fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חול המועד בחיפה: הצגות, סיורים ושלל אירועים

פסטיבל הצגות עם פרויקטים שנבחרו בפינצטה מכל העולם, מופעים ב-10 שקלים, סיורים שיגרמו לכם לעוף, מימונה מפוארת. וזה רק אזכור לאירועים המדהימים שמחכים לכם בחיפה
מפסטיבל הצגות ילדים (צילום: דוברות עיריית חיפה)
מפסטיבל הצגות ילדים (צילום: דוברות עיריית חיפה)

ההצגות:

פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים לשנת 2015 מתקיים בחול המועד, בין ה-5 ל-7 לאפריל בהפקת תיאטרון חיפה ויוצגו בו 6 מחזות מקוריים בבכורה עולמית, מתוך כ -150 מחזות שהוגשו.

את הפסטיבל תפתח ההצגה 'הרפתקאות חמור שכולו תכלת', עיבוד לספרו של נחום גוטמן בבימויו של שי פיטובסקי, ועוד מחכים לכם 6 הצגות תחרות מקוריות בבכורה עולמית: 'סיפורי סבתא וסבא גם' מאת ובבימויו של אילון קורח, 'אבא בורח עם הקרקס' מחזה עפ"י ספרם של אתגר קרת ורותו מודן ובבימויו של דיויד בילנקה, 'גור חתול אדם ארוך שיער' עיבוד עפ"י ספרו של אתגר קרת ובבימויו של עופר עמרם, 'התיאטרון של אמיליה' מאת ובביצוע אורית ליבוביץ נוביץ, ואחרים.

מפסטיבל הצגות ילדים (צילום: דוברות עיריית חיפה)
מפסטיבל הצגות ילדים (צילום: דוברות עיריית חיפה)

הפסטיבל שזו שנתו ה-25 חוגג חצי יובל, ומארח השנה הצגות זוכות מפסטיבלי העבר, כמו ההצגה 'הקיץ של אביה' מאת ובכיכובה של גילה אלמגור, ההצגה 'וגר זאב עם כבש' (1997) ונוספות. כדאי לציין שהפסטיבל שם דגש על קיום הצגות שיפנו לתרבויות השונות והמגוונות של האוכלוסייה גם למגזר החרדי וגם למגזר הערבי.

בפסטיבל יתקיימו כ-200 אירועים שיכללו הצגות תחרות ומתחם בינלאומי של מופעי תיאטרון רחוב באוויר הפתוח שיהיו פתוחים לקהל הרחב, מ 9 מדינות בעולם.  השנה גם החלה מסורת של שיתוף פעולה תרבותי בין ישראל לאיטליה שבמסגרתו ייערכו חילופי מופעי רחוב בין פסטיבל חיפה לבין פסטיבל Artisti in Piazza שבעיר פנבילי שבאיטליה. הפסטיבל מארח גם 19 פרויקטים מכל תחומי אמנות תאטרון הרחוב, מהקלאסית ועד המודרנית: אנשי קרקס, פנטומימאים, בופונים, בובנאים, שחקנים, הולכי קביים ומעצבים .

כיף ב-10 שקלים:

השנה, החליטה העירייה להרחיב את הפרויקט קיץ ב-10 גם לחופשת הפסח. במסגרת המיזם הייחודי, יוצעו לבני הנוער הופעות, מופעי סטנדאפ וסרטים במחיר מסובסד של 10 שח בלבד. יופיעו בין היתר: נתן גושן, לירן דנינו, איזי מארח את נאצ’י נאצ’, שגיב פרידמן, אסף יצחקי, רועי צברי ועוד. האירועים יתקיימו במרכז הכרמל, מועדון הביט, בית נגלר בקרית חיים ובית הגפן.

 

חיות וסיורים:

גן החיות הלימודי יפתח חינם בין התאריכים 5.4.2015 – 8.4.2015 בין השעות 10:00 – 15:00. וביום חמישי ה – 9.4.2015 ערב החג בין השעות 10:00 – 13:00.

תערוכות, הדרכות וסדנאות ייחודיות וללא תשלום יתקיימו במוזיאון העיר, במוזיאון הימי לאומי, מוזיאון הרמן שטרוק, מוזיאון טיקוטין, מוזיאון מאנה כץ ומרכז אמנויות, מוזיאון חיפה לאמנות. בעיר יתקיימו גם סיורים מומחזים, סיורי קסמים, סיורים רגליים וסיורי גרפיטי . הסיורים ייצאו בין התאריכים 5-11.4 וכרוכים בהרשמה מראש ובתשלום. בין הסיורים ניתן למצוא, סיור קסמים במושבה הגרמנית, מרדף בעקבות האוצר הנחבא, קסמים בהדר, ועוד. הנה מבחר מהם:

סיורים מיוחדים בחיפה (צילום: דוברות עיריית חיפה)
סיורים מיוחדים בחיפה (צילום: דוברות עיריית חיפה)

סיור מומחז לילדים : מה קורה כאשר מדריך טיולים פוגש בקבצן מוזר עם שם ארוך במיוחד, המספר לו סיפור על אוניית פירטים שהגיעה לחיפה במאה ה-17 והטמינה אוצר ליד חוף הים. המדריך הספקן יוצא לבירור העניין עם הקבוצה. הסיור יחל בגן האם, עם מדריך תיירים, עד שלפתע דמות חדשה תכנס ותשבש את הסדר הקיים, נמשיך בכרמלית לכיוון כיכר פריז ומשם לשוק התורכי. בתאריכים: 5-9.4 10:00- 12:00.

סיור מומחז בכרמל : עד שנסיים לבנות את מכונת הזמן החיפאית הראשונה, תוכלו לצאת לסיור ברחובות הכרמל, בין הטיילת לבין שדרות הנשיא, בין רחוב יפה נוף לבין הסמטאות, ולהכיר מקרוב את הדמויות המשפיעות בעיר לאורך השנים, ביניהן, פרידריך קלר, מחלוצי ההתיישבות בכרמל, נלי שומאכר, בתו של המהנדס גוטליב שומאכר ודמויות נוספות מתקופות שונות בעבר החיפאי. מתקיים בתאריכים: 5.4 בשעות 15:00-16:30 , 8.4 בשעות 17:00-18:30 , 11.4 בשעות 11:30- 10:00.

סיור סיטי טור : כמעט כל אדם שתשאל חולם לעוף כמו ציפור. הנופים והמראות בחיפה יוליכו אתכם דרך חוויה מרגשת וייחודית. אולי לא תוכלו לעוף אך תוכלו להביט בנופי המפרץ המרהיבים, טיילת לואי הצופה פנורמית על צפון הארץ, כנסיית המסדר הכרמליטי בסטלה מאריס ולבסוף, תוכלו לנחות ביחד עם השחפים על חוף הים. מתקיים בתאריכים: 5-11.4 בין השעות 10:00-14:00.

ההרשמה לסיורים ומידע על נוספים ומרתקים, בעמותה לתיירות חיפה: 1-800-30-50-90

 

מימונה חיפאית

אירועי הנעילה הארצית של חגיגות המימונה בחיפה, יתקיימו ביוזמת הפדרציה העולמית של יהדות מרוקו בחיפה בראשות יעקב בזק בשיתוף אגף התרבות של עיריית חיפה והמכון הצרפתי, ביום ראשון 12 לאפריל 2015 , החל מהשעה 19:00, בסימן "צדק צדק תרדוף ". האירועים יחלו בגן בית הכט, החל משעה 19:00 ויימשכו עד השעה 20:30 , שעת התחלת החלק האמנותי באודיטוריום חיפה הסמוך לגן.

חוגגים מימונה בכרמל (צילום: דוברות עיריית חיפה)
חוגגים מימונה בכרמל (צילום: דוברות עיריית חיפה)

קבלת פנים חגיגית תתקיים בגן בית הכט, ותכלול בין היתר את האוהל מסורתי, בשטח הגן, מקושט על פי המסורת ובו יוצגו כלים וחפצים ססגוניים ממרוקו, שטיחים וישיבה כמנהג המימונה. במהלך קבלת הפנים, האירועים ילוו במנגינות ונעימות שינוגנו ע"י הרכב נגנים וזמרים. ברחבת גן הכט, יוצבו שולחנות עליהם יוגשו התקרובות המסורתיות לחג ובכלל זה, מגון רחב של עוגיות מרוקניות, פיצוחים, מופלטה, תה עם נענע ועוד.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות