fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אירועי העצמאות באח"י אילת: שמירה בבתים ובית מלון לתושבים

בעקבות תלונות תושבים על ונדליזם באירועי העצמאות בשנה שעברה, הודיעה העירייה שתציב שומרים מחוץ לבתים ותממן שהות בבית מלון לתושבים הסובלים מבעיות בריאות
אח"י אילת בקרית חיים
רחוב אח"י אילת בקרית חיים (צילום: נחום סגל)

עיריית חיפה תציב שומר ליד כל בית שנפגע מאירועי צובחוץ ברחוב אח"י אילת בקרית חיים בשנה שעברה וגם תממן לינה בבית מלון לתושבים שרמת הרעש הגבוהה עקב ההופעות עלולה להחמיר את מצבם הבריאותי. לפני כשבועיים נתלו לאורך ציר אח"י אילת פרסומים על אירוע צובחוץ שיתקיים בערב יום העצמאות. במהלך האירוע ייסגר רחוב אח"י אילת לתנועת רכבים ובמרכזו תוקם במת הופעות. זו השנה השנייה שבקרית חיים חוגגים אירוע עצמאות רחב היקף, לאחר שבשנים קודמות התקבלו בעיריית חיפה תלונות מתושבים על כך שקרית חיים היא החצר האחורית של העיר חיפה וככזו לא זוכים תושביה לאירועים גדולים.

סמים בחצר
מיד לאחר האירוע הגדול בשנה שעבר התקבלו בעירייה תלונות של תושבים המתגוררים ברחובות הסמוכים לאח"י אילת, על ונדליזם והפרעות רבות כתוצאה מקיום האירוע. חנה סגל, המתגוררת ברחוב בלינסון, סיפרה אז ל"הד הקריות" כי עד לשעות הקטנות של הלילה נכנסו צעירים לחצר ביתה, עשו את צרכיהם, שרטו את רכבה ולטענתה אף עישנו סמים בחצר. "יום העצמאות הפך ליום הסיוט שלנו, לא פחות", סיפרה סגל. "הגיעו לחצר המשותפת שלנו חבורות של בני נוער והפכו אותה לשירותים ציבוריים. כמויות השתן והצואה שהיו בחצר הן פשוט לא הגיוניות. למחרת, ביום העצמאות, כולם עשו על האש ואנחנו ניקינו את הזוועות עד הצהריים. עד חמש לפנות בוקר ניסינו לגרש אותם מהחצר, אך הם סירבו להתפנות".

עם הפרסום על אירועי צובחוץ השנה, התקבלו עשרות תלונות מתושבים באגף פניות הציבור בעיריית חיפה. ראש עיריית חיפה יונה יהב, הטיל על סגן ראש העיר ותושב קרית חיים עודד דונייץ לשמוע את התלונות ולגבש פתרונות. "בדקנו את האלטרנטיבות, אם נכון לקיים גם השנה את אירועי יום העצמאות באח"י אילת או להעביר לאתרים חלופיים", אמר השבוע דונייץ, "בדקנו את רמת ההפרעה ואיך אנחנו יכולים לצמצם אותה. אנחנו בודקים כל תלונה לגופה והחלטנו לשלוח צוות שיעבור בין כל הבתים ובכל בית לברר מה ההפרעות שלו ואיך אנחנו יכולים להקל עליו. ננסה למצוא פתרונות נקודתיים לכל תושב ותושב המתגורר בסמוך לציר. כל אזרח נחשב וכולם יקבלו שיחת טלפון וביקור וננסה לצמצם את הפגיעה באזרחים עד מידת האפשר".

אח"י אילת בקרית חיים
בשנה שעברה נמצאו סמים בחצרות הבתים. רחוב אח"י אילת (צילום: נחום סגל)

מינימום פגיעה
ביום רביעי בבוקר התקיימה בעיריית חיפה פגישה בין דונייץ לבין מנהל עירונית קרית חיים, שלמה בן חמו, ורותי ועקנין מאגף פניות הציבור. בפגישה עלו תלונות התושבים והוצעו פתרונות, על סמך האירוע בשנה שעברה והלקחים שהופקו ממנו.

"ידוע לנו שיש אנשים המתגוררים בסמוך לציר אח"י אילת, שרמת הדיציבלים מסוכנת להם מבחינה בריאותית, בעיקר חולי לב למיניהם עם קוצבי לב. לכן הוחלט למצוא פתרונות יצירתיים לתושבים אלו ובמקרים חריגים מאוד של בעיות רפואיות שלא מאפשרות שהייה במקום שבו רמת דציבלים גבוהה, יינתנו פתרונות לשכן את התושב בבית מלון עד תום האירוע. בנוסף, נציב שומרים בכל פתח בית, שידאג שהצעירים לא יעשו את צרכיהם בחצרות השכנים. אנו באמת מתכוונים לעשות את המקסימום, כדי שאירוע בסדר גודל כזה יהיה בכפיפה אחת לאורך כל הציר.

בקרית חיים יהיו השנה ההופעות הכי רציניות שיש בחיפה וזו התחשבות בתושבי הקריה מבחינת סדר הגודל של האמנים, אחרי שנים שלא היה כאן כלום. אנו מנסים לעזור, אך עם זאת, האירוע הזה הוא על דעת עשרות אלפי תושבי הקריה שרוצים אירוע ברמה גבוהה ובשנה שעברה קיבלנו תגובות נלהבות וגם השנה יהיה ככה. אנו רוצים שתושבי הקריה יחגגו את יום העצמאות באירוע מכובד כמו שצריך. נכון שבכל אירוע יש כאלה שנפגעים ואנו עושים את המקסימום כדי לצמצם את הפגיעה".

רק שקט
תושב קרית חיים שלא מתגורר בסמוך לציר אח"י אילת וביקש להישאר בעילום שם אמר השבוע: "שנים ביקשנו אירועים בסדר גודל כזה כדי לא להרגיש שונים לעומת שאר תושבי הקריות. עד שעיריית חיפה מחליטה לעשות אירועים בסדר גודל כזה, קמים אנשים ומתלוננים. הרי בערב יום העצמאות הרחובות יהיו הומי אדם בכל הקריות ורעש יהיה בכל הארץ, אז למה לקלקל את השמחה? כבר שנים שאירועייום העצמאות בקרית מוצקין מתקיימים בסמוך לחי פארק ומעולם לא קראתי בעיתון על תושבי העיר שמתלוננים על הרעש או המפגעים, וכך גם בכל הקריות השכנות".

סגן ראש עיריית חיפה עודד דוניץ
מנסה למצוא פתרון. עודד דונייץ (צילום: הילה מלמד)

ביום רביעי בו התקיימה הישיבה בנושא אירועי יום העצמאות בעיריית חיפה, סיירה חנה סגל בשני רחובות הסמוכים לאח"י אילת והחתימה 70 תושבים המתנגדים לאירועי צובחוץ באח"י אילת. "כשראינו את הפרסום של העירייה, השכנים שלי כתבו מכתב חריף לראש העיר. פתאום קיבלנו טלפונים מתושבים נוספים המתנגדים לאירועים. דיברנו עם שלמה בן חמו, אבל זה לא תלוי בו. אני לא רוצה שיום העצמאות יהפוך ליום האבל שלי, אני לא מוכנה לעבור את מה שעברתי לפני שנה. שרטו לי את הרכב ועשו לי נזק של 7000 שקלים, מה עשיתי רע? אני משלמת את המיסים שלי בזמן, בחיים שלי לא עשיתי שום רע לאף אחד, אני לא רוצה לעשות בלגן. אנחנו לא מחפשים צרות אני רוצה שקט, אז שיבואו לקראתנו".

לגבי ההחלטה להציב שומר בכניסה לכל בית שסבל ממפגעים באירועי השנה שעברה, אמרה סגל: "אם ישימו לי שומר ליד הבית, אשתוק. אשמח שיבואו, אשמח שיתייחסו אלינו. אני לא רוצה עניינים, הרעש לא מפריע לי, אני אוהבת מוזיקה".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות