fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מסתמן: עיריית חיפה תרכוש את קן הנוער העובד והלומד בקרית חיים

ראש עיריית חיפה יונה יהב שהיה חניך בתנועה, שמע כי תנועת העבודה מבקשת שני מיליון שקלים על המבנה שמע את הדברים והזדעזע. "חשכו עיני כשראיתי שמתכוונים להזדכות על נכס אידאולוגי ותרבותי כה עמוק"
קן הנוער העובד והלומד בקרית חיים
בית של ערכים וציונות. קן הנוער העובד והלומד בקרית חיים (באדיבות הנוער העובד והלומד)
קן הנוער העובד והלומד בקרית חיים
בית של ערכים וציונות. קן הנוער העובד והלומד בקרית חיים (באדיבות הנוער העובד והלומד)

ראש עיריית חיפה יונה יהב החליט למצוא פתרון לסניף הנוער העובד והלומד בקרית חיים, הנתון בסכנת סגירה. לפני מספר שבועות פורסם ב"הד הקריות", כי מפלגת העבודה הציעה לתנועת הנוער העובד והלומד לרכוש את מבנה קן קרית חיים בסכום של שני מיליון שקלים. לצורך גיוס הכספים, הושק בשבוע שעבר בקן הנוער העובד והלומד בקרית חיים פרויקט הקופה הציבורית, הנועד לרכוש את מבנה התנועה.

הצעת מפלגת העבודה באה, לאחר שלפני שנה, לאחר שמונים שנות פעילות של תנועת הנוער בקרית חיים, נקלעה התנועה לקשיים, כשמעל ראשה ריחפה סכנה לסגירת מוקד הפעילות בקרית חיים. מבנה הקן, השייך לחברת הנכסים של מפלגת העבודה, חברת בית ארלוזרוב, ביקשה למכור את הנכס. לאחר מחאה של בוגרי וחניכי הקן, הושגה הארכה של שנה. בימים אלה, הגיע החוזה לסיומו ולקראת סיום החוזה, הציעה מפלגת העבודה מראשי תנועת הנוער העובד והלומד לרכוש את מבנה הקן בסכום של שני מיליון שקלים.

"לנוער העובד אין סכומים כאלה ואני לא חושבת שזה תפקיד הקן לרכוש את המבנה", סיפרה השבוע מיכל רוזן (31) מקרית חיים, העומדת בראש פרויקט הקופה הציבורית. "המבנה נבנה מכספי הציבור במיוחד לפעילות של הנוער העובד, שהיה אז התנועה המאוחדת. בשישים השנים האחרונות, הקן היה של הנוער העובד והתחנכו בו דורות של ילדים. בעשור האחרון הקן החל לשלם שכירות למפלגת העבודה".

ראש עיריית חיפה יונה יהב, אף הוא בוגר קן הנוער העובד והלומד בקרית חיים, שדרך חברותו בקן נחשף לקרית חיים בנערותו, ראה את הפרסום והזדעזע מהמחשבה שהמפלגה, שפעם היה שייך אליה, עומדת להיפטר מהנכס. יהב הנחה את גורמי הכספים והנכסים בעירייה, לבדוק היתכנות של השתלטות העירייה על מבנה, ובכך בעצם תוכל להימשך הפעילות המבורכת בקריית חיים ושל התנועה.

"חשכו עיני כשראיתי שמתכוונים להזדכות על נכס אידיאולוגי ותרבותי כה עמוק. כינסתי את הגורמים הרלוונטיים בעירייה והוחלט שאנו מוצאים פתרון בשביל התנועה ובשביל הילדים".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות