fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כוח אישה

את חנה כץ מקרית מוצקין תפס סרטן השד באמצע החיים והיא מזמן ויתרה על פאה. עדי בודק מקרית ביאליק ליוותה את אמה, שהתמודדה עם המחלה 17 שנים, ויצרה לזכרה תכשיט מרגש. טלי חפץ מקרית חיים מעמותת "אחת מתשע" מסייעת לנשים חולות מכל אזור הצפון. שלושה סיפורים של שלוש נשים שמוכיחות שהחיים חזקים מכל
צילום: זיו לסמן
צילום: זיו לסמן

חנה כץ מקרית מוצקין, בת 53, נשואה, אם לשלושה וסבתא לשניים, הרגישה חזקה, מאושרת ואנרגטית, עד שלפני שבעה חודשים ביקרה יום אחד אצל רופא המשפחה שלה בקופת החולים. הרופא ראה במחשב, כי כבר חלפו שנתיים מאז בדיקת הממוגרפיה האחרונה שלה מכיוון שרצוי שכל אשה מעל גיל 50 תעבור בדיקה זו מדי שנתיים, היא התבקשה לעבור בדיקה נוספת.  יום לפני ערב יום כיפור האחרון, התקשר אליה הרופא: "הוא אמר שלצערו הרב, תוצאות הבדיקה אינן טובות. הוא נתן לי את מספר הטלפון של רופאה כירורגית שביקשה שאגיע אליה כבר למחרת, ערב החג, כדי שנראה לאן ממשיכים מכאן הלאה".

ובערב יום כיפור, עם הטלטלה הרגשית, הפחד והכאב, היא גם מוצאת עצמה בחדר הלידה, תומכת בבתה: "בתוך כל הדבר הזה, נולד לי נכד. בעת הלידה, לא סיפרתי דבר לבתי, רציתי לתת לה לעבור את הלידה בשלום,  הרגשתי שמערבבים לי את כל הקלפים, כמו אומרים לי 'בואי נשחק מחדש את משחק החיים' וכל הזמן תהיות ומחשבות, לאן אני הולכת מפה".

כשהמחלה פרצה, החלה כץ לבדוק אפשרויות תמיכה וגילתה את האתר של עמותת "אחת מתשע". דרכו היא גם יצרה קשר עם טלי חפץ מקרית חיים, עובדת סוציאלית בעלת תואר שני, מנחת הקבוצות בצפון, שהציעה לה להיעזר באחת מ~12 הנשים שלוקחות חלק בפרויקט "לצידך", שבמסגרתו כל מתנדבת שחלתה בסרטן השד והחלימה, מתנדבת לתמוך בחולה. כמו כן זכאיות החולות לטיפול פסיכולוגי, יעוץ משפטי ללא עלות, תשלום עבור תרופות, התקשרות מול המוסד לביטוח הלאומי ומשתתפות בימי עיון ופעילויות שנערכים מעת לעת.

עבור הקהל הרחב, אחת האפשרויות לתרומה עבור העמותה, היא באמצעות רכישת תכשיט יפהפה ומלא משמעות בעיצובה של עדי בודק מקרית ביאליק, בעלת רשת התכשיטים קסקדה. בודק, בת 31, הייתה רק בת 8 כשאמה, ענת, חלתה והמשפחה התמודדה עם מסכת ייסורים. הסרטן שהחל בשד שלח גרורות, והרופא אמר אז לבודק, שאמה במצב קשה מאוד וכנראה שלא נשאר לה זמן רב לחיות. האם שרדה את המחלה ונאבקה במשך 17 שנים, עד שלפני שנתיים נפטרה, והיא בת 51. את פוחדת מהעתיד? "לא, כי גדלתי בצל המחלה, אני לא יודעת מה זה בלעדיה.

הסיפור המלא יתפרסם ביום שישי הקרוב ב: "הד הקריות".

צילום: זיו לסמן
צילום: זיו לסמן

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות