fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית ביאליק: "במקלטים הציבוריים לא הותקנו מטהרי גז"

ד"ר צביקה ברקאי, חבר המועצה ומחזיק תיק הביטחון לשעבר, טוען שהדבר טרם בוצע למרות שהתקציב כבר אושר. ההצעה למיגון המקלטים הציבוריים בקרית ביאליק במסנני אב"כ אושרה בתקציב העירוני ל-2012 אך טרם בוצעה
צביקה ברקאי (צילום: רותם כבסה)
האיום מתגבר. צביקה ברקאי (צילום: רותם כבסה)

חבר המועצה ומחזיק תיק הביטחון לשעבר, ד"ר צביקה ברקאי, הגיש השבוע הצעה לסדר בנושא לישיבת מועצת העיר הקרובה, בדרישה כי במקלטים הציבוריים יותקנו מערכות טיהור גזים. לדברי ברקאי, בתקציב העירוני הוקצה סכום כסף לפרויקט, אך דוקורסקי הסביר כי אין באפשרות העירייה לבצע את העבודה בכל המקלטים תוך שנה אחת.

צביקה ברקאי (צילום: רותם כבסה)
האיום מתגבר. צביקה ברקאי (צילום: רותם כבסה)

ברקאי: "סוכם על פריסה רב שנתית, כאשר בשנה זו יוקצו 200 אלף שקלים המספיקים לארגן כ-5 מקלטים. הנושא אושר במועצת העיר במסגרת התקציב 2012 ואושר לביצוע מיידי על ידי משרד הפנים. כל ההכנות בוצעו, עוד בהיותי מחזיק תיק הביטחון בעיר, ונשאר רק לבצע. למרות זאת, הנושא מעוכב על ידי דוקורסקי כבר זמן ניכר".

"הפרויקט חשוב"

ברקאי אומר כי במיוחד כעת, כשעל ראשנו מרחף האיום האיראני, חשוב לבצע את הפרויקט. "התקופה המתוחה והאיום המתגבר, מחזקים את הצורך לבצע מהר את המיגון לטובת תושבי העיר ואפילו להגדיל את ההיקף המתוכנן. המקלטים הציבוריים הן לטובת אוכלוסייה חלשה במעמד סוציו~אקונומי נמוך, שאין לה חלופות אחרות".

ברקאי מציע להנהלת העיר להטיל על ועדת הביטחון להכין תוכנית ולוח זמנים להשלמת הפרויקט בכל המקלטים הציבוריים.

מעיריית קרית ביאליק נמסר בתגובה: "חבר מועצת העיר, צביקה ברקאי, יודע, כי מועצת העיר אישרה תקציב על סך 200  אלף שקלים למטרה זאת. מתברר, כי בתקופת כהונתו כיו"ר ועדת הביטחון נכשל בטיפולו בנושא ולא פעל להוציא את התקנת המסננים אל הפועל. בקרוב תבחר מועצת העיר יו"ר חדש לועדת הביטחון, שיישם את החלטת המועצה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות