fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אני מביאה משהו חדש ונקי"

הבחירות הקרובות העירו את קרית חיים. באותו השבוע שהוקמה רשימה עצמאית לייצוג הקריה, הודיע ראש עיריית חיפה על שיבוצה הריאלי של סופי נקש
סופי נקש
התעוררות. סופי נקש (צילום: אפרת פראנק)
סופי נקש
התעוררות. סופי נקש (צילום: אפרת פראנק)

קרית חיים, כך נראה, היא המקום העירני והסוער ביותר לקראת הבחירות המוניציפליות באוקטובר. הקריה התעוררה. רק בשבוע שעבר הכריזו איציק פיטרמן, מוטי בליצבלאו ושלמה אוחיון על התמודדות למועצת העיר של חיפה, תחת רשימה משותפת הנקראת "קרית חיים אחת".

בסוף השבוע האחרון, קצת אחרי החבירה של השלישייה, הכריז ראש עיריית חיפה יונה יהב, כי שיבץ למקום החמישי ברשימתו את סופי נקש מקרית חיים. למרות שבקדנציה האחרונה עודד דונייץ, מי שהיה יו"ר ועד קרית חיים, מכהן כסגן ראש העיר, כבר שנים שקרית חיים לא היתה מעורבת כל כך בפוליטיקה המוניציפלית העירונית ובצורה כה אינטנסיבית. כעת תצטרף נקש, מי שבמשך לא מעט זמן, ייצגה את תושבי קרית חיים בהתנהלות מול העירייה.

הילד השלישי
לפני כשלוש שנים נוצרה בקרית חיים קבוצה של תושבים פעילים שהפכו לצינור עבור תושבי הקריה, בדרך אל העירייה ואל ראש העירייה. נקש היתה חלק מהקבוצה שרצתה לשנות. הקבוצה, עימה נמנית נקש, פועלת במרץ בתחומי איכות החיים, פעילויות תרבות וניקיון הקריה, חזות העיר ודאגה לרווחת התושבים בהתנדבות מלאה.

נקש, בת 37, היא אמא לתאומות בנות תשע, הלומדות בבית הספר ארלוזורוב בקרית חיים. היא מתגוררת בקרית חיים קרוב ל-15 שנים. כשהחלה לפעול בקבוצת התושבים עשתה זאת בעיקר כדי שלבנות שלה יהיה בית טוב יותר לגדול בו, כך לדבריה. אולם, ההתנדבות שאבה אותה וכיום מגדירים בני משפחתה את ההתנדבות כ"ילד שלישי" במשפחה, לא פחות.

"אני חלק מקבוצה שפועלת כבר יותר משלוש שנים בקרית חיים בתחומי חינוך, רווחה, סיירת הורים ופעילויות קיץ, אנשים שמגיעים להתנדב לשנות ולתרום, אנחנו תושבי הקריה ורוצים שיהיה לנו טוב", אומרת נקש, "ראינו שיש עם מי לדבר, מישהו שמוכן להפנים ולשנות ולתת תקציבים לטובת קרית חיים. לדוגמה, פעילויות הקיץ של השנה שעברה לא התאימו לקרית חיים והשנה הוקצה תקציב מכובד מאוד לקרית חיים ונבנו פעילויות שמתאימות לתושבי הקריה. למשל, צרכי חינוך כמו הלהקה של תיכון קרית חיים, שהיתה כל השנים ממומנת על ידי קרן השקל, אבל לאחר שהקרן בוטלה נוצר ואקום. פנינו לראש העירייה יונה יהב ובאופן מיידי הועבר תקציב לטובת הלהקה. יש רצון ויש הקשבה, קרית חיים היא מזמן לא החצר האחורית של חיפה. נכון שיש הרבה מה לעשות, אבל הכיוון הוא חיובי ויהב מעוניין לשמוע ולשנות".

הכתבה המורחבת בסופ"ש ב"הד הקריות"

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות