fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית חיפה הגישה עתירה נגד הגדלת שדה התעופה בעיר

בעקבות התנגדותה להגדלת שדה התעופה בעיר, הוגשה לבג"ץ העתירה נגד שדות התעופה. "זו אטימות, אנחנו לא החצר האחורית של מדינת ישראל", אמר ראש העיר יונה יהב
לא מסכימים להגדלתו. שדה התעופה בחיפה (צילום: דוברות עיריית חיפה)
שדה התעופה בחיפה | צילום: דוברות עיריית חיפה

"המדינה סוגרת את שדות התעופה בגוש דן ואחרי פינוי "שדה-דב" וזה של הרצליה לטובת פרוייקטים נדל"ניים, היא חושבת שתוכל להעתיק את כל הפעילות המטרידה והמסוכנת לחיפה. זו פשוט עזות מצח ואטימות. חיפה והמפרץ אינם החצר האחורית של מדינת ישראל", כך לדברי ראש עיריית חיפה יונה יהב.

השטח העצום המתפרס על פני 34 דונם, עליו מתוכננת ההגדלה מיועד לתעשייה ולא לשדה התעופה, אולם היועץ המשפטי לממשלה החליט להעניק לרשות שדות התעופה "מטריה משפטית" כשהוא קובע כי הגדלת שדה"ת בחיפה לטובת חניית מטוסים הנה רק "פעילות תומכת תעופה". עיריית חיפה אינה מקבלת את הפרשנות ה"יצירתית" וסבורה כי מדובר בעבירת בניה חמורה אך היועמ"ש לממשלה מונע ממנה להביא את הנושא לבחינה במסגרת ההליכים המשפטים הקבועים בחוק התכנון והבנייה.

לאור ההתפתחויות החליטה עיריית חיפה להגיש עתירה נגד רשות שדות התעופה, משרד התחבורה והיועמ"ש לממשלה למניעת הגדלת שדה"ת בחיפה לטובת העתקת פעילות המטוסים הקלים משדה"ת בהרצליה. בעתירה טוענת העירייה כי ההחלטה נעשתה "בדרך לא דרך, חרף התנגדות הרשויות המקומיות הסמוכות" ובניגוד לחוק שכן הקרקע עליו מבקשת המדינה להגדיל את השדה מיועדת לשימוש תעשייתי ולא לשימוש של שדה תעופה.

 

לא מסכימים להגדלתו. שדה התעופה בחיפה (צילום: דוברות עיריית חיפה)
לא מסכימים להגדלתו. שדה התעופה בחיפה (צילום: דוברות עיריית חיפה)

בעתירה שהוגשה בשיתוף הוועדה המקומית לתכנון ובנייה נטען כי רשות שדות התעופה הגישה לוועדה המקומית בקשה ליישור וריבוד השטח אותו היא מבקשת להכשיר עבור חניית המטוסים תוך שהיא מטעה את הועדה לחשוב כי מדובר בשטח המצוי בתחום שדה התעופה המאושר ובהתאם לכך ניתן ההיתר ע"י רשות הרישוי המוסמכת לאשר בקשות תואמות תכנית מאושרת בלבד.

במהלך הקמת השטח ביצעה רשות שדות התעופה עבירת בנייה ובנתה ללא היתר קיר תומך לאורך של כ – 250 מטר ובגובה של כ – 3 מטר. לעניין זה נכתב בעתירה: "עברת בנייה זו הביאה את העותרת לבדוק ולהבין את המצב התכנוני לאשורו, לפיו עצם השימוש בשטח הינו בניגוד לתוכנית החלה. משהתבררה הטעות הודיעה העותרת כי ההיתר שניתן על ידי רשות הרישוי בטל ומבוטל וכי הבניה והשימוש המתכוננים הנם בלתי חוקיים בהיותם נוגדים את התכנית החלה על השטח".

עוד טוענת העירייה כי "משרד התחבורה והיועץ המשפטי לממשלה הגישו חוות דעת "יצירתית" לפיה הרחבת שדה התעופה לצורך חניית המטוסים אינה מהווה אלא שימוש "תומך תעופה" המותר באזור תעשייה". העירייה סבורה כי חוות דעת זו משוללת כל יסוד, אולם כאשר ביקשה להביא את הנושא לבחינה משפטית על פי הוראות חוק התכנון והבניה, הורה היועץ המשפטי לממשלה שלא לעשות זאת.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות