fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לא על החסה לבדה

הטבעונות הולכת וצוברת תאוצה ויותר ויותר אנשים מוותרים על מאכלי בשר, חלב, ביצים, דבש וכל מה שיש לו קשר כזה או אחר לבעלי חיים. גם בקריות המגמה ניכרת, ורוב המסעדות ובתי הקפה מציעים גם תפריט לטבעונים לצד התפריט רגיל. טעמנו, אולי בקרוב אצלנו
סלט הום פרייז טבעוני. גרג קפה תפריט קיץ 2015 (צילום: אלעד גוטמן )
סלט הום פרייז טבעוני. גרג קפה תפריט קיץ 2015 (צילום: אלעד גוטמן )

מי שלא ממש טעמו מעוגת הגבינה של הדודה בחג השבועות האחרון ושקולקציית הקינוחים החלביים של הקונדיטוריה העילית הזו, שאתם הולכים אליה, לא מדברת אליהם – הם הטבעונים. אותו זרם של אנשים שהולך וגובר בשנים האחרונות, אשר מסיבות של בריאות, הומניזם, אהבת בעלי חיים ועוד – מתנזרים מרצון מאכילת כל מוצר מן החי, כולל בשר, חלב ומוצריו, ביצים ואפילו דבש.

"לפני חמש שנים, ממוצע הטבעונים בארץ היה 10,000 והיום כל הסקרים כבר מדברים על חצי מיליון טבעונים", אומר יוחאי אבן צור מקרית ביאליק, טבעוני כשלוש שנים ואקטיביסט ב'חזית לשחרור בעלי חיים'.

להערכתו, אמנם 10 אחוז מהטבעונים מתרכזים בתל אביב, אבל גם בקריות יש כיום הרבה טבעונים, בטח ביחס לעבר הלא רחוק. "קצב השינוי בתחום מאוד גבוה. גם כאן כמעט כל בתי הקפה מכניסים לתפריט מנות טבעוניות וזה נותן אופציות, גם ללא טבעונים, לבחון את טעמן ולנסות. ברשתות יש תפריטים משתנים ומתווספים, זה כמו מסעדה בתוך מסעדה וזה נהדר, יש בחירה, וגם מנה שאינה טבעונית, אתה יכול לבקש להפוך אותה לכזו".

בסיבוב בין מסעדות ובתי קפה בקריות, הופתענו לגלות עד כמה רבות הן המנות הטבעוניות המוצעות בהם. אי אפשר היה להקיף את כולם, אבל זה בהחלט מבחר מגוון ומיצג. הנה, תטעמו.

קפה גרג – הרשת דואגת לעדכן את תפריטה תדיר, ולטבעונים לא יחסר מה לאכול בסניפיה. להם יש תפריט משלהם. מנה גדולה ועשירה היא 'סלט הום פרייז', הכולל קוביות תפוחי אדמה מטוגנות בצ'ילי מתוק, תערובת נשנושים, שום ופטרוזיליה על מצע חסות, כרוב סגול, עגבניות שרי, גזר ומלפפון מתובל בוויניגרט נענע ושומשום, כשכל זה מוגש עם לחם הבית וטחינה. רוצים מוקפץ? לכו על ה"צ'או מיין" – מוקפץ חריף טבעוני ללא סלומון, הכולל אטריות, אורז, בצל, פטריות, ועוד. אפשרויות נוספות הן המבורגר ושווארמה טבעוניים וכריך הבסטה, הכולל פלאפל ותמרים.

רשת המסעדות BBB מציעה מנת המבורגר טבעונית, הכוללת פטריית פורטבלו, תבשיל שעועית שחורה, עדשים, פטריות שמפניון, בצל, סלרי וטחינה. המנה מוצעת על לחמנייה עגולה ופריכה לצד חסה, עגבנייה ובצל סגול ומוגשת עם צ'יפס. מוזס בקרית חיים מציע את ה"מיזורי בורגר" – טופו, עדשים, פטריות ואגוזי מלך עם סלסת עגבניות ושקדים, וגם "פורטבלו צמחוני" – פטריות פורטבלו צלויות, חסה, עגבנייה ומיונז רוקט. ויש עוד.

התפריט החדש של רשת קפה קפה מציע שלל כה רב של מנות טבעוניות, כזה שיכול לגרום לטבעוני ארצנו לרצות לגור באחד הסניפים, ואנחנו לא משוחדים. רק תבחרו בין חציל בלאדי צלוי על סלסת עגבניות פיקנטית וטחינה מעל; סלט ישראלי, הכולל ירקות קצוצים בשילוב בורגול, מתובל בשמן זית כתית, מיץ לימון ומלח, עם טחינה בצד; סלט "קפה קפה", המורכב מתערובת עלים, עגבניות שרי, בצל סגול, פלחי בטטה, תערובת אגוזי מלך, קשיו מסוכר ופרי העונה פרוס; סלט "טבולה הפתעות", המורכב מבורגול גס, שקדים מולבנים, בוטנים, ועוד דברים טובים. ויש עוד מקומות ומנות רבים.

הסיפור המלא יפורסם ביום שישי הקרוב ב:"הד הקריות".

סלט הום פרייז טבעוני. גרג קפה תפריט קיץ 2015 (צילום: אלעד גוטמן )
סלט הום פרייז טבעוני. גרג קפה תפריט קיץ 2015 (צילום: אלעד גוטמן )

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות