fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שריפה פרצה אמש בשטח פתוח בקרית ביאליק

בשל תנאי מזג האוויר, השריפה התפשטה במהירות והחלה להתקרב לבתים ברחוב ההגנה בעיר
השריפה בקרית ביאליק (צילום: עידן מיוני)
השריפה בקרית ביאליק (צילום: עידן מיוני)

שריפה פרצה אמש (רביעי) בשעות הבוקר בסמוך לאורט דרום בקרית ביאליק. השריפה פרצה בשטח פתוח, בו חורשת אקליפטוסים וצמחיה רבה ובסמוך לשטח עם מחסנים רבים.

בשל תנאי מזג האוויר, השריפה התפשטה  במהירות והחלה להתקרב לבתים ברחוב ההגנה בעיר. למקום הוזעקו חמישה צוותי כיבוי אש שהחלו בניסיון השתלטות על השריפה.

מאחר והשריפה הגיעה לשטח פרטי, עליו מספר מחסנים ובעלי חיים והתקרבה לבתי הרחוב, הוחלט בהערכת מצב של גורמי הביטחון בשיתוף העירייה, לפנות את תלמידי בית הספר ותושבי הבתים הסמוכים לעירייה. רק בתום מספר שעות, הצליחו צוותי הכיבוי להשתלט על השריפה.

השריפה בקרית ביאליק (צילום: עידן מיוני)
השריפה בקרית ביאליק (צילום: עידן מיוני)

עידן מיוני, הלומד במכללה באורט ביאליק סיפר: "פרצה שריפה בסמוך לבית הספר והכל נדלק. הרוח לבתה את האש שהגיעה לגינה פרטית, בה מגדלים תרנגולים ויונים וכל מיני בעלי החיים. בעל הגינה היה שם והוא זה שהזעיק את מכבי אש.  היה שם הרבה עשן שהקשה על הנשימה. מי שהיה בבית הספר הריח את העשן הכבד וכל הבגדים שלנו הסריחו מעשן".

מפקד תחנת כיבוי אש ביאליק רשף הרצל אהרון: "עדיין לא ברור איך התחילה השריפה, אבל תנאי מזג אויר מאוד קיצוניים וכתוצאה מהרוחות נדלקו מספר עצי אקליפטוס והשריפה הגיעה גם לגינה, בה מספר מחסנים ובעלי חיים. כל השריפה התחוללה בסמוך מאוד לבתי מגורים והייתה סכנה מאוד מוחשית שבתים ידלקו.בסופו של דבר, הצלחנו לבלום את השריפה בשניות האחרונות, ממש כשהשריפה החלה לכלות את תריסי הבתים. במהלך השריפה פנה אלי מנהל בית הספר ואמר לי שיש כמה תלמידים אוטיסטים שמאוד נלחצים מהעשן הרב ומהסיטואציה ואני מניח שזו הסיבה לפינוי התלמידים. כרגע אנו לא יכולים לדעת מה סיבה הדלקה, אך חוקר דליקות יפתח בחקירה ויגיש את מסקנותיו בתום החקירה".

מעיריית קרית ביאליק נמסר בתגובה: "בהתייעצות עם גורמי הביטחון ולאור הערכת המצב בשטח, הוחלט על פינוי תלמידי התיכון ודיירי הבניין הגובל, בשל עשן שכיסה את בית הספר".

» לחצו כאן כדי להכיר את המועמדים לראשות עיריית קרית ביאליק
» לחצו כאן כדי להכיר את המועמדים למועצת העיר קרית ביאליק

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות