fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מסר לירוקים: "אם נמל המפרץ לא יוקם, כלכלת הצפון תגווע"

כך לדברי דוד קסטל נשיא לשכת המסחר ותעשיה בחיפה והצפון, שמזהיר כי פעילות ארגוני הירוקים ופוליטיקאים "שטובת האזור אינה מול עינהם" יעכבו את הקמת הנמל ובכך יגזרו גזר דין מוות על כלכלת הצפון
נמל המפרץ. קרדיט : מינהל ההנדסה
נמל המפרץ. : מינהל ההנדסה

דוד קסטל, נשיא לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון מזהיר כי ארגוני הירוקים, ופוליטיקאים שטובת האזור אינה מול עיניהם, יעכבו את הקמת נמל המפרץ – הם יגזרו בזה גזר דין מוות על כלכלת הצפון. "יצואנים ויבואנים שיצטרכו לממן את עלויות ההובלה מאשדוד צפונה – לא יישארו כאן לאורך זמן. תחילה תעזוב האוכלוסיה החזקה יותר, ובעקבות מקומות העבודה ייצאו מהצפון גם הצעירים. נישאר עם אוכלוסיה מזדקנת ועובדים המתקשים למצוא עבודה, ועבודה עם הכנסה המאפשרת לייצר כוח קנייה. זה ישפיע גם על היקף המסים הנגבים מהעסקים ועל השירותים שנקבל".

דוד קסטל (צילום: יח"צ)
דוד קסטל (צילום: יח"צ)

לדבריו, גם ההתנגדות להקמת שדה תעופה בינלאומי בצפון תשפיע השפעה דומה: "הצפון הוא מוקד תיירות שאינו מנוצל דיו, החל בחיפה בעל הנוף הנדיר, נצרת וטבריה המושכות צליינים, ערים היסטוריות מרשימות כמו עכו וקיסריה – זהו פוטנציאל תיירותי, שניתן לממש בעזרת שדה תעופה בינלאומי בצפון, שחיפה תשמש לו מוקד, שממנו ייצאו טיולי כוכב לכל האטרקציות הצפוניות. זה ימנף לא רק את תעשיית התיירות אלא עסקים ושירותים לתעשייה זו. בלי שדה תעופה – זה לא יקום".

בכנס "עסקים משתפים בחיפה" שנערך בגרדן הוטל בחיפה, קרא נשיא לשכת המסחר חיפה לראשי הערים והרשויות המקומיות באזור להצטרף לפורום צפוני שמקימה לשכת המסחר כדי לקדם יחד את כלכלת הצפון במימוש פרויקטים גדולים וגם בתחומי החדשנות הטכנולוגית- העסקית שחיפה מובילה ובתחום התעשיה שיכולה להתפתח סביב תגליות הגז. "מעברם של עסקים למרכז הארץ נובע מחולשה שלנו. איחוד כוחות של כל ראשי הרשויות בצפון ייצור כוח שמקבלי ההחלטות לא יוכלו להתעלם ממנו.מקבלי ההחלטות הם פוליטיקאים, הם ירצו להצטרף לסיפור הצלחה. לנו בצפון יש מה להציע. יחד נוכל לפעול ולהצליח".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות