fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בשנייה אחת כל המשחק התהפך

בשישי אירחה הפועל קרית ים את מכבי בני נחף. בדקה ה-35 הכל נראה שחור מבחינתה של הקבוצה המקומית. מלך השערים שלה מריק שמחייב הורחק בכרטיס אדום מוצדק. התוצאה הייתה 2:1 לנחף. זה נראה גמור, אבל 10 שניות מפתיחת המחצית השנייה קרה דבר. בסיום קרית ים ניצחה ונשמה לרווחה

לפעמים אתה יכול לשבת במשחק של ליגת העל ולהשתעמם 90 דקות, בלי לראות שערים ואירועים. בשישי שעבר צפיתי במ.ס. הפועל קרית ים, שאירחה במגרשה למשחק תחתית חשוב, של ליגה ב' מחוז צפון א', את מכבי בני נחף. מה לא היה במשחק הזה, חמישה שערים, מהפכים, פנדל אחד, שני כרטיסים אדומים, מספר קטטות בין שחקני שתי הקבוצות, מהומות והתגודדויות ורק חמישה כרטיסים צהובים. בקיצור המון אקשן. כדורגל גדול לא היה שם. למען האמת קשה לפתח משחק כדורגל ברמה במשטח הדשא בקרית ים, אבל היה משחק מרתק ומלא עניין.

זה התחיל בשער מוקדם של האורחים, כבר בדקה ה-11. יש להדגיש כי הפועל קרית ים דורגה לפני המשחק במקום ה-13 עם 22 נקודות, נקודה אחת מעל המקום הלפני אחרון ושש נקודות פחות מהמקום ה-11 שבו דורגה יריבתה בני נחף. המקום ה-11 הוא חוף המבטחים של הליגה, שכן הקבוצות שידורגו במקומות 12 עד 15 ילכו למשחקי מבחן בתום הליגה הסדירה, על הזכות להמשיך לשחק בליגה ב'. בעקבות השער מפלס הלחץ והעצבים עלה בקרית ים, מה עוד שהאורחים שיחקו באגרסיביות וחיממו את המקומיים, ואז משום מקום כבש הוותיק מוטי קדוש שער בבעיטת וולה אדירה  מ-7 מ', שלא הותירה שום סיכוי לאורחים. עוד לפני שהספיקו בקרית ים להתמוגג מהשער ספגה הקבוצה שער טפשי בצד השני ונחף עלתה ליתרון פעם נוספת 2:1.

yam01
שלושת הכובשים: (מימין) אופק סטרול, מוטי קדוש וקיקו כהן (צילום: איסר רביץ)

בדקה ה-35 ביצע מגן בני נחף עבירה גסה על חלוץ קרית ים מריק שמחייב. בעוד השופט הניף את הכרטיס הצהוב למגן, שמחייב התרומם מהקרקע ובעט ללא כדור בשחקן אחר של בני נחף. מלך השערים של קרית ים ספג כרטיס אדום ישיר, מוצדק לחלוטין, והותיר את קבוצתו עם 10 שחקנים, כשהיא בפיגור 2:1. חבר הנהלת קרית ים יוסי מלול תפס את הראש ואמר: "בשביל מה הוא עשה את זה, נכון שהשופט יחזיר לנו בפנדל, אבל מריק יחסר לנו בשני המשחקים הקרובים".  יצוין כי היה זה האדום הראשון בקריירה של שמחייב, שהחל לשחק כדורגל לפני שנתיים וחצי.

עד תום המחצית הראשונה הרוחות התלהטו והיו מספר התגודדויות וקטטות בין שחקני שתי הקבוצות. חלקם הסתיימו בשליפת צהובים ובחלקם השופט שי מגירא העדיף להסתפק באזהרות. זה היה משחק קשה לשיפוט ובסך הכל מגירא עמד יפה במשימה הקשה, בעזרת שני הקוונים אייל סונטג ושלומי הרוש.

yam02
באקסטזה: (מימין) רועי עטיה ויוסי מלול (צילום: איסר רביץ)

שחקני קרית ים ירדו להפסקה עם הראש למטה. שניות לפני שריקת השופט לפתיחת המחצית השנייה ניגש מלול לשחקן הקבוצה עומר פאר ואמר לו שלוש פעמים: "תיפול ברחבה, השופט ישרוק לפנדל". מגירא שרק לפתיחת המחצית קרית ים יצאה להתקפה ותוך 10 שניות עומר פאר קיבל מסירה מצוינת והגיע לעמדת הבקעה במרכז הרחבה, כשכל הגנת האורחים מאחוריו. שחקן בני נחף רשואן סעד הכשיל את פאר מאחור. הכשלה ברורה שהעונש עליה כפול, פנדל וכרטיס אדום. אין כאן שיקול דעת ולא מה שמלול אמר קודם, אלא פנדל ברור. "מה אמרתי זעק מלול בשמחה". בלם קרית ים, הוותיק קיקו כהן שלח את השוער שמאלה ובעט ימינה וקבע שוויון 2:2. בשנייה אחת הכל התהפך, מפיגור 2:1 בתוצאה ובמס

yam03
מודה לבורא עולם, שוער ק. ים יניב נחמני (צילום: איסר רביץ)

פר השחקנים, הכל התאזן, אבל מבחינה מורלית הכל הלך לכיוון של קרית ים. חניכיו של מוטי ויצמן השתלטו על המשחק תקפו ללא הרף, בעוד האורחים הפגינו עצבנות רבה וניסו לחמם את המשחק ואת שחקני קרית ים.

בדקה ה-60 המהפך הושלם. הכדור הוגבה מאגף ימין לרחבה ברחוק המתין לכדור אופק סטרול שעצר עם החזה ובעט בחוזקה פנימה 2:3. יו"ר קרית ים רועי עטיה זינק ממקומו וצרח "יש", ומיד התחבק עם מלול: "בשביל הרגעים האלה אני בכדורגל. אין לך מושג איזו הרגשה זו". אמר עטיה".

עד הסיום היו עוד התגודדויות, עוד חצאי קטטות, קללות, עצבים ומתח גדול במחנה המקומי, אבל לא נכבשו שערים נוספים. שריקת השופט לסיום מצאה את המקומיים מתחבקים מאושר. זה היה קשה, אבל הם הפגינו המון אופי והפרס – שלוש נקודות חשוב מאוד. כעת הם נמצאים שלוש נקודות בלבד מהמקום ה-11. היום יש להם הזדמנות נוספת לזכות בנקודות מול האחרונה בטבלה מכבי סקציה מעלות.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות