fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בסוף זה ייגמר בפיצוץ

דיירים בבניין מגורים בקרית חיים התקינו לעצמם בלוני גז פיראטיים, והשכנים מתים מפחד. מינהל הגז: "במקום תיערך ביקורת של מפקחי המשרד בהקדם"
בלוני הג הפיראטיים (צילום: עצמי)
בלוני הג הפיראטיים (צילום: עצמי)

"לא בא לנו למות. הבלונים יכולים להתפוצץ בכל רגע" _ כך אמרו השבוע ל"הד הקריות" דיירות בבניין מגורים של שתי קומות בקרית חיים, המוטרדות מכך שבמשך תקופה ארוכה מונחים בלוני גז פיראטיים בחצר הבניין.

לפני מספר שנים פוצלה אחת מדירות הבניין לשתי דירות קטנות יותר. כשדייריהן החליטו ששני בלוני הגז החוקיים אינם מספקים אותם, הם הוסיפו על דעתם, באופן לא חוקי, שני בלונים נוספים. אלה מוסתרים היטב מאחורי שמיכות ומעין מבנה בוטקה.

שכנה בבניין פנתה לעיריית חיפה פעמים רבות, הן בנושא פיצול הדירה והן בנושא בלוני הגז אך, לטענתה, זכתה להתייחסות לא רצינית. שכנה נוספת מנסה לנהל מאבק עיקש נגד הדיירים שהציבו את הבלונים, אך לדבריה, הם טורקים בפניה את הדלת, מקללים אותה בשפה זרה ואפילו שפכו דיו על סדינים שתלתה לייבוש. "לעיתים שורר ריח חזק של גז. בכל יום יכול להתרחש פיצוץ ואנחנו מפחדים מאוד. בנוסף לסכנה הבריאותית, אני ובעלי לא עשינו ביטוח לבית, כי אין כסף, ואם יקרה משהו לא יהיה לנו היכן לגור", היא אמרה השבוע.

בלוני הג הפיראטיים (צילום: עצמי)
בלוני הג הפיראטיים (צילום: עצמי)

כשכתבת העיתון ניסתה לפנות לשכנים לקבלת תגובה הם לא פתחו בפניה את הדלת, למרות שהיה ברור כי הם נמצאים בביתם.

מעיריית חיפה נמסר: "סמכות הפיקוח בנושא בלוני גז היא של מינהל הגז במשרד התשתיות הלאומיות ולא של הרשות המקומית. סמכות הפיקוח של העירייה היא בתחום הבנייה, ובמסגרת זו טיפלה העירייה בנושא פיצול הדירה".

ממשטרת חוף נמסר: "האכיפה היא בסמכות מינהל הגז. אם מינהל הגז צריך סיוע מהמשטרה, תחנת זבולון תסייע לצורך אכיפה. בשנה שעברה עשינו מבצע משותף עם מינהל הגז ונתפסו עשרות מכלי גז פיראטיים".

ממינהל הגז נמסר: "בדיקה שערכנו העלתה כי במשרד לא התקבלה תלונה על מתקני גז פיראטיים בכתובת זו. עם זאת, התלונה תועבר עוד היום לאגף פיקוח ובטיחות ובמקום תיערך ביקורת של מפקחי המשרד בהקדם. נציין גם, כי אם מדובר במקרה חירום ומסכן חיים, יש לפנות במיידית למוקדי החירום של שירותי כבאות ומשטרת ישראל".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות