fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מסתמן: מחלף נוסף ייפתח בכביש 22

עיריית קריית ביאליק וחברת נתיבי ישראל מקדמים הקמת מחלף חדש בכביש 22 באזור צור שלום ביאליק צפון
עוקף קריות
עוקף קריות (צילום: נחום סגל)
המחלף ״ביאליק צפון״,  (צילום: חברת נתיבי ישראל)
המחלף ״ביאליק צפון״, (צילום: חברת נתיבי ישראל)

עיריית קריית ביאליק וחברת נתיבי ישראל מקדמים תכנון מפורט להקמתו בכביש עוקף קריות של מחלף חדש- מחלף "ביאליק צפון" באזור שכונת צור שלום. המחלף יוקם מול שדרות חן בשכונה ויתחבר לרחוב.

הקמתו של מחלף ״ביאליק צפון״ (שדרות חן) הנו חלק מפרויקט בנייתה של השכונה החדשה "נאות אפק״,אשר נכללת ב"הסכם הגג", עליו חתמו ראש העיר אלי דוקורסקי, שר האוצר יאיר לפיד, שר השיכון אורי אריאל, ומנהל רשות מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן. בשכונה ייבנו 4573 יחידות דיור ובשלב הראשון 2000 יחידות דיור. שיווקן יחל לאחר החגים .

מהעירייה נמסר כי המחלף יוריד את עומסי התנועה ויקל על תושבי השכונות הצפוניות בעיר ולבאי אזור התעשייה בצפונה של העיר. אלה נאלצים היום לרדת לכביש 22 במחלף ביאליק (אזור שכונת אפק) ומעמיסים בעיקר על רחובות חוגלה, התל, חיים ועגנון, שהנם רחובות עירוניים צפופי אוכלוסייה.

לאחר הקמתו של המחלף החדש יוכלו התושבים להגיע בצורה מהירה ובטוחה ישירות לצור שלום ולאזור התעשייה. כמוכן ישמש מחלף ״ביאליק צפון״ ככניסה הראשית לשכונת נאות אפק החדשה. ראש העיר אלי דוקורסקי ציין, כי ״המחלף החדש יאפשר ויסות עומסי התחבורה בכניסה ויציאה מהעיר. כמוכן הערך המוסף של המחלף החדש הוא בנגישות לאזור התעשייה קריית ביאליק, ההולך ומתעצם והמתוכנן אף הוא להרחבה. נגישותו הגבוהה לעורק התחבורה המרכזי תשפר את הפעילות העסקית של האזור.

בעירייה מעריכים כי הקמתו של המחלף אמורה להסתיים בשנת 2017 . בימים האלו נבנית התכנית המפורטת בשיתוף העירייה. ועדת השמות הממשלתית החליטה כאמור להעניק למחלף את השם "ביאליק צפון". בעתיד עם הרחבת השכונה "גבעת הרקפות", שאף היא נכללה ב"הסכם הגג", יוקם מחלף נוסף בכביש עוקף הקריות דרומית לגבעת הרקפות שישרת את תושבי השכונה והשכונות החדשות שיוקמו במזרח העיר.

ראש העירייה אלי דוקורסקי, ציין כי כבר היום תושבי העיר נהנים מהנוחות והנגישות שאפשרה הקמתו של הכביש 22. יחד עם זאת, עם הפיתוח המואץ של העיר , הקמתן של השכונות החדשות וגידול במספר התושבים, יש צורך להיערך מראש להגדלת עומסי התחבורה, לתכנן ולבנות את המחלפים החדשים במקביל לבנייתן של השכונות.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות