fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית חיים: יוקמו שלושה גני ילדים בהשקעה של ארבעה מיליון שקלים

בהובלה של חתן פרס נובל בכימיה פרופסור דן שכטמן, עיריית חיפה תקים בקרייה מתחם שיכלול שלושה גני ילדים המותאמים להוראת מדעים בעלות של כארבעה וחצי מיליון שקלים. כל גן יכיל עד 30 ילדים ובמתחם תהיה מעבדת חקר ואמפיתיאטרון מאובזר במערכות מולטי מדיה
הדמיית גני הילדים המדעיים בקריית חיים (הדמיה באדיבות עיריית חיפה)
הדמיית גני הילדים המדעיים בקריית חיים (הדמיה באדיבות עיריית חיפה)

לילדי קרית חיים המגלים משיכה לתחומי המדעים, צפויה למידה כיפית ומעשירה במיוחד: העירייה החליטה להקים גני ילדים מכווני תחומי המדעים שיכללו מעבדה, אמפיתאטרון מאובזר מולטי מדיה וחצר מלאה במשחקים מותאמים. גני הילדים שיוקמו בקרית חיים במתחם בית הספר נתיבים יכיל שלושה גנים כאשר בכל כיתת גן יהיו עד 30 ילדים, בעלות של כ- 4.5 מיליון שקלים. המבנה יכיל כיתות גן אינדיבידואליות וחצרות גן אשר יופרדו ויקושרו על ידי גדר. המבנה ייבנה על פי סטנדרטיים של משרד החינוך, ובתוספת חדר פעילות אשר יאפשר פעילות מדעית טכנולוגית, ופעילות תרבותית.

במתחם תיבנה מעין מעבדת חקר המותאמת לגיל הילדים אשר יעסקו בחקר תופעות העוסקות בתנועה של עצמים, תצפיות אחר תופעות שונות בסביבה הטבעית ובסביבה יזומה על ידי הגננות. המעבדה תכלול כיורים וברזי מים בגובה הילדים, שולחנות עבודה רחבים. אולם זה יוכל להכיל עד לקבוצה של 15 ילדים. במעבדה זו יהיה ביטוי לחדר חושך, ועזרים כגון מחשבים, מקרן, טלוויזיה, לוח חכם ועוד.

במבואה ייבנה מתחם לפעילות תרבות במבנה של אמפיתאטרון, בו תהיה במה מאובזרת במערכות מולטי מדיה. מבואה זו תשרת את כלל הגנים שבאשכול,  בחצרות הגנים תתאפשר פעילות בגינה לימודית, מתקני חקר פיזיקליים משחקי רצפה מתמטיים, ומתקני ספורט קטנים.

הדמיית גני הילדים המדעיים בקריית חיים (הדמיה באדיבות עיריית חיפה)
הדמיית גני הילדים המדעיים בקרית חיים (הדמיה באדיבות עיריית חיפה)

חתן פרס נובל בכימיה, פרופ' דן שכטמן, נענה לפנייתו של ראש העיר יונה יהב, שביקש כי יוביל את הפרויקט לאחר שחתן פרס הנובל אמר כי את החינוך המדעי צריך להתחיל כבר בגיל הרך.

גורמים בעיריית חיפה מציינים כי ההחלטה לפתח תשתיות פיזיות המקדמות מיומנויות חשיבה מדעית טכנולוגית כבר מגיל הגן, נובעת מתוך תפיסה כי כבר בגין הגן ניתן להכין את הילדים לעולם המדע. בנוסף שאיפת מערכת החינוך בעיר, היא להצמיח בוגר בעל ידע ומיומנויות הנדרשים כדי להשתלב בחברה, בתעשייה ובמחקר.  יונה יהב ראש העיר : "מדובר בצעד משמעותי שתהיה לו השפעה מכרעת רק בעוד כשני עשורים או יותר הוראת המדעים כבר לגילאי הגן היא שובר ששוויוןאשר יכול להזניק את החברה הישראלית כולה בקרב הקהילה המדעית".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות