fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רפי ורטהיים הגיש תלונה נגד אלי דוקורסקי

ורטהיים הגיש תלונה על הסתה לגזענות, לאחר שדוקורסקי שאל האם לבעל פספורט גרמני מותר להציע
רפי ורטהיים (צילום: עצמי)
רפי ורטהיים (צילום: עצמי)
רפי ורטהיים (צילום: עצמי)

ד"ר רפי ורטהיים הגיד תלונה נגד ראש עיריית קרית ביאליק אלי דוקורסקי בטענה להסתה לגזענות.

ביום שלישי שעבר בערב, התקיימה ישיבת בחירות בקרית ביאליק, בה הציגו המועמדים למנהל הבחירות, את שמותיהם ואת אותיות הרשימה, כפי שייבחרו בקלפי. בישיבת הבחירות הראשונה שנערכה בחודש אוגוסט, הסביר מנהל הבחירות במפורשות באילו אותיות אסור למועמדים להשתמש.

על פי חוק משרד הפנים, האותיות, איתן מזוהים המועמדים בקלפיות, אינן יכולות להרכז מילה משמעותית. בישיבה שהתקיימה באוגוסט, הסביר מנהלה בחירות את האיסור ובתור דוגמא לצמד לצמד אותיות אסור, נתן את "חי". בתגובה לכך שדוקורסקי החליט להשתמש בצמד "חי", שלח ורטהיים מכתב למנהל הבחירות ובו הביע את התנגדותו לכך.

"בישיבה השבוע אמרתי ששלחתי מכתב למנהל הבחירות, בו אני מתנגד שצמד האותיות של דוקורסקי בקלפי יהיה 'חי'. קם אלי דוקורסקי ואמר: 'האם לבן אדם עם פספורט גרמני מותר להצביע?'. יותר גזעני מזה לא יכול להיות" אומר ורטהיים, "הייתי המום לשניות. אז קם יוסי דואק וביקש ממנו לחזור מדבריו, אך דוקורסקי לא הסכים. אמרתי לו שדוקורסקי מבזה את עצמו והכל מוקלט, אבל הוא לא הסכים לחזור בו".

אלי דוקורסקי (צילום: באדיבות העירייה)
אלי דוקורסקי (צילום: באדיבות העירייה)

ורטהיים יצא מן הישיבה בסערת רגשות ומאוחר יותר באותו הערב ניגש לתחנת משטרת זבולון והגיש תלונה על הסתה לגזענות. לדבריו, בעת הגשת התלונה שאלו אותו השוטרים האם דוקורסקי חזר מדבריו. "אני רואה פה התפתחות של שנאה וגזענות. הורי, ילידי גרמניה שברחו משם עוד לפני מלחמת העולם השנייה. אם מישהו היה אומר בגרמניה ליהודי שאסור לו להצביע, זה בדיוק אותו הדבר", אמר. במקביל אמר ורטהיים כי בכוונת סיעתו להגיד עתירה נגד השימוש באותיות "חי".

"נעצור לו את האותיות 'חי' בכל צורה אפשרית, כי משרד הפנים בעצמו נתן דוגמאות באיזה מילה מותר להשתמש ואיזה לא, ובתור דוגמא נתנו את האותיות 'חי'"., אמר ורטהיים.

נצ"מ אילן סרדל מסר בתגובה: "אכן הוגשה תלונה על הסתה וגזענות שהועברה לטיפול במחוז חוף".

דוברו של אלי דוקורסקי אייל פרדיס מסר בתגובה: "מר דוקורסקי אינו מתכוון להגיב לבעל האזרחות הגרמנית".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות