fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יש להם גאווה

כבר ארבע שנים שהקהילה ההומו- לסבית מציינת את שבוע הגאווה במצעד צנוע בחיפה. השנה, בפעם הראשונה, עיריית חיפה היא זו שיצאה מהארון ונתנה את חסותה לאירועים. קיבצנו לשיחה כמה מראשי הקהילה בצפון
קים קונקשן, אסי נחום, אתי אסיס, מאיה בן, תדהר טויכר (צילום: סטודיו עידן חן)
קים קונקשן, אסי נחום, אתי אסיס, מאיה בן, תדהר טויכר (צילום: סטודיו עידן חן)

מאז שנת 1998, מדי שנה מתקבצים אלפי גאים מקהילת הלהט"ב (לסביות, הומואים, טרנס סקסואליים) בתל אביב וצועדים כדי להפגין את עצמאותם. 17 שנה עברו מהמצעד הראשון, ואתם לא יכולים להגיד ששום דבר לא השתנה בישראל הלכאורה משוחררת. השאלה הנשאלת היא מה קורה מעבר לגבולות מדינת תל אביב.

ביום שישי הבא יתקיים מצעד הגאווה בחיפה, וזו לא הפעם הראשונה, אבל זו בהחלט הפעם הראשונה, בה המצעד נתמך כספית ומופק על ידי עיריית חיפה.

 קים קונקשיין
טרנס סקסואלית, בת 30 מקרית חיים
כמה זמן את מחוץ לארון?
"מאז שנולדתי".
בן זוג?
"כרגע לא, אחרי זוגיות של שמונה חודשים".
מתי ידעת לראשונה?
"מאז שאני זוכרת את עצמי. בכיתה ב' הרגשתי שאני נמשכת לבובות של הבנות. כשאבא שלי היה הולך לעבודה, הייתי שמה שירים של ירדנה ארזי ומקפצת מול המראות. בפעם הראשונה שהבנתי הייתה כשחבר שלי מתל אביב אמר לי שאני חייבת להכיר מישהי שהייתה פעם גבר, בשיחת ועידה העלה על הקו את דנה אינטרנשיונל. תמיד הייתי בטוחה שאני ודנה הן היחידות כאלה, עד שהגעתי לתל אביב והכרתי עוד מלא".

תדהר טויכר
גיי, בן 38 מחיפה
כמה זמן אתה מחוץ לארון? "15 שנה".
בן זוג? "אין, כרגע רווק מבוקש".
מתי ידעת לראשונה? "איפשהו בסוף התיכון ובמהלך הצבא, פתאום ההורמונים השתוללו ושמתי לב שאני נמשך לגברים אחרים ולא רק לבנות".
איך המשפחה הגיבה? "תגובה צוננת. אמרו: 'או קיי, תהיה מי שאתה', לא הייתה דרמה. זה קרה כבר בחיי הבוגרים, אז לא הייתה דרמה מיותרת".
רוצה ילדים?
"באופן כללי כן, אבל כרגע זה לא נראה באופק".

איך הפריפריה הצפונית ביחס לתל אביב?
"פה, מצד אחד שמרנים, אבל מצד שני קיים הערך של הדו קיום ויש ספייס לכל אחד. העיר מאוד שקטה מבחינת הקהילה, כל עוד עומדים בסטנדרט של הסביבה, אז יש את המקום. אנשים מוחצנים מתקבלים פה בהרמת גבה, אבל בסך הכל בסדר גמור".

מאיה בן

לסבית, בת 38 מקרית מוצקין
כמה זמן את מחוץ לארון?
"23 שנה".
בת זוג?
"אתי אסיס".
מתי ידעת לראשונה?
בגיל 15, בליל האהבה בצמח, התנשקתי בפעם הראשונה עם בת וישר ידעתי שאיפה שטוב לי, שם אהיה".
איך המשפחה הגיבה?
"אמא שלי תמיד אהבה אותי וקיבלה אותי כמו שאני ובזכות מה שאני. גם הסבתות שלי, שעברו את השואה והיו בנות 70 ומשהו, קיבלו אותי באהבה ואת הזוגיות שהייתה לי לפני כן".
רוצה ילדים?
"יש לי ילד בן 19 וחצי וילדה בת 15 וחצי, ואנחנו מגדלות אותם".

כל הראיונות המלאים ביום שישי ב:"הד הקריות".

קים קונקשן, אסי נחום, אתי אסיס, מאיה בן, תדהר טויכר (צילום: סטודיו עידן חן)
 אסי נחום, תדהר טויכר, קים קונקשן, אתי אסיס, מאיה בן  (צילום: סטודיו עידן חן)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות