בדחיפות. "אני נמצא כרגע ברשימת המתנה ארצית, אבל ההמתנה ברשימה זו היא ארוכה מאוד ויכולה להגיע עד שבע או שמונה שנים. בארץ מבוצעות מעט מאוד השתלות כליה, כי אין כמעט תורמים. הפתרון היחידי הוא השתלת כליה בחו"ל".

 "אני צריך לשים את הבושה בצד ולהתחנן לכסף". רועי אבוט (צילום: עצמי)
"אני צריך לשים את הבושה בצד ולהתחנן לכסף". רועי אבוט (צילום: עצמי)

מתן אבני, המוכר בתחום חיי הלילה בקריות, מכיר את אבוט מימיו כמאבטח במועדונים. את הסיפור שלו הוא שמע דווקא מקובי שטח. "אני מכיר את רועי שנים ואוהב אותו מאוד. כשראיתי שקובי פרסם שיש בחור בשם רועי שצריך עזרה, צלצלתי אליו ואמרתי לו שאנחנו הולכים להרים ערב התרמה בשבילו".

מאז אותה שיחת טלפון עברו חודשיים, במהלכם הצליחו השניים לגייס שורה של אמנים לטובת אותו ערב. אירוע ההתרמה יתקיים במועדון הגאלה ויופיעו בו דוד ד'אור, אושרי כהן, מאיה הרמן, נמרוד הראל, עתליה פירס, רודי בינסיין מ"דה וויס" ולהקות מקומיות שונות. "ההיענות גדולה לערב הזה", אמר השבוע אבני. "לא האמנתי שאנשים באמת יגיעו ויעשו למען רועי. אני וקובי מכירים אותו ועושים למענו, אבל אנשים אחרים שלא מכירים הגיעו ומיד היו מוכנים להירתם ולעזור".

שטח ואבני צירפו לטובת ארגון האירוע את צוות היח"צנים של מועדון הגושפנקא והאולטרסאונד שעובדים בהתנדבות מלאה. לערב ההתרמה יגיע צוות של התוכנית "חדשות הבידור", שיסקר את האירוע ורדיו חיפה יפרוץ לשידור באותו ערב. "הייתי בהכחשה מסוימת, לא רציתי לפרסם את המצוקה שלי. בשלב מסוים הבנתי שאין מנוס ושאם אני רוצה להציל את עצמי, אני חייב עזרה. מתן וקובי זיהו את המצוקה הכלכלית והחליטו לעזור לי. למשפחה שלי אין לתת והבעיה במדינה שאין מספיק תרומות איברים. עכשיו אני צריך לשים את הבושה בצד ולהתחנן לכסף, כדי להתחנן על החיים שלי. כל עוד אני כשיר, זה הזמן לעשות את זה".

מידע על תרומות ניתן למצוא באתר "חברים לרפואה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות