fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"יש מכשיר כזה שמתריע על ילד שנשכח ברכב"

לפני חמש שנים, האזין עידן נחמני לרדיו. בתוכנית הבוקר דווח על תינוקת שנשכחה ברכב. מאותו יום הוא החל לפתח את המוצר שנועד למנוע את המקרה הטרגי הבא. בשנה האחרונה, הצליח לצאת עם מערכת מתוחכמת
עידן נחמני
עידן נחמני (צילום עצמי)

לפני שנה בדיוק עידן נחמני מקרית ביאליק עדיין ניסה להפוך את החלום שלו למציאות. הוא לא היה בטוח שאי פעם יתממש. במשך חמש שנים הוא פיתח מערכת למניעת שכיחת ילדים ברכבים, תופעה כואבת שהיכתה בישראל בחודש האחרון. הוא התרוצץ בין יזמים ומשקיעים, נלחם בביורוקרטיה ופתח במסע הסברה כדי להביא למודעות את ה"קידיטקט"-המוצר הסופי שנועד להציל ילדים שנשכחים במכוניות.

בשנה שעברה הפך נחמני לאבא לתינוקת, כיום בת עשרה חודשים, והוא מבין הרבה יותר את המשמעות של לאבד ילד. יחד עם שני שותפיו הוא הצליח בשנה האחרונה להביא לשינוי חשיבה וקונספט ולפתח את ה"קידיטקט" (KIDETECT) שכבר נמכר בשוק.

עד כה נמכרו 100 יחידות שלדבריו נחטפו, ובימים אלה הם ממתינים למשלוח נוסף של 1000 יחידות שברובן כבר הוזמנו. נחמני, בן 30, הוא מהנדס תקשורת במקצועו העובד בחברת סיסקו בנתניה. בימים אלו הוא עסוק במיוחד. השבוע נפגש עם איש עסקים בכיר בענף הרכב והביטוחים, והיום,צפוי להמריא לפגישת עסקים בסין. לדבריו, בימים האחרונים הוא מקבל פניות לרכישת הקידיטקט. יו"ר ועד עובדים בחברה מובילה הזמין 250 ערכות עבור העובדים וחברת קופונים הציעה לו שיתוף פעולה. יש להניח שבימים הקרובים ההזמנות וההתעניינות יגברו.

עידן נחמני
עידן נחמני (צילום: עצמי)

בשבועיים האחרונים שלושה פעוטות נפטרו לאחר שנשכחו ברכבים על ידי הוריהם. נחמני מודע לביקוש הרב, כמעט היסטריה, אחרי שמתרחש אסון, אבל לדבריו חשוב לפעול כדי למנוע את האסון הבא. זעזוע בדרך לעבודה לפני שנה התראיין נחמני לעיתון "הד הקריות" כשפיתח את "הבייבי-פיב". גם בקיץ שעבר הנושא עלה לסדר היום לאחר שילדה נשכחה ברכב. ה"בייבי-פיב", שהיה קרוב לייצור, לא היה פרקטי לצרכן הישראלי. נחמני הבין שבארץ צריכה להיות מערכת התרעה שאינה בלתי תלויה באדם. על המוצר עצמו החל לחשוב בעקבות מקרה טרגי של ילד שנשכח ברכב.

בקיץ 2007 כשנחמני היה רק בן 24, הוא הקשיב לרדיו בדרכו לעבודה. באחת מתוכנית הבוקר דווח כי התינוקת אופיר בלילטי נשכחה ברכב, לאחר שאביה הגיע למוסך בקיבוץ שער העמקים כדי לתקן את הטרקטורון שבבעלותו. אופיר נמצאה לאחר מספר שעות במצב אנוש עם כוויות. הניסיונות להצילה עלו בתוהו. נחמני הזדעזע מהמקרה והחליט שהוא חייב לעשות משהו.

"כשהגעתי לעבודה באותו היום שכחתי את האורות דלוקים, מיד מערכת של חיישנים התריעה בצפצוף. באותו הרגע נפל לי האסימון: אם אני מקבל התראה על אורות דלוקים, אז אני יכול לקבל התראה ששכחתי את הילד שלי ברכב? משם נולד הרעיון".

נחמני החל לבדוק, לחקור, לעבוד. הרעיון היה לפתח מוצר זול וקל להתקנה שייתן פתרון למענה. כזה שאפשר להיכנס לחנות ופשוט לשלוף מהמדף. "התחלתי לפתח אבטיפוס, בהתחלה דרך מפסק דלת, שמשתחרר אם שוכחים את הילד וזה לא היה יעיל", הוא מספר, "המצאתי פתרון אחר: חיישן שמתחבר למנורת התקרה במכונית שנדלקת באופן אוטומטי כשפותחים את הדלת. מדובר בקופסת חיישנים קטנה, מוצמדת לסל-קל במושב האחורי. ברגע שנפתחת הדלת, המנורה מתחילה לצפצף כשהיא מזהה נפח במושב האחורי. אגב, זה תקף גם לבעלי חיים, שהם לא פחות חשובים מבני אדם. הגשתי בקשה והרעיון נרשם כפטנט. בתוך שלוש שנים הוגשו יותר מ-300 בקשות לפטנטים על מוצרים דומים וכולן נדחו על הסף".

איך עובד הקידיטקט? עברו לכתבה המורחבת בעיתון "הד הקריות"

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות