fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בנעליים של גושן

אילן וקנין, המנהל החדש של תיכון קרית חיים, מגיע לעבודתו החדשה חדור מוטיבציה ועם דעה ברורה על הדור הצעיר של היום ("הם יותר מוצלחים מאיתנו"), על תפקיד המורה ("המורה בעיני חייב להיות סוג של מנטור"), על קודמו בתפקיד ("יש לי הערכה עצומה לאדם ופועלו") ועל בית הספר ("אני מזדהה מאוד עם הרוח של המקום")
מאמין בילדים של היום. אילן וקנין (צילום: הילה מלמד)
מאמין בילדים של היום. אילן וקנין (צילום: הילה מלמד)

ב-1 בספטמבר יתיישב על כיסא המנהל בתיכון קרית חיים אילן וקנין, שיחליף את דודי גושן, שפורש לאחר 15 שנים, ומאחוריו 42 שנות הוראה, מהן 35 שנים בקרית חיים.

וקנין, 50, תושב נהריה, נשוי ואב לשלושה ילדים, מתוכם שתי בנות גדולות. בארבע השנים האחרונות ניהל את החטיבה העליונה בבית הספר שחקים בעיר וכיהן כסגן מנהל בית הספר במהלך 11 השנים האחרונות. וקנין, שחקן כדורסל בעברו, גבוה ומרשים, שיחק בנבחרת ישראל ובעיקר בליגה השנייה, למרות ששיחק גם במכבי חיפה בתקופה של מיקי ברקוביץ, מוטי ארואסטי וכל שאר השחקנים הגדולים.

הוא שימש רכז החינוך הגופני בנהריה במהלך שבע שנים ומעיד על עצמו שהוא מאוד מעורב בקהילה, משמש יו"ר משותף של צוות החינוך של נהריה ניו ג'רזי, מעורב בקשרים הקהילתיים עם ארגון רוטרי בעיר ולוקח חלק בהרבה מאוד פעולות עם אוכלוסיות שונות, ביניהם עולים חדשים וניצולי שואה.  כשסיים את לימודי הכשרת המנהלים, כאילו שהגורל ניבא את עתידו, הגיע וקנין לסטאז' בתיכון קרית חיים. במהלך שנה שלמה היה צמוד לדודי גושן ולמד את עבודת המנהל. לפני כחודשיים התבשר שזכה במכרז ויחל בתחילת שנת הלימודים הבאה לנהל את תיכון קרית חיים.

"אני מזדהה מאוד עם הרוח של המקום וזה לא משהו שהייתי רוצה לשנות, זה משהו שאני אוהב מאוד", אומר וקנין על תיכון קרית חיים, "זה דומה מאוד לערכים ולזהות החינוכית שאני מביא. כל נושא האכפתיות – הייתי משנה את המילה אפילו לשותפות – כי זה אומר הכל. בהנהלה, באנשים שאני פוגש, שהם חוד החנית של בית הספר, אני רואה את הרוח, כמה התיכון הזה חשוב לקהילה, למורים, ושמו של התיכון הולך לפניו".

אין ספק שווקנין הוא דמות חינוכית מהדור החדש, מהדור שמבין שאם התקופה אחרת, אז יש לחנך את הילדים בצורה אחרת. "יש היום זכות גדולה למורה ומחנך לבוא, לעצב ולקבוע את עתיד הילדים", הוא אומר, "אם אתה עושה את העבודה של החינוך כמו שצריך, אתה בפירוש מצליח לשנות דפוסי התנהגות אצל ילדים ולהוציא אותם עם כלים לחיים. תעודת הבגרות היא רק חלק מזה, אבל לא פחות חשוב לפתח אצל התלמידים כישורים חברתיים, אישיים, ערכים וכבוד.

"ההורים של היום זה לא ההורים שהיו לנו. אמא שלי הייתה מגיעה מהעבודה בצהריים ונותנת לנו ארוחת צהריים. היום, האשה והגבר זהים ברצון ובראייה לפתח קריירה ולעשות את זה בסביבה אקדמית, זה לא פשוט".

הסיפור המלא יפורסם ביום שישי ב:"הד הקריות".

מאמין בילדים של היום. אילן וקנין (צילום: הילה מלמד)
מאמין בילדים של היום. אילן וקנין (צילום: הילה מלמד)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות