fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

במקום גאווה- תלונה במשטרה

שני המתמודדים לראשות עיריית קרית ים, הגישו תלונה במשטרה בעקבות תמונה שהועלתה בדף הפייסבוק של ראש העירייה שהציגה אותם כחברי הקהילה הגאה. שמואל סיסו: "אם אדע מי עשה זאת, מיד אפטר אותו"
הוצגו כהומואים
הוצגו כהומואים. סיסו וכהן בעמוד הפייסבוק של ראש העירייה
אלי כהן ואלון סיסו
אלי כהן ואלון סיסו

מערכת הבחירות מתחממת: שני מתמודדים הגישו תלונה במשטרה בעקבות פרסום בפייסבוק. כשבועיים לאחר מצעד הגאווה בתל אביב ובדיוק בסוף השבוע שבו מתוכנן מצעד הגאווה בחיפה, הועלתה לדף הפייסבוק של ראש עיריית קרית ים, שמואל סיסו, תמונת הקמפיין של מתמודדים על רקע דגלי גאווה.

על עו"ד אלון סיסו ואלי כהן, המתמודדים לראשות העיר, נכתב: "תל אביב כבר לא לבד, גם בקרית ים יש סיבה לגאווה", מעל תמונתם נכתב "גאוות הקהילה ובצדדים דגלי הקהילה הגאה. למטה נכתב: "החלטנו שביחד משנים כיוון". הראשון שקיבל את ההודעה על התמונה שהתנוססה בדף הפייסבוק היה כהן.

"בצהריים צלצלו אלי מספר רב של חברים וסיפרו לי", הוא אומר, "הייתי בסוג של הלם לכמה דקות, הטלפון שלי לא הפסיק לצלצל וקיבלתי שיחה מבתי. מאותו הרגע התחולל מחול שדים הזוי. נכון שאנחנו בקמפיין וזו תקופת בחירות, אבל בל נשכח שבשבועות האחרונים התקשורת עוסקת בפרשיית בר נוער וראינו לאן הסתה יכולה להגיע".

 

עו"ד אלון סיסו היה בפגישות עבודה כשהטלפון התחיל לצלצל ללא הפסקה. "קיבלתי טלפונים רבים ולא הבנתי בהתחלה על מה מדובר, חשבתי שצוחקים איתי", הוא אומר, "אני חושב שאנו צריכים, ואני קורא לראש העיר בהזדמנות הזו, לחתום על אמנה לבחירות נקיות. אמנה שמכוונת לתושבי קרית ים, למתמודדים ולפעילים, אמנה למערכת בחירות נקייה מהשמצות אישיות ופגיעות. אין לי כוונה לנהל את מערכת הבחירות הזו על בסיס השמצות ואני אוסר באופן חד משמעי על כל הפעילים שמלווים אותי לעסוק בכך, אלא להתמקד אך ורק בבעיות ובמחדלים ובקידום ופיתוח העיר.

"אני נכנס למערכת הבחירות הזו בידיים נקיות, כששמתי לי למטרה אך ורק להציף את הבעיות הקיימות, להציג בפני הציבור מה אני וחברי אלי כהן עשינו בחמש השנים האחרונות במסגרת מועצת העיר, ויש לנו קבלות על עשייה".

הוצגו כהומואים
התמונה הוסרה. סיסו וכהן בעמוד הפייסבוק של ראש העירייה

הסערה סביב התמונה שפורסמה בפייסבוק, הביאה לכך שהתמונה הוסרה זמן קצר לאחר שהועלתה. במקומה פרסם ראש העירייה שמואל סיסו פוסט שבו הסביר: "תמונה בלתי ראויה השתרבבה היום לדף הפייסבוק שלי והורדה באופן מיידי מספר דקות לאחר שנתגלתה. במקביל פניתי לחברה חיצונית המתמחה בטיפול ברשת פייסבוק ובמיוחד באבטחת מידע ברשת החברתית, בדרישה לבדוק את מקור התמונה ומציאת פתרונות להגברת אמצעי האבטחה סביב דף הפייסבוק העירוני והאישי שלי. אני מגנה מכל וכל את תוכן ורוח הדברים. חשוב לי לציין, כי דעות קדומות והטלת רפש מסוג זה איננה דרכי. אני קורא לכל המתמודדים לשמור על מערכת בחירות מכובדת וראויה, ומתכוון להגביר מעתה את מנגנוני אבטחת המידע סביב כל מערכת התקשוב האישית והעירונית".

על הפוסט שכתב ראש העירייה, אומר אלון סיסו: "אני קורא לראש העירייה: 'אם באמת הפייסבוק שלך נפרץ, תגיש תלונה, על מנת שרשויות האכיפה במדינת ישראל יחשפו את האדם שביצע את זה'. אני לא צריך לקבל טלפונים מאשתי, מחברים ומאנשי ציבור בקריה ששואלים אותי אם אלי בן הזוג שלי. אין שום דבר רע בלהיות שייך לקהילה, ממש לא. אני מאמין באמרה 'איש איש באמונתו יחיה'".

כהן מוסיף על הדברים שפירסם שמואל סיסו: "קראתי אותה ואני חושב שהיא ריקה מתוכן, כי ראש העירייה לא מצא לנכון עד שעות הלילה להרים אלי טלפון ולהגיד לי שזה לא הוא וכתבו בשמו, שאין לו יד בדבר. התלונה במשטרה נעשתה מתוך רצון לעשות קאט. יש מספיק בעיות בעיר הזו ולא צריך לתקוף אחד את השני. הגשתי תלונה על הוצאת דיבה, לשון הרע והסתה, וחשוב לי לציין שאין לי דבר וחצי דבר נגד הקהילה הגאה, מה שמטריד אותי הוא כמה חשוך מי שהעלה את התמונה הזו".

שמואל סיסו מסר בתגובה: "התמונה עלתה לכמה דקות, לא יותר מרבע שעה, זה מה שאמרו לי. אני לא יודע מי שם אותה. זו בהחלט יכולה להיות פרובוקציה. אם אדע מי עשה זאת, מיד אפטר אותו. מעבר לזה, לפני שמישהו אמר משהו הורידו את זה. ביקשתי לבדוק ואני לא שולל אפשרות שזו פרובוקציה, או מישהו שחושב לסכסך, מנסים לעשות סערה בכוס מים".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות